Motortrip door Afrika: mede reizigers gezocht

breezer013

MF veteraan
2 okt 2002
1.353
104
Tilburg
Het onderstaande bericht post ik voor een kennis. Misschien zijn hier mensen te vinden die hier ook mee bezig zijn..............

------------------------------------------------------
Hallo, ik ben Wim Klazen en ben op zoek naar wat avontuur. Ik ben op zoek naar mensen die net als ik, dromen van een motortrip van nederland naar Zuid-Afrika.

De bedoeling is om er `n lekkere stevige motorreis van te maken en onderweg natuurlijk wel wat cultuur snuiven. Het hoofddoel blijft weliswaar `n lekker stukkie motorrijden.
De reis zal hoofdzakelijk over verharde wegen gaan, maar we ontkomen er niet aan dat we soms onze weg zullen moeten vinden over onverharde zand wegen en soms zelfs over vrijwel onbegaanbare wegen.
Daar ik van mijn vrouw deze reis niet alleen mag maken (ze weet zeker niet hoeveel mensen er in Afrika wonen of leven ? )ben ik op zoek naar mede reizigers.

Voor deze reis moet je wel `n beetje avontuurlijk zijn ingesteld. Je moet ook kunnen improviseren,het zal uiteindelijk echt niet altijd gaan zoals we het zouden willen dat het ging. Er zal niet altijd onderdak worden gevonden, dus ook camperen moet je niet erg vinden. Soms zullen we ons eigen potje moeten koken enz.enz.

De motoren zullen misschien wat aanpassingen nodig hebben i.v.m. benzine en water voorraad, maar ook voor de extra bagage die deze lange trip nu eenmaal met zich meebrengt. Het zal ook echt wel `n keertje afzien worden en bikkelen, maar dit hoort nu eenmaal bij `n beetje motoravontuur.
We vertrekken ongeveer half November 2007 of half November 2008, en de reis zal ongeveer 10 à 12 weken duren. We zijn dan in Zuid-Afrika waar we de motoren naar Nederland kunnen verschepen en zelf terug naar ons super kleine kikkerlandje zullen vliegen.

De reis door oostelijk Afrika is +/- 16000 km, als de reis gedeeltelijk door westelijk
Afrika plaats vind dan kom je misschien wel aan 24000 km. het een en ander is natuurlijk afhankelijk van de politieke toestand voor of tijdens de reis en wat we natuurlijk zelf willen. Het wordt niet alleen mijn reis, maar `n reis die we samen met de medereizigers
gaan maken en ook samen plannen.

Het aanpassen van de motoren hoeft niet zo`n probleem te zijn want we beschikken over `n eigen motor werkplaats.

Ben je `n beetje gemakkelijk in de omgang en heb je zin om mee te reizen, twijfel dan niet maar reageer snel want een reis naar en door Afrika vergt wel wat meer en ook `n langere voorbereiding dan `n trip naar b.v. de Ardennen.

Zelf heb ik +/- 600.000 km motor ervaring en heb al veel landen bereisd,maar ik vind dit geen vereiste voor de medereizigers. het reizen in Afrika zal ondanks mijn ervaring niet echt eenvoudiger zijn dan voor iemand die minder motorervaring heeft.

Dus, heb je zin om mee te reizen, wacht dan niet af maar grijp deze kans. Eèn ding staat vast, dit wordt `n prachtige en onvergetelijke motorreis.

Met vriendelijke groet, Wim Klazen
--------------------------------------------
 
Ik heb deze advertentie er voor Wim opgezet. Volgens mij kost een trip inderdaad de nodige voorbereiding.

Stuur me anders even een e-mail voor contact gegevens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan