Motorfiets wegzetten

hondaxl

Die hard MF'er
13 okt 2004
901
0
Beveren-Waas
Ik ben van plan om op mijn vakantieadres een lichte motorfiets te stallen. De motor zal dus maar enkele malen per jaar gebruikt worden. Hoe kan ik deze het best wegzetten ? Ik had gedacht aan eerst de carburateurvlotterbak 'op' te gebruiken, de cilinder via het bougiegat op te vullen met motorolie en de overloop af te knijpen. Om in gebruik te nemen de olie terug aflaten tot het normale peil.
Wat denken jullie ? Hebben jullie een beter voorstel ?
 
Das idd goed om te doen. Let ook even op de leeftijd van de olie, als ie al oud is (en veel km's) dan zou ik die ook even verversen. Anders word je carter na verloop van tijd een freggle grot door verzuring/vocht.
 
Wat kan je doen om je carb niet via je cilinder vol te laten lopen met olie ? Ik heb geen zin om telkens het hele blok in een oliebad te leggen ?
 
gewoon tegen een boom aan pleuren met een ketting en benzine + olie er in. klaar. Daar is het een aauuwe XL voor :+
 
Zoiets

hondaXLR.jpg


Weet er iemand wat het ronde ding is boven het vtw ? Dat zit op mijn XL niet op. Ik heb het ook wel eens gezien op een NX250...
 
Vlotterbak aftappen, tank volgooien met benzine (als het een stalen is, anders kun je 'm net zo goed leeglaten, die benzine is toch rot als ie dr een paar maanden in blijft zitten).
Olie+filter verversen, iedere keer weer.

Of gewoon een gare oude XL of andere ragbak kopen zodat je zo'n mooi nieuw ding niet verneukt met stilstaan....
 
Vlotterbak aftappen, tank volgooien met benzine (als het een stalen is, anders kun je 'm net zo goed leeglaten, die benzine is toch rot als ie dr een paar maanden in blijft zitten).
Olie+filter verversen, iedere keer weer.

Geen risico op oxiderende cilinder volgens jou ?

Of gewoon een gare oude XL of andere ragbak kopen zodat je zo'n mooi nieuw ding niet verneukt met stilstaan....

Ik denk dat je een nieuwe hebt voor 2500 euro...
 
Ik denk dat die nieuwe zowiezo een nicasil cylinder hebben. hoef je echt niet bang voor roesten te zijn. een oude roest ook niet zomaar hoor, tenzij die echt in een giga vochtige ruimte staat.
gewoon wegzetten op bdp compressieslag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan