Nieuwe Honda 500 serie! CBR500, CB500 en CB500X

Die X heeft wel wat weg van een SM-T.

Die R ziet er een beetje vreemd uit door de positie van het stuur.

Uitlaten zijn veel te groot, maar daar zijn oplossingen voor.

Verder wel leuk allemaal. :)
 
Uitlaten zijn veel te groot, maar daar zijn oplossingen voor.
Moah dat vind ik op zich nog meevallen, ze zien er op de plaatjes een stuk beter uit dan die toeter die op de Suzuki Gladius zit bijvoorbeeld.
 
De prijs zal wel ergens in de 6000 liggen; gezien de prijs van een 300cc Kawa (weliswaar met slipperclutch) best redelijk. Als die krengen ook nog betrouwbaarder zijn dan de gemiddelde fiets, dan is het feest!
 
Ze zien er alledrie goed uit, ik zou er geen problemen mee hebben om er eentje te bezitten.
Spijtig dat ik nog enkele jaren zal moeten wachten voor ik er een kan kopen.(nieuw is te duur als student, dat vind ik toch)
Meer dan 500cc is niet echt nodig vind ik op de weg. ik ben meer dan blij met mijn kawasaki er-5, op een naked is topsnelheid niet echt belangrijk vind ik, de rijwind boven 140-150 is niet leuk.
Zoals Tom zei, een 400cc vier cilinder naar huidige maatstaven zou ook een leuke oplossing zijn.
Veel toeren kunnen maken maar niet zo gemakkelijk je rijbewijs kwijt. De beleving is beter op een 'kleine" motor.

Maar van een naked is het dan wel weer handig als 'ie makkelijk op het achterwiel komt en lekker veel koppel heeft, en moet natuurlijk ook goed sturen.

Vind een top van ~170km/h voor een motor met 47pk niet bijster hoog, dat doen de meeste 25KW motoren van vandaag ook zonder problemen.
 
Interessant!

Laats gereden op een CBR400RR, HEERLIJK.
Alleen toch ook weer een aardig oude motor en wil wat nieuwer gaan rijden.

Nieuwe lichte dingen, zal wel weer een verschuiving aan komen van groter zwaarder naar lichter zuiniger en ik juich het alleen maar toe.
Gas geven doe ik wel op de crossbaan.

Trouwens, zie dat die op die US site voor vanaf 5999 staat,
dan gaan we 6000 euro hier dus nooit redden :( zal wel 7.5-8 worden ofzo |(
 
Laatst bewerkt:
Vind een top van ~170km/h voor een motor met 47pk niet bijster hoog, dat doen de meeste 25KW motoren van vandaag ook zonder problemen.

Boven een bepaalde snelheid telt het vermogen gewoon een stuk minder als het Cv coefficient, en die is voor een naked met de stroomlijn van een baksteen simpelweg bedroevend.

Logisch ook overigens, want de CB500 is een typische stads/provinciale fiets, als je die gaat kopen voor de Duitse autobaan dan ben je zelf gewoon niet helemaal helder bezig :+
 
Trouwens, zie dat die op die US site voor vanaf 5999 staat,
dan gaan we 6000 euro hier dus nooit redden :( zal wel 7.5-8 worden ofzo |(
niet zo pessimistisch joh, de NC700X staat in de USA voor $7000 te koop, zonder ABS, exclusief hun versie van BTW, en exclusief rijklaar/leveringskosten. Dezelfde NC700X MET ABS staat hier voor €7100, inclusief BTW. De sales tax ligt in de USA afhankelijk van de staat ergens tussen 5% en 12%, dus reken op iets van $7500, exclusief rijklaar enzo.

Als je dan ziet dat de 2013 CB500F $5500 moet gaan kosten, ofwel rond de $6000 inclusief sales, exclusief rijklaar, dan is het niet zo'n rare gok om te denken dat de CB500F met ABS iets van €6000 incl BTW gaat kosten in Nederland. Misschien zelfs wat minder, als je nagaat dat de NC700S ABS €6600 moet opbrengen.
 
Laatst bewerkt:
Hmm laten we het hopen :P
Keek overigens naar de R.
Wel jammer dat gewicht hoger is dan de CBR600RR :X en ook wielbasis langer, gemiste kans in mijn ogen. Anders super mooi gooi n smijtfietsje geweest.

Wanneer komen deze naar NL? Waarschijnlijk wel te zien op motorbeurs?
 
De 700 x is best een aardige bike en wat vooral handig is, is het opbergvak waar normaal de tank zit.

Ik heb die motor een weekend gehuurd maar man man wat heeft dat ding een slechte zithouding. Echt rechtop kan je niet zitten maar naar voren gebogen al helemaal niet met als gevolg dat je als een pudding er op zit.

Tevens vind ik het een vrij grote motor, wat ik prettig vind, maar hij is wel erg laag. Staat dus niet helemaal in verhouding met elkaar.
 
Ik vind de 500x echt een geweldige ding. Honda is erg goed bezig de laatste tijd.
Heeft 2 pk minder dan men transalp, maar pk's zijn dan ook niet belangrijk.
Benieuwd naar de eerste test, ook en vooral offroad.
Verbruikt amper iets, ziet er geweldig goed uit en kost geen drol.
Als hij nu nog de testen doorkomt, is dit een kanshebber om aan te schaffen ooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan