:?

Ik heb het hele topic gelezen. En zojuist nog eens doorgelezen. Maar weet niet waar je op doelt.

Als je achterop rijdt ben je fout, maar als je kan aantonen dat het veroorzaakt is door onvoorspelbaar rijgedrag van een ander dan kan dat genuanceerder liggen. Ik kan in dit topic niks vinden over schuldvraag. Het is mij ook niet 100% duidelijk of @Eli Bernadina tegen de remmende auto is gereden of door zijn/haar beweging/stilstaan schrok en zichzelf onderuit heeft geremd zonder verder iemand te raken.
Daarom rij ik altijd met me GoPro aan, mocht er iets gebeuren staat alles op beeld! sterkte voor TS :t
 
Daarom rij ik altijd met me GoPro aan, mocht er iets gebeuren staat alles op beeld! sterkte voor TS :t
Valt me wel op in die YT filmpjes dat dashcammers zich anders gedragen in het verkeer.
Vaak gaan ze zelf ook niet vrijuit en roepen dan: "Ik heb een camera!".
 
Valt me wel op in die YT filmpjes dat dashcammers zich anders gedragen in het verkeer.
Vaak gaan ze zelf ook niet vrijuit en roepen dan: "Ik heb een camera!".
Zeer vaak.

Had er gister weer eentje. Dashcam midden op zijn voorruit en volstrekt onnodig gevaarlijk rijgedrag.
Om vervolgens naar zijn dashcam te gaan wijzen alsof dat iemand van de weg proberen te duwen rechtvaardigt.

Hij werd erg bleek toen ik ook naar mijn camera wees _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Wanneer heb jij dit dan van anderen gehoord dan?.
Geen idee vind het een beetje vreemd verhaal.
Jij zoekt een motorrijder die jouw na dat jij onderuit gegaan bent geholpen heeft.
Dat kan maar opeens beweer jij weer anderen zeggen dat de Automobilist(man/vrouw?)asociaal reed.
Wie heb jij dan allemaal gesproken dan?.
Want in een ander bericht zoek je weer iemand die kan beweren de gene in de auto reed asociaal.
Want dat heb jij gemist daar jij net pas op de snelweg was.
Ik denk dat u mij niet helemaal begrijpt. Opzich ook wel te begrijpen, omdat ik in het originele bericht niet alle details heb gedeeld om het verhaal te lang te maken. Mijn doel is namelijk om de motorrijder die mij heeft geholpen terug te vinden om hem goed te bedanken én als getuige voor het ongeluk.

Als eerst klopt het dat ik net de snelweg op was. De automobilist voor mij remde onnodig voor mij, waardoor ik dus onderuit ben gegaan. Toen ik de motorrijder sprak en vertelde wat er gebeurde, bevestigde hij dat de automobilist dit gedrag al vertoonde vóór mijn ongeluk (dus de tekst tussen haakjes waar u naar verwijst). Ik baseer mijn reactie op het asociale gedrag van de automobilist, het korte moment voor mijn ongeluk, dus op hetgeen ik zelf nog heb ervaren én dat de motorrijder dit bevestigde.

Ten tweede is het zo dat ik als het goed is eerder heb aangegeven dat ik het niet met 100% zekerheid durf te zeggen of de motor wel/niet de auto heeft geraakt.

Ten derde heb ik nergens benoemd dat ik de automobilist als schuldige wil aanwijzen. Ervan uitgaande van de standaard "regel" in het verkeer: degene die achterop rijdt, is altijd verkeerd (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Ik ben dus helemaal niet op zoek naar een schuldige. De reden dat ik het überhaupt benoemd heb, is om antwoord te geven op de vragen die aan mij werden gesteld. Mocht dit wel mijn doel zijn geweest, had ik mijn originele bericht namelijk anders verwoord én het zo uitgebreid mogelijk beschreven. Het gaat mij om de motorrijder. Dus is het enkel van belang het ongeluk in grote lijnen te beschrijven, zodat hij zich in het verhaal zou kunnen herkennen.

Als laatst begrijp ik niet zo goed waarom er zo aanvallend gereageerd moest worden op mijn bericht. U had mij ook vragen kunnen stellen zonder de ondertoon. Dan had ik netjes voor verduidelijking kunnen zorgen. Wellicht zónder extra commentaar van u dat mijn verhaal 'vreemd is/beetje raar' is.

Nogmaals, ik kan begrijpen dat het niet helemaal helder was, omdat ik het niet in alle details heb beschreven (zie bovengenoemd mijn doel van de zoektocht naar de motorrijder). Echter is vragen om uitleg een kleine moeite.
 
Wanneer heb jij dit dan van anderen gehoord dan?.
Geen idee vind het een beetje vreemd verhaal.
Jij zoekt een motorrijder die jouw na dat jij onderuit gegaan bent geholpen heeft.
Dat kan maar opeens beweer jij weer anderen zeggen dat de Automobilist(man/vrouw?)asociaal reed.
Wie heb jij dan allemaal gesproken dan?.
Want in een ander bericht zoek je weer iemand die kan beweren de gene in de auto reed asociaal.
Want dat heb jij gemist daar jij net pas op de snelweg was.
Voor mij is TS toch echt duidelijk in de opening-post, de doelstelling is het vinden van de motorrijder die geholpen heeft. Dit lijkt idd een beetje op een aanval.
 
