Nieuwe garage vulling , een heftafel

CyCle

Banned User
7 aug 2002
2.157
0
friesland
Al een tijd bezig geweest met zoeken naar heftafel en toen nog bedacht om er zelf 1 te bouwen, hebben we toch maar 1 besteld. Gister gelijk op gehaald en nu kunnen we lekker sleutelen aan de motoren... Het is een AUtec geworden lekker stevig en helemaal super...

We zijn bij meerdere heftafel luitjes geweest maar deze beviel on toch wel het allerbeste....


DSC01754.JPG

DSC01753.JPG

DSC01755.JPG

DSC01756.JPG
 
Ziet er super uit! maakt het sleutelen wel een stuk aangenamer. Alleen een beetje oppassen met je topkoffer zie ik :) Wat kost zo'n geintje nou ongeveer?
 
Ziet er super uit! maakt het sleutelen wel een stuk aangenamer. Alleen een beetje oppassen met je topkoffer zie ik :) Wat kost zo'n geintje nou ongeveer?

De topkoffer is het probleem niet bij de beemer, meer het raampie aan de voorkant... Het sleutelen wordt er erg makkelijk door zo ja.. Trouwens mijn motor staat aan de zijkant hoor, de beemer is van Pa.

De heftafel kost iets van de 750 euro
 
De topkoffer is het probleem niet bij de beemer, meer het raampie aan de voorkant... Het sleutelen wordt er erg makkelijk door zo ja.. Trouwens mijn motor staat aan de zijkant hoor, de beemer is van Pa.

De heftafel kost iets van de 750 euro

Valt nog mee 750 euro oke het is een hoop geld, maar in verhouding tot de prijs van sommige pitstandaards. Ik heb op dit moment alleen een paddockstand achter, dat maakt alles al veel makkelijker. Zonder is het smeren van de ketting al niks..
 
ik dacht in eerste instantie dat het een pneumatische cilinder was,door de leidingen boven.
dus ik ben ook benieuwd naar de foto's en bediening van de cilinder.
we gaan hier ook een heftafel bouwen voor ralfie en mijnen ik heb nog een knoepert van luchtcilinder liggen.
maar vlgs. mij is het onmogelijk om eem stabiele heftafel te maken met een luchtcilinder ervan uitgaande dat je met een druk van ongeveer 8 bar werkt.heeft iemand daar ervaringen mee?
de cilinder die ik heb is ,zo uit de herinnering 100 rond en ongeveer 500 lang.
 
ik dacht in eerste instantie dat het een pneumatische cilinder was,door de leidingen boven.
dus ik ben ook benieuwd naar de foto's en bediening van de cilinder.
we gaan hier ook een heftafel bouwen voor ralfie en mijnen ik heb nog een knoepert van luchtcilinder liggen.
maar vlgs. mij is het onmogelijk om eem stabiele heftafel te maken met een luchtcilinder ervan uitgaande dat je met een druk van ongeveer 8 bar werkt.heeft iemand daar ervaringen mee?
de cilinder die ik heb is ,zo uit de herinnering 100 rond en ongeveer 500 lang.
Perslucht is niet bruikbaar voor zulke toepassingen. Niet kontroleerbaar en bovendien ook vrij gevaarlijk. Zoals je op de laatste foto kan zien loopt er een olieleiding naar de handpomp rechts op de foto.

BTW nice boots heeft je pa :+
 
Ter info voetpomp en cilinders zijn ook wel los in de handel.

Cilinder ca. 100 euro en een voetpomp ca. 135 euro. We waren eerst van plan ook zelf één te bouwen.
Maar als je al het materiaal voor een gelijkwaardige heftafel los moet kopen zijn de kosten ca. 500 euro............ en dan moet je zelf nog bezig.

Voor ons was de keuze daarom niet meer zo moeilijk.
Ook al omdat de tafel voor drie motoren wordt gebruikt. En je kan gelijk los........ *D *D *D *D *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan