Mutlitask

Mutlitask

MF'er
19 mrt 2008
202
0
Nou ik ga mezelf ook even kort voorstellen en heb meteen een aantal vragen voor de mede MF'ers!

Ik ben dus Mutlitask (ja wist even geen andere username en er zit een typo in) en heb sinds December afgelopen jaar mijn motor-rijbewijs.

Onlangs ben ik de trotse eigenaar geworden van een Honda VF 400 F uit 1986. Ik heb bewust een oude motor gekocht met een redelijk licht vermogen omdat ik wil beginnen met een goedkope en lichte motor zodat ik nog rustig aan kan leren rijden. En heb ook de centen niet voor een nieuwere. :+ En ik wilde ook een motor die geschikt was voor stadgebruik en dat is deze absoluut. Heb nu al ruim 100 kilometer erop zitten met mijn Honda en ik vind het voor zo'n "veteraan" nog verdomd goed rijden!

Wat me wel meteen opviel is dat motorrijders een soort sekte zijn, hehe, ze groeten allemaal naar elkaar blijkbaar (wat ik al wist, maar bijna elke motorrijder houd zich er ook aan) en daar moet ik nog even aan wennen.

Ik vraag me trouwens nog iets af, hoe zit het met het voordringen bij stoplichten en files, afgezien van het feit dat het brutaal is, is het eigenlijk wel toegestaan met andere woorden kan een agent je daarvoor bekeuren?
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me trouwens nog iets af, hoe zit het met het voordringen bij stoplichten en files, afgezien van het feit dat het brutaal is, is het eigenlijk wel toegestaan met andere woorden kan een agent je daarvoor bekeuren?

Er staat in de Wegenverkeerswet dat je het overige verkeer niet mag hinderen en je geen gevaar op de weg mag veroorzaken (even in het kort). Het is een grondnorm voor sociaal verkeersgedrag. Gedragingen van motorrijders, zoals voordringen en rijden tussen de files door zijn geen rechten maar een zogenaamd gedoogbeleid. Heel officieel gezien heb je als motorrijder je dus gewoon aan de regels te houden maar als je er voor zorgt dat je tijdens dit soort gedragingen dus geen hinder veroorzaakt of anderen in gevaar brengt, zal geen agent er voor schrijven.
 
Photo-B4F8CQ68.jpg



Hoe post ik een plaatje? Een korte handleiding!

Hoe krijg ik zo'n icoontje? Een uitleg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan