Nieuwe Honda NT1100

En natuurlijk, sinds ik nieuwe motoren kan kopen loop ik om de haverklap lekke banden op; Op de Cali 1400 3 achterbanden in 17000 km en nu na 3500km de achterband weer lek. :( ............................ Ik heb er ride-on in gekieperd............... Voor de vakantie naar Schotland gaat er wel een nieuwe op....
 
Ja dat is echt vervelend. Ik heb vele jaren wel geluk gehad maar met mijn tracer 900 had ik na 1000km een lekke band en nu met de honda na 3200km ookal. Hopelijk stopt het nu.
 
Wat meer rode Chinese accenten toegevoegd
 

Bijlagen

  • IMG-20240422-WA0030.jpeg
    IMG-20240422-WA0030.jpeg
    385 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240422-WA0028.jpeg
    IMG-20240422-WA0028.jpeg
    531,7 KB · Weergaven: 0
Hoeveel km hebben jullie met je banden gedaan?
Binnenkort 22000 km gereden en ik ga een afspraak maken voor onderhoud.
Is er nog iets bijzonders uitgekomen tijdens onderhoud? Update/modificaties?
 
Nieuwe achterband bij 21000 km
Ik heb bij 11000 hem vervangen vanwege een reis die 75000 km zou zijn.
Maar door omstandigheden is dit niet door gegaan.
En nu in begin juni weer een reis naar de alp de huez en daar toeren
En zit nu weer op de wip band vervangen of niet.

En een update over mijn motor
Bij mij staat de teller nu op 21500 en binnenkort een afspraak maken voor een onderhoud beurt. Wat zijn jullie ongeveer kwijt?En hoeveel kilometer hebben jullie met de banden gedaan?

Ik heb ook een nieuw display onder garantie gekregen.

CarPlay draai ik met een draadloos module, CPLAY2AIR.

Dashcam voor en achter geschakeld via kontakt.

Topkoffer origineel en comfort zadel.

Stuurverhoger 2 cm omhoog en 2 cm naar mij toe.

En een tanktas.

Tevens rij ik meestal S1 of soms S3.

Routes via CarPlay doe ik met de gold versie MyRoute-app.

DCT versie black heb ik.

En een Osco ketting smeer smeersysteem.

Dubbel afstandsbediening voor verwarmde jas waar een aansluiting in zit voor handschoenen en sokken van Gerbing in te stellen met draadloze module.

Valbeugels zou ik wel willen , maar wat er tot nu te koop is vind ik niet mooi.
 
Ik heb bij 11000 hem vervangen vanwege een reis die 75000 km zou zijn.
Maar door omstandigheden is dit niet door gegaan.
En nu in begin juni weer een reis naar de alp de huez en daar toeren
En zit nu weer op de wip band vervangen of niet.

En een update over mijn motor
Bij mij staat de teller nu op 21500 en binnenkort een afspraak maken voor een onderhoud beurt. Wat zijn jullie ongeveer kwijt?En hoeveel kilometer hebben jullie met de banden gedaan?

Ik heb ook een nieuw display onder garantie gekregen.

CarPlay draai ik met een draadloos module, CPLAY2AIR.

Dashcam voor en achter geschakeld via kontakt.

Topkoffer origineel en comfort zadel.

Stuurverhoger 2 cm omhoog en 2 cm naar mij toe.

En een tanktas.

Tevens rij ik meestal S1 of soms S3.

Routes via CarPlay doe ik met de gold versie MyRoute-app.

DCT versie black heb ik.

En een Osco ketting smeer smeersysteem.

Dubbel afstandsbediening voor verwarmde jas waar een aansluiting in zit voor handschoenen en sokken van Gerbing in te stellen met draadloze module.

Valbeugels zou ik wel willen , maar wat er tot nu te koop is vind ik niet mooi.
Mijn banden zijn bij 9000 km vervangen. Slijtage was hoog vanwege een reis door Schotland met duo en bepakking.

Onderhoudsbeurt op 24000 km zal oliewissel, remvloeistof (je motor is 2 jaar oud ga ik vanuit), luchtfilter, bougiecontrole/vervangen en klepspeling controle zijn.

Indien verder geen slijtageonderdelen die vervangen moeten worden schat ik die kosten op zo’n 800 - 900 euro (uit de losse pols, pin me er niet op vast).
 
Goeie genade, dat is nogal wat, 8 of 900 Euro! Blij dat ik mijn onderhoud zelf doe, wel met originele onderdelen. (voor de garantie natuurlijk)
 
Goeie genade, dat is nogal wat, 8 of 900 Euro! Blij dat ik mijn onderhoud zelf doe, wel met originele onderdelen. (voor de garantie natuurlijk)
Een uur of 6 werkplaatstarief hakt er wel in....Ik doe het daarom ook liever zelf.

Maar ook dan ben je bij vervangen van olie + filters, bougies, luchtfilter, remvloeistof en pakkingen zo'n 300 euro aan (originele) onderdelen kwijt.
 
Filters en pakkingen zijn origineel, olie en vloeistoffen gaan volgens spec en hoeven niet zo duur als het vloeibare goud van de dealer uiteraard. Maar de besparing die ik krijg door het zelf te doen is groot, zeker gezien de 25000 + km per jaar die ik rij met de motor.................
 
Terug
Bovenaan Onderaan