Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
De mijne staat ook nog onder zn hoes.
Moet even als het wat warmer is mn gear indicator anders aansluiten. Ding zit rechtstreeks op de accu. Rekensom en praktijk ervaring leert mij dat na 4 weken de accu plat is. Dus die moet ik even op een schakelverbinding zetten. En dat doe ik wel ergens eind maart ofzo asset niet meer zo koud is :9

Dan nog effe beurtje doen.
Alle vloeistoffen zijn aan de beurt. Inclusief de coolant. Wassen hoef ik m niet. Dat had ik voor de winter al gedaan ;)
 
Die van mij moet binnenkort maar eens een grote beurt. Staat nog net niet op de 80k nu, maar met de blokwissel en alles ben ik de tel helemaal kwijt en heb ik geen idee hoe ik nu in t reguliere onderhoudsschema sta.
Dus 80 lijkt me een mooi moment om weer te gaan tellen.

Hij ruikt ook n beetje soms, wat een teken kan zijn vd kleppen. Maar t kan ook de rijkere inspuiting zijn door t weer bij koude start...

Mogen ze gelijk even naar alle extra bedrading kijken. Soms lijkt t linker handvat niet helemaal mee te verwarming. Van t zadel doet alleen de hoogste stand het nog. Daarnaast ook nog de 12V en de aansluiting voor de navigatie. Dat mag allemaal weleens netjes nagekeken en weggewerkt worden.
Zo maar gelijk ff bellen!
 
Wil mijn sv laten controleren op de testbank en eventueel afstellen.
Maar wie werkt er met een teka-box?
 
Nee hoegee ben ik zelf geweest en die gebruikt een yosh box.
Iets minder precies dan teka als ik me goed herinner.
 
Nee hoegee ben ik zelf geweest en die gebruikt een yosh box.
Iets minder precies dan teka als ik me goed herinner.
wat zijn jouw ervaringen daarmee? Ik lees her en der op het interwebs dat de Yoshimura box niet zo geschikt is voor twins, te weinig afstelmogelijkheden om onze "lompe" blokken af te stellen.
Ik heb er ook wel een tijdje over gedacht om dat bij Tovami te laten doen (€125) maar dan moet het wel resultaat geven natuurlijk.
 
wat zijn jouw ervaringen daarmee? Ik lees her en der op het interwebs dat de Yoshimura box niet zo geschikt is voor twins, te weinig afstelmogelijkheden om onze "lompe" blokken af te stellen.
Ik heb er ook wel een tijdje over gedacht om dat bij Tovami te laten doen (€125) maar dan moet het wel resultaat geven natuurlijk.


Ik heb er bij gestaan bij mijn motor toen ze ermee bezig waren. Dit was alleen meer troubleshooting dan echt afstellen want ik had toen nog dat probleem dat ik de koppeling sensor doorgelust had. Waardoor de nieuwe SV's dus bizar slecht gaan lopen tot de 3500 toeren.

Anyway, toen ik zag wat er daadwerkelijk af te stellen viel met die Yoshi box viel me dat zwaar tegen. Als ik het me goed herinner kunnen ze maar 3 gasstanden bijstellen en nieteens per toerental.

En het is een soort plussen en minnen totdat er betere waarden uit de uitlaat komen zegmaar.
In vergelijking bij de afstelling van mn PC op de R6 en hoe dat ging vond ik t maar heel magertjes.
 
Ik heb er bij gestaan bij mijn motor toen ze ermee bezig waren. Dit was alleen meer troubleshooting dan echt afstellen want ik had toen nog dat probleem dat ik de koppeling sensor doorgelust had. Waardoor de nieuwe SV's dus bizar slecht gaan lopen tot de 3500 toeren.

Anyway, toen ik zag wat er daadwerkelijk af te stellen viel met die Yoshi box viel me dat zwaar tegen. Als ik het me goed herinner kunnen ze maar 3 gasstanden bijstellen en nieteens per toerental.

En het is een soort plussen en minnen totdat er betere waarden uit de uitlaat komen zegmaar.
In vergelijking bij de afstelling van mn PC op de R6 en hoe dat ging vond ik t maar heel magertjes.

Ik heb mijn SV laten afstellen bij Jeroen van de Meer.
hoe hij het aan mij uitlegde was het een geavenceerdere versie van een yoshi box die hij gebruikten.
wat ik mij nog kan herinneren is dat hij vertelde dat hij het motormangement op heel veel gasstanden en toerentallen kon afstellen en het systeem een mooie compromis gebruikte tussen de standen die niet geprogrammeerd stonde.
Een soort smart box.

misschien een belletje waard?
 
Mag ik vragen wat je daar voor kwijt was bij Hoegee?
Destijds 145 euro
wat zijn jouw ervaringen daarmee? Ik lees her en der op het interwebs dat de Yoshimura box niet zo geschikt is voor twins, te weinig afstelmogelijkheden om onze "lompe" blokken af te stellen.
Ik heb er ook wel een tijdje over gedacht om dat bij Tovami te laten doen (€125) maar dan moet het wel resultaat geven natuurlijk.

Reden dat ik het liet afstellen is omdat ik het uitlaat systeem had vervangen inclusief het bochtenwerk en een open luchtfilter had gemonteerd. Ik merkte wel na het afstellen dat hij in zn 2 op rotondes een stuk soepeler reed. Voorheen wilde hij in de lage toeren nog wel eens een beetje hakkelen en dat was meteen over. Dat merkte ik in de eerste 20 meter dus ja; het is de moeite waard. Later kwam ik erachter dat het beter had geweest (misschien) als ik het via een Tekabox had laten doen omdat die meer mogelijkheden bied.
 
Ik heb mijn SV laten afstellen bij Jeroen van de Meer.
hoe hij het aan mij uitlegde was het een geavenceerdere versie van een yoshi box die hij gebruikten.
wat ik mij nog kan herinneren is dat hij vertelde dat hij het motormangement op heel veel gasstanden en toerentallen kon afstellen en het systeem een mooie compromis gebruikte tussen de standen die niet geprogrammeerd stonde.
Een soort smart box.

misschien een belletje waard?
dat klinkt al een stuk beter ja :Y
Maar was je daar niet toevallig net zoveel aan kwijt als bij een Powercommander of viel het wel mee :P
 
dat klinkt al een stuk beter ja :Y
Maar was je daar niet toevallig net zoveel aan kwijt als bij een Powercommander of viel het wel mee :P

Volgens mij 300 voor het kastje, installatie en het afstellen.
Ik was wel iets meer kwijt omdat hij ook de draadbreuk bij mijn injector moest vinden en oplossen. :$

Op veering na de belangrijkste aanpassingen die je in mijn optiek kan doen aan je sv. :Y
 
Het afstellen is dat dan alleen volgas of is deellast ook meegenomen met het afstellen, want daar rij ik toch het meest in. Je ziet namelijk alleen uitdraaien van testbank met volgas vermogen grafiek. hoe werkt dit dan dat er ook op deellast afgesteld wordt?
 
Laatst bewerkt:
Het afstellen is dat dan alleen volgas of is deellast ook meegenomen met het afstellen, want daar rij ik toch het meest in. Je ziet namelijk alleen uitdraaien van testbank met volgas vermogen grafiek. hoe werkt dit dan dat er ook op deellast afgesteld wordt?

Ik moet bekken dat ik er het fijne van weet. Dacht mij te herinneren dat hij het afstellen deed op verschillende gasstanden maar dat weet ik niet zeker.
Volgens mij is Jeroen wel iemand die zijn vak echt verstaat.

als je het zeker wil weten moet je even bellen.
 
Ik bij hyperpro.
Destijds voor teveel geld laten monteren.

Inmiddels kan ik het makkelijk zelf afgezien van de achterveer.. daar moet je een speciale klem voor hebben die de veer inknijpt zodat je de veer van de demper los kan halen
 
HK Suspension in Tiel

bij hun op de heftafel en met hun gereedscap zelf de poten eruit gehaald, zij hebben de olie en veren gemonteerd en de boel afgesteld nadat ik ze er weer zelf in heb gezet. Was €110 kwijt incl Wilbers veren.
 

Oew voorjaarsritje :] *D

Van de week mijn SV weer eens laten draaien, spanning van accu was laag, dus meteen maar aan de druppellader gehangen, hopen dat hij na laden en paar keer rijden weer de "oude" is.

Verder moet ik nog een weekend zien te vinden om mijn olie te verversen en luchtfilter te vervangen en voor het seizoen echt start toch maar eens paar nieuwe banden erop laten leggen. Ga denk ik voor de PilotRoad 3... Iemand andere tips???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan