Nieuw brik erbij:Kawa GPZ550

wodan124

MF'er
3 mei 2011
84
0
Hendrik Ido ambacht
Deze sinds vrijdag erbij:
Kawa GPZ550 1982.

Eerst beurt geven, alles nogmaals nalopen en dan van de zomer mee rijden,
En van de winter misschien verbouwen????
Caferacer of iets anders, even over nadenken.
full
 
Waarom verbouwen? Zo te zien ziet hij er prima uit, en zelfs in zijn geboortejaar en de jaren erna kwam je dit model niet veel tegen. Ik heb nog wel eens een rondje mogen rijden op de GPZ550 van Ronnie Dijkstra. En op de Guzzi V50 Monza van zijn zus, Joke. Ach, dat waren tijden. Denk er nog eens over na.
 
Of je kunt er een streetfighter van maken met respect voor de originele looks?

-USD vork steken
-Kort zadel (eigenlijk heel de achterkant wat choppen)
-Recht, lager stuur
-Lekker uitlaatje
-Hogere achterveer


Klaar! *O*

Ik zou het zonde vinden om die mooie lijn van tank en zijkappen weg te halen.
(Wat je ook gaat doen, veel foto's plaatsen is de boodschap!)
 
Waarom verbouwen? Zo te zien ziet hij er prima uit, en zelfs in zijn geboortejaar en de jaren erna kwam je dit model niet veel tegen. Ik heb nog wel eens een rondje mogen rijden op de GPZ550 van Ronnie Dijkstra. En op de Guzzi V50 Monza van zijn zus, Joke. Ach, dat waren tijden. Denk er nog eens over na.

Hij is nog helemaal origineel,
31000 km gelopen (aantoonbaar),
dus misschien maar wat anders zoeken met de tijd
om te verbouwen
en deze in deze staat houden,
even over nadenken toch.
 
Ontzettend fijne motor om mee te rijden :Y .
En NEE..... zeker niet verbouwen B| , zou echt zonde zijn. maar da's mijn mening.

Of aanpassen, da's wat anders maar dan zo dat je alles weer terug kunt bouwen, dus nie slijpen of hakken/zagen/buigen/slopen.... :+

En waarom wil toch iedereen overal een usd vork in :r , staat lang niet altijd mooi.

Kijk of een voorvork van een zzr1100, zzr600 of zephyr 750 en bijbehorende wielen zou gaan passen.
Dat zou volgens mijn bescheiden mening genoeg zijn om hier een "dikke" fiets van te maken.

:W
 
Laatst bewerkt:
Gaaf! Ik ben sinds kort begonnen met een Kawa Z 500 om er een cafe racer van te maken.. nog geen foto's van. Maak nog wel een topic over. Gewoon doen! Succes :W
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag alles nagekeken en onderdelen besteld ervoor.

Wat er aan moet gebeuren is:
Koppelingskabel veranderen,
Sensor accu ontbreekt
Voorwiellagers vervangen,
Koppelinghendel vervangen,
Bougies en olie- en luchtfilter vervangen.

Klepspelling is goed,
Carberateurs zijn schoon,
Accu is goed,
Voorvorkkeringen en remmen zijn vorig jaar vervangen cq gereviseerd.
Elektra is goed.

En dat voor een bos bloemen!!!!

Begin er aan te twijfelen om hem zo te laten en er van te gaan genieten als bovenstaande verholpen is.
 
Doe het alsjeblieft. Houd het ding origineel en koop voor de "schenker" nog een grote doss bonbons of zo, want dit is echt een heel leuk ding.
 
Doe het alsjeblieft. Houd het ding origineel en koop voor de "schenker" nog een grote doss bonbons of zo, want dit is echt een heel leuk ding.

ja heb besloten hem origineel te houden,
alle onderdelen die ik wil vervangen staan in bestelling
of liggen al thuis.

voor de winter dan maar iets zoeken wat niet zo origineel is.
 
Donders wat een mooie fiets....... :} Originele uitlaten *O*

Vroeger wilde ik al overal de zaag in zetten om te verbouwen maar sinds een paar jaar weet ik de originaliteit te waarderen (neemt niet weg dat ik verbouwde fietsen niet mooi vind :P )

Alleen als je ze zó tegenkomt als die van jou, hoeven ze niet perfect te zijn maar wel origineel.
 
Dat is inderdaad een hele mooie. Zo laten!

Ik heb onlangs op een vergelijkbare manier een volledig originele z550 B2 overgenomen waarvan de sleutels kwijt waren. Sleutel laten bijmaken: klaar!
 
Wodan, blij dat je je verstand hebt terug gevonden. :+


Nee, echt, in deze staat zul je niet snel een tweede tegenkomen. Originele uitlaten, buddy origineel en zonder scheuren, echt een topfiets.
 
Dikke fiets *O* voor een bos bloemen _O- achterkantje mag wat hoger alleen? :)

Als je er op uitgekeken raakt weet ik nog wel een goed doel.
Krijg je van mij twee bossen bloemen. ;)
 
Teller is opgelost door er 1 van een GT550 te monteren van hetzelfde bouwjaar,
koppelingskabel ook vernieuwd door de juiste.
(iemand had er 1 met een stelmogelijkheid onder aan de kabel gemonteerd, terwijl er 1 met de stelmogelijkheid in het midden moet zijn, oliefilter hadden ze de veer ook al verkeerd gemonteerd).
Woensdag nieuwe bandjes eronder van Maxxis en dan van de week rijden,
en afwisselen met de CB en GPX.
Optisch ga ik er weinig aandoen, je mag toch zien dat die 29 jaar oud is.
 
Man, dat is geen geld voor zo een mooie fiets. Hoop echt dat hij bij een liefhebber terecht komt die deze mooie originele fiets op waarde weet te schatten.
 
Hier snap ik niks van, zijn er dan helemaal geen liefhebbers voor zo een mooie motor voor een weggeef prijs als ik de ruimte had was hij direct voor mij. :)
Maar helaas heb ik de laatste 5 jaar ook maar 16000 km met mijn eigen motor gebromd
 
Wodan, misschien kun je even je PB functie aanzetten, dan kunnen mensen contact met je opnemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan