Motortank uitdeuken

-XX-

MF veteraan
24 okt 2006
19.981
34
New York
Goedemorgen!

Sinds kort ben ik in het bezit van een BMW s1000rr. Het is een motor met schade, die ik zelf een beetje wil opknappen.



De deuk in de tank wil ik graag laten doen. Ik heb al een bedrijf benaderd, maar die zegt dat de kosten rond de 500 euro liggen.
Voor dat geld rijd ik met zo graag door met een deuk in m'n tank...tenzij het goedkoper kan.

Mijn vraag is of iemand toevallig nog een bedrijf weet die deuken doet uitdeuken?

Alvast bedankt

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
25rm590.jpg
 
Neem een stuk ijzer buig dat zodat je via de tank opening bij die deuk kunt komen.Maak de kop rond en druk zoveel mogelijk die deuk eruit.De rest deukjes plamuren en lakken.

Je tankdop zal ook eruit moeten leg een blokje hout onder het ijzer waarmee je die deuk te lijf gaat.

Goed opletten dat je de tank opening niet verneukt . En niet te ver omhoog duwen blijf liever wat lager als het oppervlak.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Je hand door de tankopening met een zwaar stuk ijzer Dat ijzer moet een beetje bol zijn. Dat ijzer van binnen op de vouw houden en van buiten met een flinke kunststof hamer langs de vouw kloppen.
Het gaat het beste met een grote basterd vijl of een krimphamer maar ik neem aan dat je eerst wil proberen om de lak heel te houden.
 
Wat met plaatwerk van autos in zo'n geval wel gedaan wordt is een industriele zuignap gebruiken, en dan naar buiten trekken.

Maar dan zal wel die tankprotector er af moeten.
 
Die motor heeft op zijn kop gelegen en is waarschijnlijk total loss. Weet je zeker dat je er veilig mee kunt rijden?
Niks mee aan de hand! Frame recht en blok loopt als een zonnetje. Heb er al op gereden en heb nog nooit zo'n soepele racer gereden.

Alleen cosmetische schade! :] Mocht het blok op den duur vast naaien, dan is dat zo.... hoor dat wel vaker bij BMW's! :z

En als het frame dan toch breekt als ik volle bak rijd....dan had het zo moeten zijn. :')
Het blijft een risico, een schade motor. Maarja! Tot nu toe 0,0 spijt van!

Ik zal eens gaan zoeken naar uitdeuken zonder spuiten. Bedankt allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Hier op het forum zit iemand die voor een maat van mij ooit een tank uitgedeukt heeft. Hij woont in Hank als ik me niet vergis. Als dit qua reisafstand voor jou te doen is wil ik zijn naam wel eens navragen.
 
https://www.dumpert.nl/mediabase/6793015/8c8f9111/deukje_opgelopen_bij_het_parkeerterrein_.html

Kwestie van het juiste gereedschap gebruiken?

On a serious note:

Redelijk lastige deuk om te verwijderen, de eerder genoemde methoden lijken dan nog het meest belovend. Maar bedenkt je daarbij wel dat het er waarschijnlijk slechter uit gaat zien dan nu als je totaal geen ervaring heb. Het zal dus of in de buidel tasten zijn in de vorm van een reparatie (al kan het wss wel goedkoper dan 500,-) of een tweedehands tank op de kop tikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan