nieuwe naked bike kopen, ff een polletje er tegen aan !

welke moet het dan worden ?

  • * een nieuwe Kawasaki Z 750 met ABS, 8498 euro

    Stemmen: 20 17,2%
  • * een nieuwe Triumph Street Triple 675, 8.490 euro

    Stemmen: 40 34,5%
  • * een nieuwe Aprilia Shiver 750, 8.999 euro

    Stemmen: 19 16,4%
  • * een overjarige zwarte Suzuki SV 1000, 8.990 euro

    Stemmen: 16 13,8%
  • * een gebruikte Ducati Monster S2R 800, 9.000 euro

    Stemmen: 21 18,1%

  • Totaal aantal stemmers
    116

AzorSV

MF veteraan
14 sep 2002
1.958
38
Utrecht
Beste motorvrienden schuine streep motorvriendinnen,

Ik ben aan het kijken naar een andere, nieuwe naked bike.

Ik had een gele naked Suzuki SV 650 met Hyperpro vering voor, achter een instelbare Hyperpro shock. Compleet met buddyseatcover, bellypan en rvs remleidingen. Mooi dingetje. Hier nog even een foto:

snert07_15.jpg


Deze heb ik moeten verkopen ivm ene rugoperatie. Op dit moment ben ik lekker aan het trainen om terug te komen voor het nieuwe seizoen. Ik heb inmiddels zelfs al weer een motor gehuurd, dat wordt in september. Kijken hoe dat gaat.

Uiteraard moet ik begin volgend jaar weer een nieuwe motor.
Dit is mijn lijstje welke motoren in aanmerking komen:

* een nieuwe Kawasaki Z 750 (inmiddels korte proefrit gemaakt), 8.495 euro
+ doortrekken van een 4-cilinder + huil
+ grootste tankinhoud
- kracht onderin van een 4-cilinder
- remmen vond ik niet echt top, echter wel leverbaar met ABS
- zal je altijd blijven denken "had ik maar de Z 1000" ?

* een nieuwe Triumph Street Triple 675, 8.490 euro
+ design is op de foto's top (met de juiste accessoires)
+ beste van 2 en 4 cilinder ?,
+ weergave welke versnelling je rijdt
+ komt goed uit de testen
- geen 2 en geen 4 cilinder, dus juist helemaal niets ?, ook kleinste cilinderinhoud
- wat gaat de inruilwaarde doen (Speed Four bijv. is geen goede inruiler)

* een nieuwe Aprilia Shiver 750, 8.999 euro
+ 2 cilinder, zal dit de juiste opvolger voor de Suzuki SV 650 zijn ?
+ weergave welke versnelling je rijdt
- design op het eerste gezicht iets minder dan de Triumph

* een overjarige nieuwe zwarte Suzuki SV 1000 naked, 8.990 euro
+ power onderin en 120 pk
+ Japanse betrouwbaarheid
+ ik kan lid van de Suzuki SV Contact Club blijven *O*
+ ik heb al een kofferset voor deze motor :+
+ oud model dat op voorraad staat, dus er zijn wellicht goede deals te doen
- oud model dat op voorraad staat, en tja... dat staat ie ergens niet voor niets
- minst mooiste motor van allemaal, heeft daardoor nog meer accessoires nodig om 'm "dik" te maken
- misschien wel de minste qua vering

* een gebruikte Ducati Monster S2R 800 (inmiddels iets langere proefrit gemaakt), 8.500 - 9.000 euro
+ top Italiaans design
+ levende legende
+ dat geluid
+ analoge tellers :}
- top Italiaans design, maar inmiddels misschien wel bejaard aan het worden
- zal de motor ook lekker draaien bij woon/werk in de regen ? oftwel.. betrouwbaarheid ?
- kleinste tank, en ik heb gemerkt, die is best snel leeg
- de accessoires zijn zo gaaf en zo begeerlijk, maar ook zo duur
- is het een lekkere motor om enkele uren achter elkaar te rijden
- en ik ga voor een gebruikte, en dat is natuurlijk lang niet zo leuk als een splinternieuwe

Verder nog tips of iets wat er goed of slecht is aan deze motoren ?
Alle info is welkom ! Kijken hoe jullie er over denken !

Alvast bedankt !

Gr.
Arie
 
Ik mis de optie Suzuki Bandit 1250SA voor e 9.990,- O-)

Maare, met de koffers + beugels moet het wel een overjarige zwarte SV1000 worden ;)
En anders absoluut de Appie Shiver 750, wat een ubergeile pimp fiets is dat zeg!

En lid blijven van de SV club kan toch wel ;) Er zijn wel meer dissidenten inclusief de vice-voorzitter ;)
 
Laatst bewerkt:
trouwens, ik heb het inmiddels nagevraagd, voor de Kawa komen ook beugels te koop die bij die koffers kunnen, voor de andere 3 motoren zal ik een nieuwe kofferset moeten aanschaffen
 
He,
de naked sv1000 schijnt tegen te vallen, ooit iemand er een keer mee zien rijden? ik niet. wil je er toch een dan heeft de valkenier in barneveld nog een rooie K3 voor je.

kawa, dat gaat je tegenvallen, onderin niet vooruit te branden, bovenin wel, maar dan zit je op illegale snelheden

street triple is een hele gave machine, de aprilia shiver ook(heb ook even stiekum aan deze twee machines gedacht, maar werd me te duur.
triumph is goed bezig, met veel goede modellen, dus inruilen zal in de toekomst wel meevallen denk, dus maak een proefrit, en ik zou zeker uit 1 van deze twee gaan kiezen,

maare is een overjarige sv650N K6 niet wat voor je,

hier stem ik op de triumph, op het svcc forum op de aprilia, want ik kan nie kiezen
 
Beste motorvrienden schuine streep motorvriendinnen,

Ik ben aan het kijken naar een andere, nieuwe naked bike.

Ik had een gele naked Suzuki SV 650 met Hyperpro vering voor, achter een instelbare Hyperpro shock. Compleet met buddyseatcover, bellypan en rvs remleidingen. Mooi dingetje. Hier nog even een foto:

[afbeelding]

Deze heb ik moeten verkopen ivm ene rugoperatie. Op dit moment ben ik lekker aan het trainen om terug te komen voor het nieuwe seizoen. Ik heb inmiddels zelfs al weer een motor gehuurd, dat wordt in september. Kijken hoe dat gaat.

Uiteraard moet ik begin volgend jaar weer een nieuwe motor.
Dit is mijn lijstje welke motoren in aanmerking komen:

* een nieuwe Kawasaki Z 750 (inmiddels korte proefrit gemaakt), 8.495 euro
+ doortrekken van een 4-cilinder + huil
+ grootste tankinhoud
- kracht onderin van een 4-cilinder
- remmen vond ik niet echt top, echter wel leverbaar met ABS
- zal je altijd blijven denken "had ik maar de Z 1000" ?

Alvast bedankt !

Gr.
Arie

niet eens verkeerd hoor die 1000
 
Beste motorvrienden schuine streep motorvriendinnen,


* een gebruikte Ducati Monster S2R 800 (inmiddels iets langere proefrit gemaakt), 8.500 - 9.000 euro
+ top Italiaans design
+ levende legende
+ dat geluid
+ analoge tellers :}
- top Italiaans design, maar inmiddels misschien wel bejaard aan het worden
- zal de motor ook lekker draaien bij woon/werk in de regen ? oftwel.. betrouwbaarheid ?
- kleinste tank, en ik heb gemerkt, die is best snel leeg
- de accessoires zijn zo gaaf en zo begeerlijk, maar ook zo duur
- is het een lekkere motor om enkele uren achter elkaar te rijden
- en ik ga voor een gebruikte, en dat is natuurlijk lang niet zo leuk als een splinternieuwe

Verder nog tips of iets wat er goed of slecht is aan deze motoren ?
Alle info is welkom ! Kijken hoe jullie er over denken !

Alvast bedankt !

Gr.
Arie
Arie, voor zo'n 9000 heb je toch ook gewoon een nieuwe S2R 800, na wat onderhandelen ;)
Even zonder dollen, je hebt geen inruil, dus moet je korting kunnen krijgen. 4 a 5 % moet haalbaar zijn :Y

Verdere reacties op de - punten zoals jij ze aangeeft:
- top Italiaans design, maar inmiddels misschien wel bejaard aan het worden
Klasse verloochend zich niet. Bejaard? Extra rijp zul je bedoelen. Die Mostros blijven goed verkopen, waardevast. Echt een klassieker, vergelijk met de Porsche 911.

- zal de motor ook lekker draaien bij woon/werk in de regen ? oftwel.. betrouwbaarheid ?
Heb zelf een S4, niet ideaal voor ww, maar goed te doen. Heb ook wel eens een midweek op een S2R 800 gereden, stukken makkelijker! Zit redelijk rechtop, rechter dan S4 iig. Koppeling en schakelen naar mijn idee lekker licht. Vergelijk maar met andere nakeds.

- kleinste tank, en ik heb gemerkt, die is best snel leeg
Wellicht een 695 te overwegen? Of de S2R 1000, is geloof ik iets zuiniger. Raar maar waar :? Iemand van het Duc Monster forum heeft 'em te koop staan. Gribomba is z'n nick.

- de accessoires zijn zo gaaf en zo begeerlijk, maar ook zo duur
Ebay, Marktplaats!
Niet alles tegelijk aanschaffen maar steeds weer even sparen en goed zoeken. Dat is een groot deel van de lol :Y

- is het een lekkere motor om enkele uren achter elkaar te rijden
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

- en ik ga voor een gebruikte, en dat is natuurlijk lang niet zo leuk als een splinternieuwe
Zie opmerking boven. Trouwens, een goed onderhouden Mostro, is vaak niet te onderscheiden van een nieuwe. Daar heeft de vorige eigenaar uiteraard alles aan gedaan, althans, dat geldt voor veel Ducati Omners. Passie, weet je :}

Veel succes.
Kijk uit voor het Ducati virus, is ongeneeslijk O-)
 
Laatst bewerkt:
@ Monster Marc

Inderdaad ik ben ook al voor een nieuwe wezen kijken hoor, dat kan eventueel ook nog wel, maar bij een gebruikte heb je vaak al wat leuke accessoires, dus dat scheelt weer, anders idd een nieuwe, ik heb gemerkt dat ze die best wel leuk willen verkopen (dit in tegenstelling tot de Z, daar willen ze echt weinig tot geen korting op geven).

En inderdaad, de Monster mag je vergelijken met zoiets als de Porsche 911. Nog steeds mooi, al zal ik een helder koplampje (als de vorige Hornet) niet erg vinden.

De S2R 800 rijdt inderdaad soepel, dat vond ik juist ook heerlijk. Ook file rijden gaat makkelijk met die motor. Ik ga de S2R ook huren, binnenkort, een lang weekendje naar Duitsland, kijken hoe het bevalt. Wat betreft koppelen en schakelen ook geen klachten.

Een 695 wil ik niet, die heeft niet die mooie achterbrug, en ik vraag me af of ik daar blij van wordt. De stap van de SV 650 naar de Monster 695 is volgens mij niet echt eentje omhoog (of ga ik nu mensen boos maken), maar de 695 wordt het gewoon niet. Een mooie S2R 1000 heb ik inmiddels ook gezien, de eigenaar weet het ook, dus misschien wordt dat ooit nog iets. Dan heb je natuurlijk ook die andere koppeling he, nog meer "Ducati" :)

Wat betreft accessoires heb ik ook al op Marktplaats gekeken, dat is inderdaad een goede optie, en gelijk een leuke sport om zo het perfecte Monster samen te stellen.

Bedankt voor je inbreng ! En wie weet *D
 
Vandaag toevallig een nieuwe Kawasaki Z750 gekocht, alleen zonder ABS (weg met al de slangetjes...) dus mijn keuze is gemaakt. succes
 
dit staat bv te koop;

TE KOOP:

Monster S4R : 14/02/2004
KM : + - 9800
Nieuwe banden.
Tank Ducati Corse + Zitbank afdekking & Stuurkuip & Spatbord voor met Speciaal gelakt "Ducati Corse"
Veel onderdelen in carbon (Tandwielafdekking van carbon + Waterkoelerafdekking Performance klein van carbon + Carbon deksel koppeling + …)
Uitlaat bochten
Waterleiding van Alu, zilver eloxiert
Ruit voor kuip van Foggy
En nog veel accessoires ….
Prijs : + - 8500 euro
Tel : +32(0)474 82 65 19
 
Ik zou voor Triple stemmen vanwege looks en 3 cilinders.....

Keuze is toch niet zo moeilijk dacht ik.

4 cilinders moet je als je flink vooruit wil hoog in de toeren jagen.
2 cilinders is bokkiger lastig voor door 30 - 50 km zone te rijden.

conclusie: 3 cilinder => Triumph Street Triple

Die koffers heb je toch niet altijd nodig??