Je moet hier op MF soms een dikke huid hebben. Laat je vooral niet ontmoedigen door een lompe en of domme opmerking hier of daar. Ze zijn vaak (uitzondering daargelaten) goed bedoeld.
Ga ik zeker niet doen en het zal me ook niet weerhouden van mijn doel.
Wel fijn dat anderen, zoals u, wel begrijpen waar ik vandaan kom en wat ik probeer te bereiken. Thanks daarvoor!
 
vervelend om onderuit te gaan, met lestel had het veel ernstiger af kunnen lopen. Je
Is het al niet erg genoeg? Hebtie geluk gehad dat hij allebei zijn benen nog heeft en geen hersenletsel??? Hij heeft gewoon al pech en absoluut geen geluk. Sorry dat ik hiet over opvlieg maar ik vind het altijd zukke waardelize kutopmerkingen :(

Neemt niet weg dat je knipperlichtjes klaar liggen voor verzending :j
 
Ook zonder aanrijding kan er sprake zijn van schuld.
Je moet alleen wel heel goede beelden en getuigen hebben wil je het voor elkaar krijgen om schade te verhalen.
Ik ben een keer met de motor onderuit gegaan doordat ik mezelf onderuit remde omdat een bestelbusje uit de rijstrook voor linksaf toch opeens mijn rijstrook voor rechtsaf op kwam en ik rechtsaf ging, hij sneed me dus. (Voor lokaal bekenden in Den Haag, ik ging op de Zuid-Hollandlaan rechtsaf op de meest linker rijstrook om daarna linksaf richting de Mauritskade te gaan.)

Ik had het geluk dat een andere motorrijder het zag gebeuren, een automobilist heeft me geholpen de motor overeind te zetten. Die motorrijder is achter het busje aan gegaan, die stond gewoon in de file dus had weinig keus dan even op mij wachten.

Die bestuurder deed heel onnozel dus ik heb de politie gebeld die er snel waren. Die zouden een rapport om maken, terwijl wij ook een schadeformulier moesten invullen. Die politiemannen hebben even een rondje gereden om te kijken en kwamen terug om te zeggen dat ze het officieel niet mochten zeggen maar dat het duidelijk was dat die ander aansprakelijk was en dat zou ook uit hun rapport blijken.

Zover hoefde het alleen niet te komen. Die motorrijder hat zijn telefoonnummer gegeven, mijn rechtsbijstandverzekering vroeg of ze hem mochten benaderen en dat heb ik even bij hem gecheckt. Hij heeft een korte verklaring opgesteld en een dag later belde mijn rechtsbijstandverzekering al dat de verzekerding van de tegenpartij alle schade ging vergoeden.

Ik had vooral heel veel geluk met die andere motorrijder, die zowel dat busje achterhaalde en getuige was.
 
Het enige waar je van “beschuldigd” wordt is dat je geen empathie in je lijf lijkt te hebben.

Jammer dat je het blijkbaar nodig vindt om uit je weg te gaan om nare en vreemde reacties te plaatsen.

Zelfs in persoonlijke topics waarbij notabene een mede motorrijder een ongeluk heeft gehad. :r
Laat gaan joh die newbee. Sommige zaken lossen zich vanzelf op.
 
Word nu zelfs beschuldigt ik was die automobilist zonder enig bewijs en heb geen eens een auto.
Word steeds vreemder hierzo.
Als iemand 'Was jij toevallig die automobilist?' schrijft, is dat een vraagzin. Volgens mij is er dus niemand ergens van beschuldigd.
Pff topic starter is de newbee die meld zich alleen hier voor een zoektocht naar een motorrijder.
En erna ajuus .
Ik kan me serieus niet voorstellen dat dit een probleem is. Ik kende dit forum niet totdat iemand mij erop wees toen ik mijn verhaal deelde op een ander forum. Iedereen ontdekt bepaalde dingen toch voor een eerste keer? Of is dit forum vanaf het bouwen van de website bij u al bekend of zelf de website gemaakt (ondanks dat u pas lid bent vanaf februari 2023 🤗).
Elk verhaal heeft altijd 2 kanten ook met iemand die onderuit gaat.
Nu is het niks alleen een verhaal door een newbee topic starter.
En de motorrijder die ze zoekt heeft zich niet gemeld dus bevestigd dit verhaal verder ook niet op waarheid..
En de asociale automobilist geen idee of hij asociaal is -is ook nergens te bekennen.
Vind het nog al iets iemand te betichten hij is asociaal zonder dat je weet hoe of wat.
Maar ach dat kan en mag blijkbaar hiehier
U treed in herhaling.
Ik begrijp dat een verhaal 2 kanten heeft. Dat is logisch, maar de mate waarop u door blijft gaan hierover is vrij overdreven. Ik zal dan ook deels herhalen wat ik al eerder zei, omdat het blijkbaar niet duidelijk is overgekomen:
In mijn originele bericht beschuldig ik niemand en is het duidelijk dat ik opzoek ben naar de helper. Nav vragen heb ik antwoord gegeven waarin onder andere benoemd wordt dat een automobilist asociaal reed. Verder was dat het punt van mijn originele bericht helemaal niet, dus begrijp ik oprecht niet wat het probleem eigenlijk is.

Op precies hetzelfde punt wordt er doorgedramd en de overige reacties die ik op de vragen heb gegeven zie ik geen reactie op.

Ik zou het fijn vinden als er gewoon op een volwassen manier gecommuniceerd kan worden i.p.v. iedereen maar af te snauwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan