Is het niet zo dat de 'ideale' manier van bochten nemen het volgende is?
De motor zelf zo recht mogelijk houden (hoe rechter de motor 'staat' op de weg, hoe meer contact tussen band en asfalt, hoe meer grip) zelf 'als een aap' naast je motor hangen (om de centrifugaal kracht te misbruiken zodat je hoger op het gas kunt) en zo de bocht dooraccelereren, bij uitkomen gas open trekken en zelf weer rechtop komen.
Zo heb ik het vanuit de natuurkunde geleerd, men zegt echter dat het fout is, weet iemand de daadwerkelijke formule of benadering van de ideale bocht? Zou het eigenlijk wel willen weten (puur uit interesse, niet dat ik het ga proberen )
De motor zelf zo recht mogelijk houden (hoe rechter de motor 'staat' op de weg, hoe meer contact tussen band en asfalt, hoe meer grip) zelf 'als een aap' naast je motor hangen (om de centrifugaal kracht te misbruiken zodat je hoger op het gas kunt) en zo de bocht dooraccelereren, bij uitkomen gas open trekken en zelf weer rechtop komen.
Zo heb ik het vanuit de natuurkunde geleerd, men zegt echter dat het fout is, weet iemand de daadwerkelijke formule of benadering van de ideale bocht? Zou het eigenlijk wel willen weten (puur uit interesse, niet dat ik het ga proberen )