Motorrijschool Omgeving Alkmaar

Testpiloot

Rookie
25 okt 2006
14
0
Beste mensen,

Als aankomend motorrijder zou ik graag willen weten wat de beste motorrijscholen in de omgeving van Alkmaar zijn. Heeft er hier iemand ervaring met rijscholen in Alkmaar?

Alle tips en aanbevelingen zijn welkom!

PS( ik ben in bezit van Autorijbewijs en heb ervaring met motoren)

Met vriendelijke Groet,

Testpiloot
 
Beste mensen,

Als aankomend motorrijder zou ik graag willen weten wat de beste motorrijscholen in de omgeving van Alkmaar zijn. Heeft er hier iemand ervaring met rijscholen in Alkmaar?

Alle tips en aanbevelingen zijn welkom!

PS( ik ben in bezit van Autorijbewijs en heb ervaring met motoren)

Met vriendelijke Groet,

Testpiloot

Dicx auto- en motorrijschool, maar die zit in Limmen.. Is echt een top rijschool :) Instructeur is KNMV opgeleid
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelesd bij VS Paul, ik vond het een top rij school.

Alles in 1 keer gehaald.

leuke instructeurs :Y :Y altijd in voor een geintje :9 vooral leuk dat ie ging laten zien dat een snelle slalom met 80 km/h met een BMW R1100RT vrij moeilijk was _O- _O-

VS Paul zit op industrie terrein Overdie, das heel makkelijk vanuit de stad te bereiken via dat lange straatje langs het kanaal (Zeglis)
 
Hoekstra is een goeie. Niet de goedkoopste. Ik heb daar een hele goede ervaringen mee. Heeft instructeurs die ook bij de KNMV zijn aangesloten.
 
Ik zweer bij Bolweg. Zowel mijn auto- als motorrijbewijs in 1 keer gehaald (voor de wijsneuzen onder ons :P , 1 examen voor auto en 1 voor de motor).

Ton is ook altijd in voor een geintje, maar weet tegelijk ook waar hij het over heeft.

Groeten
René
 
En ik was weer erg tevreden over Hoekstra ;)
Bij Versterre heb ik mijn B gehaald, was ook erg goed en schijnt nu ook motor te doen.
 
Ik zweer bij Bolweg. Zowel mijn auto- als motorrijbewijs in 1 keer gehaald (voor de wijsneuzen onder ons :P , 1 examen voor auto en 1 voor de motor).

Ton is ook altijd in voor een geintje, maar weet tegelijk ook waar hij het over heeft.

Groeten
René

yup, je moet echt naar Ton Bolweg gaan, ten eerste heb je daar tijdens het rijden heel veel lol, komt ton weer met z'n voeten in de lucht langs, of loopt ie de hele tijd te zingen.
Maar die gozer weet inderdaad echt waar ie het over heeft. En het is geen groot bedrijf waar je steeds een andere leraar krijgt. Dus je hebt geen keus meer, op naar TON.
 
Ik zweer bij Bolweg. Zowel mijn auto- als motorrijbewijs in 1 keer gehaald (voor de wijsneuzen onder ons :P , 1 examen voor auto en 1 voor de motor).

Ton is ook altijd in voor een geintje, maar weet tegelijk ook waar hij het over heeft.

Groeten
René

yup, je moet echt naar Ton Bolweg gaan, ten eerste heb je daar tijdens het rijden heel veel lol, komt ton weer met z'n voeten in de lucht langs, of loopt ie de hele tijd te zingen.
Maar die gozer weet inderdaad echt waar ie het over heeft. En het is geen groot bedrijf waar je steeds een andere leraar krijgt. Dus je hebt geen keus meer, op naar TON.

Willem en Ton van Bolweg, the way to go :) Ton is wat serieuzer, maar ze geven beide vreselijk goed les.
 
Hmmm Ton serieuzer, dat kan bijna niet. Bij mij is het bijna al weer 5 jaar geleden dus ton zal ook wel een dagie ouder worden, en misschien minder komisch :P
 
Wat al geroepen word, ik kan je bolweg ook van harte aanraden, ik heb bij Willem gelest en hij heeft het veilig motorrijden er zo ingestampt dat ik er nu nog steeds veel profijt van heb :Y
 
Motorrijschool Wilshaus in Heerhugowaard. De instructeur is docent motorrijopleidingen geweest bij de politieacademie en ook motoragent dacht ik.

http://www.desert-cops.nl/teams/teams/team_rob_wilshaus/rob_wilshaus.htm
Ja, Rob is een goeie gozer en top rij-instructeur.
Ik heb mijn rijbewijs destijds danwel in'n weekendje bij Hoekstra gehaald, maar als je zeker wil zijn van "echt goeie" lessen --> moet je bij Rob Wilshaus zijn.
Doe nog weleens een koppie met'm bij Motorcentrum Bruurs (= de beste zaak van NL!).
Ook een rijvaardigheids cursus bij'm gehad via Bruurs (toen ik m'n motor daar kocht), maar Rob is iemand die ECHT't beste uit je wilt halen HAALT, gegarandeerd :Y !
 
Laatst bewerkt:
Altijd erg subjectieve adviezen als het over dit onderwerp gaat. Je (=geslaagde en "adviseur" op dit forumdeel) haalt maar een keer je rijbewijs en gaat dus niet bij andere rij-instructeurs langs om te kijken hoe die het doen. Vergelijkingsmateriaal is er op die manier nauwelijks.
Over Bolweg heb ik idd veel goede verhalen gehoord. Zelf ben ik bij Hoekstra geslaagd en John als instructeur gehad. Ook een goede gast die een prettige en rustige manier van lesgeven heeft. Ik hoor tijdens het rijden nu zijn (veilgheids)adviezen nog steeds in mijn rechter oor...
Ik heb het idee dat elders in het land van die (goedkope!!) paketten te koop zijn met zelfs examengaranties. Bij Hoekstra hebben ze die bijv. niet. Kijk daar ook nog even naar, scheelt examen(geld)stress.
Succes met je keus.

Hierboven staat: Motorcentrum Bruurs (= de beste zaak van NL!). 'k Heb laatst een BMW K100RS gekocht en Bruurs is de zaak waar ie in onderhoud gaat. Mooi om dat te lezen dus. Ze bestaan a.s. weekend 30 jaar met een bandenactie (-20%).
 
Laatst bewerkt:
Hierboven staat: Motorcentrum Bruurs (= de beste zaak van NL!). 'k Heb laatst een BMW K100RS gekocht en Bruurs is de zaak waar ie in onderhoud gaat. Mooi om dat te lezen dus. Ze bestaan a.s. weekend 30 jaar met een bandenactie (-20%).
Gefeliciteerd, knappe fiets.
En je zit bij Bruurs gebeiteld, das gewoon een feit.
D'r is geen probleem te bedenken, of zij weten/hebben de oplossing.

En dat van die instructeurs --> daar heb je gelijk in.
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Maar toch fijn om niet al die instructeurs / rijscholen af te hoeven toch _O- ?
 
Ik zie heel veel positieve reacties over Bolweg, Hoekstra en Wilshaus. Op de website van het CBR heeft Wilshaus echter een erg laag slagingspercentage 36-40%. Hoekstra zit tussen 66-70, en Bolweg tussen de 81-85.

Ik heb zelf mijn autorijbewijs gehaald bij Elite en daar ben ik erg tevreden over. (In twee weken gehaald, in 1 keer geslaagd, goede duidelijke instructeur).

Heeft iemand ervaring met Rijschool Elite? Zij hebben een slagingspercentage van 96-100% volgens het CBR.

Alvast bedankt voor de goede reacties!
 
Ik zie heel veel positieve reacties over Bolweg, Hoekstra en Wilshaus. Op de website van het CBR heeft Wilshaus echter een erg laag slagingspercentage 36-40%. Hoekstra zit tussen 66-70, en Bolweg tussen de 81-85.

Ik heb zelf mijn autorijbewijs gehaald bij Elite en daar ben ik erg tevreden over. (In twee weken gehaald, in 1 keer geslaagd, goede duidelijke instructeur).

Heeft iemand ervaring met Rijschool Elite? Zij hebben een slagingspercentage van 96-100% volgens het CBR.

Alvast bedankt voor de goede reacties!

Ik heb geen ervaring met elite, maar de rijschool die ik had, had in een jaar maar 3 leerlingen die allemaal in een jaar slaagden (sloegen :? ), 100% dus..
 
Ik zie heel veel positieve reacties over Bolweg, Hoekstra en Wilshaus. Op de website van het CBR heeft Wilshaus echter een erg laag slagingspercentage 36-40%. Hoekstra zit tussen 66-70, en Bolweg tussen de 81-85.

we zeiden toch bolweg ;) , ik mocht al na 4 lessen van ton afrijden. Zag ie dus goed :P
 
Heeft iemand ervaring met Rijschool Elite? Zij hebben een slagingspercentage van 96-100% volgens het CBR.

ik heb het bij elite precies 1 les volgehouden, ik vond het vreselijke gladjanussen, die meer dan anderen op je geld uit zijn.
Er werd mij verteld dat ik ongeveer 40 lessen zou nodig hebben. Uiteindelijk heb ik het bij bolweg onder de 20 weten te houden. Maar goed er werken natuurlijk meerdere instructeurs bij elite
 
Terug
Bovenaan Onderaan