Nieuwe remblokken inremmen op het circuit

Evil Knievel

Die hard MF'er
2 jul 2012
554
6
Amersfoort
Hallo,

Ik ben al enige tijd bezig om mijn zxr750 te updaten. Nu heb ik van een cbr600rr de Nissin remklauwen gemonteerd, deze remmen echt 100x beter als de oude Tokico's. Maar hier wil ik nieuwe remblokken in.

Maar hoe doen jullie dat met inremmen als je gelijk het circuit op gaat?

Greetzzz Jarno
 
Meestal reed ik ze op de paddock in. (op Assen is normaal gesproken ruimte zat)
Rustig met licht slepende en lossende rem de motor warm rijden...........en na 2 of 3 minuten iets agressiever/opbouwend remmen.
Daarna in de opwarmronde voelen of ze normaal remmen (dus niet als een gekko op de 1e bocht af)

LET OP: op de paddock niet te lang achter elkaar remmen en geef de remblokken tijd om af te koelen....... anders verglazen de remblokken
 
Thanks!
Ik ga begin juli op Spa rijden en daar kan je bijna verdwalen waar je allemaal kan rijden dus inderdaad ruimte zat.
Ik weet genoeg en ga voor de carbone lorraine xbk5.
 
Ik rij elke sessie de eerste ronde altijd iets rustiger (5-10 seconde langzamer dan vlamtempo), bij de afgelopen paar sets remblokken was dat wel voldoende inremmen om daarna hun werk goed te doen...
 
Thanks!
Ik ga begin juli op Spa rijden en daar kan je bijna verdwalen waar je allemaal kan rijden dus inderdaad ruimte zat.
Ik weet genoeg en ga voor de carbone lorraine xbk5.
Ik vraag ff of ik in een andere groep ff wat ronden mag rijden voor het inremmen of testen van het 1 en ander. Misschien wordt dat op spa wat lastiger, maar op Mettet oid doen ze er meestal niet moeilijk over.
 
Spa 5 6 en 7 juli is de bikers classics. Dat wordt inderdaad lastig.
Alleen de zondag niet. Dan is het meestal kamikaze sunday. Dan rijd iedereen na de middag in de klasse waar hij zich aanmeld.

Dan rij je met je ZXR tussen de CB500 TZ750 en andere tweetakten. 🤡

Ik heb ze nu besteld dus kan ze zelfs inremmen op mijn straatfiets. Die luxe heb ik dan weer. Maar was wel benieuwd hoe dat werd gedaan als je op het circuit staat te wisselen.

Nu nog Diablo Rosso III bestellen en gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan