Motorhoes vastzetten

2d0

MF veteraan
16 apr 2007
1.379
2
Europa
Ik heb sinds kort een motor en loop nu elke dag moeilijk te doen om hem mijn box in te rijden. 's Ochtends moet ik weer moeilijk doen om de motor de box uit te rijden.
Er zit ook nog een verlaging in, dus ik rijd hem omhoog en duw hem niet.
Buren niet zo blij. (Eigenlijk wel logisch met carbon pijpen onder een racer.)

Dus nu wil ik hem buiten laten staan onder een lantaarnpaal, sloten erop en een hoes erover.
Mijn vraag is wat is een goede manier om die hoes vast te zetten? Zeker nu het wat harder waait.

Touw, een slot wat door de ogen van de hoes past of wat wordt er verder gebruikt?
Thanks .....
 
naamvergetenvandiedingen : elastiektouwgeval met haken eraan, kun je in de ogen van het zeil haken en aan elkaar trekken

hoes kan wel smelten vanwege de evt hitte van je demper
en een diefstalverzekering aanvragen
afhankelijk van hoe nieuw/gewild je motorfiets is, ze staat nergens veilig -_-
 
Als je de hoes veilig wil vastzetten, zodat ze de hoes niet meenemen kan je een stukje staalkabel, met aan beide kanten een kleine lus gebruiken en daar een hangslotje doorheen. Hangt er wel vanaf hoe groot de oogjes zijn die in de hoes zitten. Bij mij staat de motor in de tuin, dus ben niet zo bang dat ze de hoes jatten. Ik heb hem vastgezet met spinnen, die elastieken met die haakjes die KaWaReZ waarschijlijk ook bedoeld. Heb ze toen voor een paar euro gehaald bij de gamma. Maar een stukje touw werkt natuurlijk ook gewoon
 
Laatst bewerkt:
De hoes op mijn motor zit er gewoonlijk redelijk losjes omheen (in 2 ogen een niet aangetrokken elastiek gehaakt) en is er nog nooit afgewaaid of afgehaald.

Ervaring heeft geleerd dat de hoes er af halen bij een stormachtige wind een verstandig idee is.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik een hangslot met lange beugel. Gaat door de oogjes van de hoes onder het blok langs.
 
hoes met ogen / staalkabel / slotje = nooit meer gejat (is me al 2 keer gebeurd)

En als t hard gaat waaien zoals van de weekend. Trek ik nog ff een spanbandje eroverheen.

Wel met je achterwiel tegen de lantaarnpaal. Wel viezer voor je slot wegens achterwiel. maar zo word ie zeker niet makkelijker voor de diefjes (kloothommels)
 
Heb je al een hoes gekocht? Als je er nog eentje moet gaan kopen, dan eentje van Verheul kopen... Dat zijn echt de beste hoezen :Y Ademend en heel erg sterk. mijn ZXR750 heeft drie jaar door weer en wind buiten gestaan zonder een centje pijn en de hoes nog helemaal heel!

Mijn Z1000 staat nu onder een nieuwe hoes buiten (andere hoes met de ZXR verkocht) en ik zet 'm vast met een hangslotje door een oog in de hoes aan de standaard, het beugeltje waarmee je je standaard uitklapt is daar precies goed voor :Y
 
Ik zou hem toch gewoon binnen zetten.. dan maar beetje moeilijk doen. En beetje spinazie eten zodat je hem wel gewoon naar buiten kunt duwen.
 
Mijn Honda CBR 600F uit 1991 staat bij mij gewoon in de tuin onder een hoes! Ik heb er verder niks mee gedaan, vorige motor (nou ja.. opgevoerde bromfiets (aprillia rs 125) :+ ) stond ook onder een hoes :Y !

Bij mij staat mn hoes niet vast ofzo.. zit gewoon over de motor! Heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad!

Als t hard waait, zie k m wel eens opbollen van de wind die er onder komt, maar hij waait er (tot nu toe) niet vanaf!

Ik weet alleen niet of dit iets te maken heeft, met het feit dat hij voor de schuur staat :?
 
Als je de hoes veilig wil vastzetten, zodat ze de hoes niet meenemen kan je een stukje staalkabel, met aan beide kanten een kleine lus gebruiken en daar een hangslotje doorheen. Hangt er wel vanaf hoe groot de oogjes zijn die in de hoes zitten. Bij mij staat de motor in de tuin, dus ben niet zo bang dat ze de hoes jatten. Ik heb hem vastgezet met spinnen, die elastieken met die haakjes die KaWaReZ waarschijlijk ook bedoeld. Heb ze toen voor een paar euro gehaald bij de gamma. Maar een stukje touw werkt natuurlijk ook gewoon

wilde de term spinhaak gebruiken, maar spin is ook goed ;)
 
dan maar klagende burten.............. zou em lekker binnen zetten...

en anders id met een spin vastezetten ik doe em meestal om het voorwiel en een om het achterwiel.........
 
Als ze 'm willen jatten, jatten ze hem toch wel. Ze hebben mijn motorhoes + spiegels gejat, terwijl de hoes met 2 hangslotjes door ogen aan de hoes zo vast zat dat je het elastiek moest doorknippen (lees: hoes onbruikbaar maken) om 'm eraf te halen. Motor staat nu gewoon in de regen...
 
Als ze echt komen om je hoes te jatten nemen ze hem toch wel mee. Met een klein slotje voorkom je eerder de baldadigheid van iemand die het gewoon leuk vind om die hoes er af te halen. Gelegenheidsdieven die er niet op uit gaan om te jatten, maar het meer doen om te kloten. Dat voorkom je wel met een slotje
 
Heb je al een hoes gekocht? Als je er nog eentje moet gaan kopen, dan eentje van Verheul kopen... Dat zijn echt de beste hoezen :Y Ademend en heel erg sterk. mijn ZXR750 heeft drie jaar door weer en wind buiten gestaan zonder een centje pijn en de hoes nog helemaal heel!

Mijn Z1000 staat nu onder een nieuwe hoes buiten (andere hoes met de ZXR verkocht) en ik zet 'm vast met een hangslotje door een oog in de hoes aan de standaard, het beugeltje waarmee je je standaard uitklapt is daar precies goed voor :Y
Alleen die oogjes van Verheul zijn niet zo best. Er zijn er bij de mijne al 2 losgeraakt.
 
Ik heb een hoes bij motoport gekocht ( weet het merk niet, maar hij is grijs van de zijkanten en zwart over het bovenste stuk ).
Deze gesp je onder het motorblok/kuipwerk langs en trek je dan vast, zo heeft de wind er geen invloed meer op.
Bovendien is hij hittebestendig, dus je kan hem er gelijk om gooien.

Ik weet niet waar je woont, maar diefstal van een motorhoes ( zelfs uit baldadigheid ) zou ik uitsluiten.
 
de mijne komt bij www.elsware.nl vandaan, er zit elastiek bij het voor en achterwiel en een gespje met klik sluiting voor onder het blok door. Het waait hier flink maar hij zit er nog goed op.
extra spanbanden lijken me ook wat omslachtig
 
hmmm.... als ik m binnen kan zetten, zet ik de motor liever binnen.

Hoe zeg ik het anders? je kan je motor buiten zetten met een zeiltje erover maar dan zit je straks alleen nog maar met dat zeiltje.

En als je uitlaat geluid écht te hard is, zou ik liever daar wat aan doen.

En een motor die buiten staat 'verpauperd' ook veel sneller. aan de onderzijde.
En niet te vergeten je accu die nu in de betrekkelijk 'bittere' kou komt te staan
 
Laatst bewerkt:
Zal van het weekend mijn standaard uitlaten eronder zetten, kijken of dat scheelt.
Ik had hem gisteren ingespoten met ACF-50, dus vandaag wat meer rook en geur ontwikkeling in de box.
Buurman was daar niet zo blij mee. Hij woont direct boven de box en ik 3 verdiepingen hoger.

En aangezien ik hem elke dag gebruik, vind ik het niet zo erg om hem buiten onder een zeiltje te laten staan.
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ga hem vanavond wel met een touwtje vastbinden en haal van het weekend wel iets van spinhaken.
 
Ik gebruik zo'n simpel lockerslotje en geloof me die hoes gaat nergens heen :) windkracht negen van laatst heeftie ook doorstaan!
 
Ik heb sinds kort een motor en loop nu elke dag moeilijk te doen om hem mijn box in te rijden. 's Ochtends moet ik weer moeilijk doen om de motor de box uit te rijden.
Er zit ook nog een verlaging in, dus ik rijd hem omhoog en duw hem niet.
Buren niet zo blij. (Eigenlijk wel logisch met carbon pijpen onder een racer.)

Dus nu wil ik hem buiten laten staan onder een lantaarnpaal, sloten erop en een hoes erover.
Mijn vraag is wat is een goede manier om die hoes vast te zetten? Zeker nu het wat harder waait.

Touw, een slot wat door de ogen van de hoes past of wat wordt er verder gebruikt?
Thanks .....


En wanneer kom je hem showen :+
 
De hoes op mijn motor zit er gewoonlijk redelijk losjes omheen (in 2 ogen een niet aangetrokken elastiek gehaakt) en is er nog nooit afgewaaid of afgehaald.
Min hoes zit er helemaal los om (hij zit best strak) en die is ook nog nooit weggewaaid.

Ervaring heeft geleerd dat de hoes er af halen bij een stormachtige wind een verstandig idee is.
Ik spreek gelukkig niet uit ervaring maar verder zou ik zeggen :^
 
Terug
Bovenaan Onderaan