Motorrijders gezocht in Almere (clubje)

Met de auto kan je om en om het stuur in handen nemen.

Los in de kleding en ander verkeer ziet je eerder.

Zelf had ik zo'n 7 jaar voor me autorijbewijs me motorrijbewijs, dus kijk in de auto vrijwel net zo intensief als op de motor. Wel velig, maar vermoeid snel.

Neem aan dat het met een toerbuffel een stuk makkelijker zou worden.
3000+.. op zoek naar Guinis??
 
Het doel op zich is die 3000+ kilometer. Maar het middel is het mooiste en belangrijkste: een mooie rit om nooit te vergeten. Ik hoef niet in het Guiness Book, maar lijkt me een mooie eervaring...
 
Ik sluit me graaaaag aan voor de snelle rit in Duitsland, lijkt me fijn eens iets langer door terijden :] zonder bang te zijn voor mijn fuherschein *D , voor iesereen met een sportieve uitlaat zorg dat je de db killers bij je hebt en dat je ze kan monteren voor dat je Duitsland in rijdt ze kunnen daar wat moeilijker doen over geluid als hier O-) . Fijne 2de paasdag en voor wie gaat rij5sen vanmiddag have fun.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Aanstaande zondag gaan we een rondje Sauerland doen voor een dagje. Voor degene die het leuk vinden kun je met ons mee....niet teveel aanmeldingen svp.

Info:

Vertrek: McDonalds A6 (vertrek om 07.00)
Heenreis: 262km (2.5 uur ongeveer)
Rondreis: 249km (5.15 uur ongeveer)
Terugreis: 250km ongeveer (thuiskomst 21.00 ?)

Kom afgetankt ten tonele zondag, er wordt niet gestopt. Lunchkosten zijn voor jezelf. Voor aanvang van de rondreis kun je een eigen broodje nuttigen (ik neem deze voor mijzelf mee namelijk)
Routes beginnen en eindigen bij een tankstation...lekker makkelijk dus.

Stuur me even een mailtje als je meewil.... docshot11@gmail.com je krijgt dan de itn route welke je in tyre kunt omzetten naar garmin.

Groetjes

Doc
Serge
Rondreis:
 
@bastard,

Een kleine 260km voor een motor is gemiddeld goed....sportmotoren hebben een kleinere actieradius..225km denk ik tenzij je je hele reserve oprijd.
Wellicht kan je een andere keer mee .....groetjes

Doc
 
260km voor een gemiddelde motor goed?? Denk dat de gemiddelde motorrijder.. Zeker met wat meer snelheid in Duitsland.. Al blij moet zijn als die rond de 180km.. laat zeggen 200km red.

Ik hou zelf altijd een veiligheidsmarge vast.. en stop rond elke 170km met zo een rit. Waar een ieder "verplicht" moet tanken. Niet dat er 50km later weer een stop ingelast moet worden.
 
Hoi...

Iemand nog interesse voor Duitsland aanstaande zondag?

Doc
_O- eerst roep je nog niet teveel aanmeldingen svp....
(wat erg uitnodigend overkomt)


Maar ik sla over, zeker op zondag zo laat terug, niets voor mij.
En daarnaast veel te veel km's op 1 dag... ik rij voor de lol, dit past voor mij niet daarbij.

Maar alvast veel plezier gewenst!
 
Ik haak ook af. Motor staat nog steeds niet in Almere. Daarbij is de afstand ook te groot voor mij.
Mijn tank kan dat ook niet aan, mijn lichaam ook niet, verwacht ik. ;)
 
Hoi,

De afstanden vallen wel mee denk ik. Dagje Duitsland is weer eens wat anders als de nabije omgeving. Kan ik de nieuwe Tracer flink uitproberen.

Voor degene die die interesse hebben...in mei heb ik een 4 daagse rit staan naar het Zwarte Woud....wie wil er nog mee?

Groet

Serge
 
Heb de afgelopen 2 jaar dagelijks ivm woon/werk 200 km op een xjr gereden dat was goed te doen ook diverse ritjes BTL waarbij ik puur op bestemming komen max 700 km heb gereden. Daarna nam mijn concentratie af. Maar dit op een dagje...waarbij je eerst ruim 500 km moet rijden en dan nog eens 250 binnendoor (dat is al 5 uur rijden) en zitten daar de stops ook in meegerekend? Kan je afvragen of dat wel verantwoord is?
 
Ben vorig jaar 7 x heen en weer geweest naar de Eifel.
Kilometers tussen de 930 en de 1000km in op een dag.
7:30uur in de ochtend starten en rond 9 a 10uur savonds thuis.
kwamen meestal rond 11uur aan in de Eifel. Waarna we een lekkere ronde reden...
Het is goed te doen. Zelfs op een racer..(rij zelf R1..)
Reden een totaal gemiddelde van 90 a 100kmph... (heen weg, In de eifel rijden, terugweg)

Pakte diverse stops mee.. Zowiezo elke 170km een tankstop. en in de Eifel stopte we ook regelmatig bij hairpins. of leuke stukken om heen en weer te rijden. Toe te kijken naar de Andere rijder/fotos maken etc.

Is het verantwoord? hangt helemaal van jou lichamelijke/fysieke conditie af. je kent je zelf het beste.
 
Hoi,

De afstanden vallen echt wel mee....

260 heenweg
250 rondrit
250 terugweg.

07.00 in de ochtend weg.....10.00 daar.....broodje eten...11.00 rijden......14.00 lunch...15.00 weer verder.....17.00 klaar....drankje en dan naar huis....poeh poeh.

Maargoed.....dit alles was geen toevoeging aan de uitnodiging dus hopelijk houden we het hier even bij.

Back on topic:

Wil er nog iemand mee zondag?

Groet

Doc
 
Ga volgende keer wel mee.... deze afstanden zijn idd goed te doen, rij regelmatig met de club naar Duitsland voor een dagtochtje, rijden dan ook tussen de 500 en 800 km op een dag en dat is goed te doen.

Aankomende zondag kan ik niet want je raad het al.... een clubrit en een BBQ i.v.m. ons 20 jarig bestaan en nee we gaan niet naar Duitsland maar blijven rond de Veluwe want we moeten op tijd terug zijn voor de BBQ :9~
 
Ben vorig jaar 7 x heen en weer geweest naar de Eifel.
Kilometers tussen de 930 en de 1000km in op een dag.
7:30uur in de ochtend starten en rond 9 a 10uur savonds thuis.
kwamen meestal rond 11uur aan in de Eifel. Waarna we een lekkere ronde reden...
Het is goed te doen. Zelfs op een racer..(rij zelf R1..)
Reden een totaal gemiddelde van 90 a 100kmph... (heen weg, In de eifel rijden, terugweg)

Pakte diverse stops mee.. Zowiezo elke 170km een tankstop. en in de Eifel stopte we ook regelmatig bij hairpins. of leuke stukken om heen en weer te rijden. Toe te kijken naar de Andere rijder/fotos maken etc.

Is het verantwoord? hangt helemaal van jou lichamelijke/fysieke conditie af. je kent je zelf het beste.

:^
 
nog geweest Doc?


Hoi,

Jazeker zijn we geweest........dat was een hele vette rit kan ik je vertellen. We zijn om 07.00 vertrokken en waren om 22.30 thuis....ietsje later dan geplanned. Het was 5,5 uur achter elkaar bochten draaien daar.....met een hoog tempo.
Helaas dat er niet meer meewaren maar wellicht een andere keer. Alle mederijders waren erover uit dat het de moeite waard is om zo een dagje naar Duitsland te gaan t.o.v. een rondje in de omgeving. We gaan dit dus nog vaker doen. Voor mijn mederijders was het een ervaring om op zo een tempo bochten te maken en de juiste belijning te leren maken.

Tot horens allen.

Groet

Doc
 
Terug
Bovenaan Onderaan