:W
 
Nieuwe optie: Triumph Speed Triple!


Ik heb een SV650S gereden, en heb nu dus de SV1000s, en da's een fijne opvolger. Maar ik heb dus ook een Speed Triple (S3)
En gezien jou andere keuzemogelijkheden, denk ik dat de S3 het beste past.
Driecilinder is zeker weten best of both worlds (mijn man als echte viercilinderliefhebber en ik als tweecilinderfan vinden het echt allebei geweldig), heeft power onderin maar een langer eindschot dan een V-twin. Het is daarnaast ook nog een ontzettend mooie naked bike, en met een beetje zoeken vind je er vast wel een voor jouw budget.

Nog een piccie om je warm te maken:

full
 
Andere optie is eventueel een SV1000S met een superbike stuurtje erop, moet ook geweldig sturen.

En voor jouw budget mag je deze kopen, als je wilt:

full
 
Gewoon deze kopen;is wel wat duurder maar dan heb je ook een "echte" Duc met rammelende koppeling,veel extra's en ook nog 8 maanden fabrieksgarantie :Y
272.jpg



En een hele mooie achterbrug :9~
340.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste motorvrienden schuine streep motorvriendinnen,

Ik ben aan het kijken naar een andere, nieuwe naked bike.

Ik had een gele naked Suzuki SV 650 met Hyperpro vering voor, achter een instelbare Hyperpro shock. Compleet met buddyseatcover, bellypan en rvs remleidingen. Mooi dingetje. Hier nog even een foto:

[afbeelding]

Deze heb ik moeten verkopen ivm ene rugoperatie. Op dit moment ben ik lekker aan het trainen om terug te komen voor het nieuwe seizoen. Ik heb inmiddels zelfs al weer een motor gehuurd, dat wordt in september. Kijken hoe dat gaat.

Uiteraard moet ik begin volgend jaar weer een nieuwe motor.
Dit is mijn lijstje welke motoren in aanmerking komen:

* een nieuwe Kawasaki Z 750 (inmiddels korte proefrit gemaakt), 8.495 euro
+ doortrekken van een 4-cilinder + huil
+ grootste tankinhoud
- kracht onderin van een 4-cilinder
- remmen vond ik niet echt top, echter wel leverbaar met ABS
- zal je altijd blijven denken "had ik maar de Z 1000" ?

* een nieuwe Triumph Street Triple 675, 8.490 euro
+ design is op de foto's top (met de juiste accessoires)
+ beste van 2 en 4 cilinder ?,
+ weergave welke versnelling je rijdt
+ komt goed uit de testen
- geen 2 en geen 4 cilinder, dus juist helemaal niets ?, ook kleinste cilinderinhoud
- wat gaat de inruilwaarde doen (Speed Four bijv. is geen goede inruiler)

* een nieuwe Aprilia Shiver 750, 8.999 euro
+ 2 cilinder, zal dit de juiste opvolger voor de Suzuki SV 650 zijn ?
+ weergave welke versnelling je rijdt
- design op het eerste gezicht iets minder dan de Triumph

* een overjarige nieuwe zwarte Suzuki SV 1000 naked, 8.990 euro
+ power onderin en 120 pk
+ Japanse betrouwbaarheid
+ ik kan lid van de Suzuki SV Contact Club blijven *O*
+ ik heb al een kofferset voor deze motor :+
+ oud model dat op voorraad staat, dus er zijn wellicht goede deals te doen
- oud model dat op voorraad staat, en tja... dat staat ie ergens niet voor niets
- minst mooiste motor van allemaal, heeft daardoor nog meer accessoires nodig om 'm "dik" te maken
- misschien wel de minste qua vering

* een gebruikte Ducati Monster S2R 800 (inmiddels iets langere proefrit gemaakt), 8.500 - 9.000 euro
+ top Italiaans design
+ levende legende
+ dat geluid
+ analoge tellers :}
- top Italiaans design, maar inmiddels misschien wel bejaard aan het worden
- zal de motor ook lekker draaien bij woon/werk in de regen ? oftwel.. betrouwbaarheid ?
- kleinste tank, en ik heb gemerkt, die is best snel leeg
- de accessoires zijn zo gaaf en zo begeerlijk, maar ook zo duur
- is het een lekkere motor om enkele uren achter elkaar te rijden
- en ik ga voor een gebruikte, en dat is natuurlijk lang niet zo leuk als een splinternieuwe

Verder nog tips of iets wat er goed of slecht is aan deze motoren ?
Alle info is welkom ! Kijken hoe jullie er over denken !

Alvast bedankt !

Gr.
Arie

Even een paar negatieve argumenten weerleggen hoor _O- !

Zal je heel eerlijk vertellen Arie;dit is mijn eerste en tevens gelijk laatste nieuwe motor;dat inrijden is echt een HEL

En ja, je zult na zo'n 180 km echt een pompstation op moeten gaan zoeken want dan gaat het lampje branden(maar wanneer rij je nu 180 km aan een stuk;ik bijna nooit in ieder geval O-) )

Met een gelzadel is het goed te doen om een paar uur te rijden(en je moet dan toch tanken :P )

Accessoires duur...als je ze op een jong gebruikte koopt valt het meestal wel mee :Y

Ken mensen die hebben al een ton op hun Duc staan(binnen 3 jaar dus die slaapt bijna op z'n motor)...nog nooit een klap verkeerd gedaan :N

Er zijn genoeg "oudere"vrouwen die er nog steeds goed uitzien..... :9~
3194_emailjokes_38186_demimoore.jpg



Even naar de andere kandidaten...

Kawa alleen in het groen met seatpipes van ixil;maar idd wel een 1000(ben altijd al een Kawa fan geweest).Heb ik ook nog aan gedacht toen ik weer opstapte....

Triumph = Engels....waarom denk je dat dit volk op een eiland woont en aan de verkeerde kant v/d weg rijdt;waarschijnlijk is nog het ergste dat ze lauw bier zonder schuimkraag drinken :r .Denk dat dit voldoende argumenten zijn om geen Triumph te kopen(al moet ik heel eerlijk zeggen dat ze met een open pijp wel heel erg goed klinken)

Suzuki,nee laat maar vindt ik persoonlijk van de Jappen het minste merk;is denk ik ook het minst waardevast van de 4?

De nieuwe shiver vindt ik wel mooi,al denk ik dat van de Italianen Aprilla ook weer het minst waardevast is....

Succes in ieder geval met je keuze en als je niets te doen hebt dan kom je v/h weekend toch even een rondje proberen.... :?
 
Laatst bewerkt:
Zo, als dat geen leuk verkoop praatje is dan weet ik het ook niet meer ;)

Maar..........................hij heeft wel gelijk *D .

Ga eens een blokkie rond op zijn Duc, ervaar het karakter eens van een Duc, luister naar de klappen, geniet van het gerinkel van de koppeling, laat je eens versteld doen staan van het koppel, geniet eens van alle jaloerse blikken.
Doe dit gewoon eens en je probleem is verleden tijd, en rij jij voortaan op een prachtige S2R (met een hele mooie achterbrug)

1 raad wil ik je wel geven,........................................Rijden op een Ducati is slecht voor je gezondheid ;) , het werkt verslavend, die *D krijgen ze nooit meer van je gezicht.
Eens een Ducati, altijd een Ducati :}

Wat moet ik nog meer zeggen....................niets, ervaar het zelf maar eens

Suc6
 
Triumph is de beste keuze :Y
Ducati zou ik niet willen rijden 3/4 die duc's rijden vind ik maar een stelletje snobs die alle andere merken moeten afbreken |(
Ik ben helemaal weg van triumph maar dat is echt niet alleen voor het merk zelf want heb al 4 motoren gehad en was 4x een ander merk dusja :P
Heb wel al een triumph gehad en mijn volgende motor moet terug een triumph worden :Y weet alleen nog niet waneer ik genoeg ga gespaart hebben... -O-
Maar dat hij komt dat is zeker :9~
 
Laatst bewerkt:
ach.... wat zal ik zeggen? er zijn zoveel keuzes...
en iedereen maakt voor zichzelf een eigen afweging.

Ik zou idd eens een weekend een Duc huren. ik heb het ook gedaan,
en het viel mij vies tegen.

Ik heb pas een overjarige SV1000S gekocht, en het bevalt mij meer dan prima.
ze hebben ook nog een naked staan, in het rood, voor flink wat minder.

Ik rij voor weinig een dikke v-twin, waar ik heel veel plezier aan heb.
Idd niet zo waardevast, en niet het aanzien zoals bij een Duc.

En dat inrijden was zo gebeurd, dat was peanuts. (Met inrijden mag je hem best wel eens op zn flikker geven, hoor)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die Triple ook heel bruut vind!

Weet je zeker dat je wel bij naked blijft? Wanneer het met die SV1000 leuk wordt, wil je toch wel bescherming tegen de rijwind... ik wel tenminste
 
Ik zou zeggen de speed triple:ziet er goed uit en gaat als een speer. Die motor gaat echt goed en zoals hier al eerder gezegd werd:the best of both worlds.
de sv rijd lekker,ik heb zelf ook een 1000 gehad. De vering en kader van zon sv1000 laat veel te wensen over,althans bij mij toch daarmee dat ik die heb weggedaan.
de ducati kost veel geld vind ik ,aan onderhoud en zo ook en eigenlijk gaat die niet vooruit. Heb ooit eens op een monster 1000 gereden ,het geluid was top maar de rest vond ik maar niks.
de kawa Z750 is een zeer mooie motor,ik ben kawa fan :P ,maar zou het zelf niet kopen. De 1000 ga je veel meer aan hebben qua power en zeker de power onderin.
Ik heb nu een kawasaki zrx sinds kort,daar moet je maar eens mee gaan proefrijden. Ik was direct verkocht. Veel koppel ,goede zithouding,goede remmen noem maar op. Ben er zelfs al mee op circuit geweest en er hebben een paar met racers aan moeten geloven. ;)
 
Hoi Arie,

wat een luxe-probleem he ;) . Is wel leuk op zoek naar een andere motor :) . Ik zat vorig jaar in hetzelfde schuitje, maar dan helaas omdat ik gevallen was met mijn Honda VFR van 1993 '( . Ik reed niet hard in de bebouwde kom en moest remmen, waarschijnlijk iest te hard geremd en de weg was beetje nat/vettig, gevolg voorwiel schiet onderuit en daar ging ik. Zelf had ik pink uit de kom plus een grote deuk in mijn zelfvertrouwen en de motor ex. arbeid 2500 euro schade.
Volgens mij had ABS de valpartij kunnen voorkomen dus mijn volgende moest absoluut ABS hebben. Ik wilde ±8500 a 9000 euro uitgeven voor een andere motor dus dan kwam ik op een 2e hands VFR, Pan European, FJR, BMW of zoiets dergelijks, maar dat trok me niet zo, omdat ik wel eens met de Yamaha FAZER 600(2003) van mijn vriendin rijd en dat stuurt zo makkelijk en bovendien is de zithouding voor mij ideaal omdat ik best snel last heb van mijn RUG. Ik zeg dit even omdat je zegt dat je een rugoperatie hebt ondergaan, ik hoop natuurlijk dat je 100% herstelt, maar houdt rekening met de zithouding.
Ik verwachtte voor 2007 nog wat nieuwe modellen met ABS dus heb daar op gewacht. Eind 2006 Motornewz bezocht in Utrecht en toen ik de nieuwe Z750 in het GROEN zag staan was ik verkocht.
In december dus deze besteld om in maart te leveren, maar de levering werd steeds later(voor een GROENE toch zeker) en half juni was ie er nog niet en was ik het wachten zat en heb de koop geannuleerd. Ik heb toen een HONDA HORNET 600 met ABS(2007) gekocht en daar kon ik de week erna al op rijden :] . Qua uitstraling vind ik de KAWA wel wat ruiger, maar de HORNET heeft ook zijn voordelen zoals: een beter ABS en een hele soepele injectie(maw je merkt niet dat het injectie is, op het stationair toerental van 1500tpm na dan).
Inmiddels zijn er in deze prijsklasse weer leuke motoren bijgekomen zoals de SHIVER en de STEET TRIPLE en de HORNET ziet er voor jou misschien wat braaf uit ;) .
Wat betreft opties, deze kun je het best goedkoper bijpingelen tijdens de aankoop. Acc. kunnen ze best wat korting op geven, want dit kost de dealer minder dan korting in geld. Dus kijk eerst even wat je er echt op wil hebben en wat ie dan kost en praat dan over de totale prijs. Laat het nu ook niet op 100 euro aankomen, zeker niet als je weet dat de service bij een bepaalde dealer goed is, dit vind ik persoonlijk heel belangrijk.
Heel veel succes met je keuze!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan