Nieuw verbouwproject Honda vfr800 v-tec

(bijna) helemaal goed, ik vind persoonlijk de achterkant ietsjes te hoog staan, maar voor de rest een dikke 9+ voor de uitvoering !!!!

Ziet er in het echt veel beter uit dan op de foto. Op de foto lijkt het inderdaad een beetje een "Duitse figtherkont", maar in het echt zit hij juist perfect.
 
Prachtige machine geworden weer! Voor mij zijn jullie ware kunstenaars!
Alleen denk ik wel dat het onbetaalbaar is. Als ik hem zo van je zou kopen en al je werk moeten betalen dan zou ik me kapot schrikken denk ik. Maar petje af hoor!!

Ron
 
:}

erg tof..ga ik volgen..
hoe is het trouwens met die VFR special van...uh..shit.,,weet zijn naam ff niet meer..
"die fiets met een shock en vorkupgrade van mij" ...
is ie klaar?
was toch een bekende van jou he?

mzzl
Stefan / BRS

Wat kost z'n upgrade voor een VFR750 RC36I? want ik heb misschien ook wel interesse je kan me wel ff PM'en als je wilt om niet te ver van dit topic af te wijken

Groeten Bernd
 
de upgrade van een rc36 kost .......................................heel veel tijd en geduld _O-
 
Ah, een InterBlade of een Fireceptor.

Maar euh, raakt je band de radiator niet bij inveren :?
Lijkt er erg dicht op te zitten.
 
Heb de voorvork toch nog maar even aangepast met een paar mono block remklauwen. In combinatie met de 330 schijven remt dit echt absurt O-)
full
 
Tevens een ALU kettingtandwiel in Duisland laten maken in de maat 520 43 T en een speciale 520 race ketting gemonteerd,

1
full
 
Laatst bewerkt:
Volgende week gaat het gebeuren, het motorblok moet er aan gaan geloven,

1 Het gehele V-Tec moet er aan geloven, straks gewoon altijd 16 kleppen die altijd meedoen. De v-tec kleppen worden vervangen voor andere, de v-tec nokvolgers worden vervangen voor normale exemplaren.
De electronica en de hydraulische ventilen ook maar een gooi geven (alleen maar gewicht)

2 Het blok wordt geboord naar 836 cc (niet veel meer cc's maar de zuigers zijn lichter en hebben een behoorlijk hogere eindcompressie) tevens komt er een power seal coating in.
Het blok wat gebruikt gaat worden heeft heeeeeeeeeeeel erg weinig km gelopen 5000km.

Om de afstelling goed te krijgen gaat er gebruik gemaakt worden van een Rapid Bike 3

Ga binnen kort voor de liefhebber wel een aantal foto's maken.

3 als het blok gedemonteerd is laat ik alle delen (frame, subframe, achterbrug etc antraciet poeder coaten.

kortom er staat weer genoeg te doen voor dat de lente begint!!

gr Rob
 
He Roberto,

Zo snel is die van mij toch ook niet, en wat lees ik heb je een donorblok :)
FF over die rit naar schnitzelparadijs, is dat na jouw metamorfose niet te kort (als jij dan 2x gasgeeft ben je weer thuis ;)
 
Hey Cellio,

Gisteren het blok geheel gedemonteerd, is werkelijk nog in nieuwstaat, het blok is uit 2007 en komt uit een zwaar schadegeval. Door de klap was het achtergedeelte van het frame afgebroken en daardoor waren de twee bevestigings punten van het blok afgebroken. Het blok heb ik dan ook erg goedkoop kunnen kopen :}

Vandaag de lege carterhelften op elkaar gemonteerd en de afgebroken stukken weer met alu tig op het blok gelast.

De aluminium cilinderbussen worden geboord en krijgen een power seal behandeling.
De koppen krijgen een antie V-tec behandeling, de vervangende kleppen zijn inmiddels al onderweg.


He Roberto,

Zo snel is die van mij toch ook niet, en wat lees ik heb je een donorblok :)
FF over die rit naar schnitzelparadijs, is dat na jouw metamorfose niet te kort (als jij dan 2x gasgeeft ben je weer thuis ;)
 
Laatst bewerkt:
Zal me wel in moeten houden, gaat immers ook een Kawa mee :?


He Roberto,

Zo snel is die van mij toch ook niet, en wat lees ik heb je een donorblok :)
FF over die rit naar schnitzelparadijs, is dat na jouw metamorfose niet te kort (als jij dan 2x gasgeeft ben je weer thuis ;)
 
kaal blokkie met nog geen 5000 km op de klok, gereed om te laten boren en dan sealen
full
 
Laatst bewerkt:
He Roberto,

Wat kan jij toch lekker (alu)bakken, ziet er weer super uit :} passen de 800 pistons zonder problemen in je teccie en wat voor klepppen ga je gebruiken :?

Groetuh Mars.
 
haha ja de vaatwasser heb ik dit keer maar ontzien, de kleppen die ik ga gebruiken zijn afkomstig van een vfr800 FI of anders de RC45 (die had Rob ook nog liggen ;) )

Ga zondag de kleppen maar een demonteren en dan de klepen monteren. *O*
 
Ha die Ed ook hier weer :W

De zijwieltjes, doel je hierop de inhaal actie via de buitenkant en waar Marcel zo van onder indruk was _O- _O-

Heb je al een data voor de nieuwe schnitzelroute???

gr Rob


:N .... jongens, vergeten jullie niet gelijk zijwieltjes te monteren...?!@
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de cilinderkoppen aangepast naar continu 16 valves

auf wiederschitsel V-TEC *O*
 
Laatst bewerkt:
Inhaalactie..? Wie haalde je in dan? :Z

Ja heb wel een nieuwe datum, maar die communiceer ik even separaat. M.a.w. dat hoor je zaterdag wel. Leg wel je motorblok ff weg, anders helpt Fabian je verder met demonteren _O-


Ha die Ed ook hier weer :W

De zijwieltjes, doel je hierop de inhaal actie via de buitenkant en waar Marcel zo van onder indruk was _O- _O-

Heb je al een data voor de nieuwe schnitzelroute???

gr Rob
 
~
Volgende week gaat het gebeuren, het motorblok moet er aan gaan geloven,

1 Het gehele V-Tec moet er aan geloven, straks gewoon altijd 16 kleppen die altijd meedoen. De v-tec kleppen worden vervangen voor andere, de v-tec nokvolgers worden vervangen voor normale exemplaren.
De electronica en de hydraulische ventilen ook maar een gooi geven (alleen maar gewicht)



Om de afstelling goed te krijgen gaat er gebruik gemaakt worden van een Rapid Bike 3

afgelopen week mijn huidige blok omgebouwd naar continu 16 kleppen, snel bleek dat de V-Tec klepspeling vergroot moest worden (stationair liep de motor niet echt rustig, de v-tec kleppen stonden te strak). Na deze naar de juiste waarde te hebben terug gebracht volgde de proefrit, het verschil is enorm de motor heeft nu niet meer het iritante V-Tec effect, en het gasresponse is echt stukken beter en het voorwiel komt erg makkelijk los.
Heb een aangepaste mapping in mijn Rapid Bike 3 geladen en het max toerental is met 1000rpm verhoogd.

gr Rob
Binnenkort de RB op d testbank afstellen, als alles heel blijft gaat het andere blok naar power seal en komen hier de JE zuigers in
 
Terug
Bovenaan Onderaan