nieuwe uitlaten voor virago 1100

Hoi softy341!

Eindelijk weer es on-line. Wauw, het is en blijft een mooie fiets he? :} Zien er goed uit, die nieuwe pijpies! Echter wel één vraagje, heb je ze ook aangesloten aan je demperpot of heb je die nooit gehad?

Ik heb namelijk een demperpot eronder hangen, naar mijn idee de grote boosdoener qua geluid |( Amputeren dus die hap! ;) Kortom, zijn die pijpen dierect aan te sluiten aan je cilinder? Mijn uitlaatsysteem zit overal aan elkaar vast gelast.

Peter S. wrote:
Ben wel benieuwd of het iig wat beschaafder wordt met die xtra dempertjes....
'k Zou het gewoon effe bij een motordealer vragen :?

Groetjuz!
 
hallo gies
de dempers passen op de uitlaatbochten van je virago , dus de grote uitlaatpot verdwijnd met de oude uitlaten en de nieuwe dempers passen persies op de uitlaatbochten die op de cilinders vast blijven zitten ,deze moeten alleen even gelost worden ,niet gedemonteerd.eigelijk heb ik 35 min werk gehad demonteren en de nieuwe monteren.
ik heb nu met mijn dempers al zo een 2200 km gereden en vind ze gaaf!!!!!!
groetjes :]
 
Inderdaad raak je die hele tussenpot kwijt.Dat is denk ik ook de reden dat er opnieuw afgesteld moet worden. Wat ik nu heb gedaan is eigenlijk meer een tussenoplossing tot ik zeker weet wat ik er verder mee wil.

Vind dit ook wer ERRUG mooi!

full
 
Hee, Softie. Hoe gaat het? Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?

Kom je nog naar de megameet?
 
Misschien nog iemand ervaring met HighwayHawk's fat pipes?



Weet nog niet helemaal zeker of ik die Dragon's erop ga zetten...
 
Nou, heb ze eindelijk gevonden hoor!


(www.samsonusa.com)

Heb ze een mailtje gestuurd over hoe ze te bestellen zijn, ook mailtje gestuurd naar mijn dealer over hoe en wat. Dit zijn ze! :9~ Ik houd jullie op de hoogte over de bestelling... *D
 
Nou, zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden, maar... er is weinig op de hoogte te houden. :+ Ik heb een aantal mailtjes gestuurd naar de site waar ze te bestellen zijn en naar mijn dealer. Ze laten beide niets van zich horen. B|

Ik zit nu echt te denken aan de DragonPipes van HWH (HighWayHawk). Peter S. jij hebt deze ook he? Heb je alleen de HD einddempers erop ( :} ) of heb je ook van die dempers die je in je pijpen kan zetten? Ik denk dat als ik dat wil, gaatjes in de onderkant van de pijpen moet boren, maar is dat ook zo?

Groetjes!
 
Die losse binnendempertjes zitten bij mij klem in de einddempers. Dus ik hoefde niet te boren. Geeft een mooi geluid, maar het naklappen is nog niet weg hoor.

Maar ik wacht nog steeds op mijn rvs 2in 1 pijp. Asl die er op zit kan ik de boel goed af laten stellen.
 
Hey, Peter S.

Ik heb nog es een vraagje. Toen ik mijn standaard uitlaten eraf haalde, zag ik een beschermbeugeltje op de demper zitten om de bok (standaard) tegen te houden. Moet ik, nu deze er af is, daar nog rekening mee houden door extra een beugeltje daar voor te monteren? Ik weet niet of ie gaat klapperen onder het rijden? Hoe heb jij dat gedaan dan? :?
 
Ik heb mijn bok er af gehaald. Door die dikke einddempers bleef hij te laag en sleepte bij elke bocht over de grond. Maar klapperen zal hij niet doen. Mits de veer goed is.

Morgen gaat mijn nieuwe pijp er onder. Ik zal een paar fotos maken.
 
Je mist geen bocht hoor. De originele bocht van je voorste cylinder wordt hergebruikt. Verder is het wel ff raadzaam om te checken of het de gedempte slashcut is of de open.
En uh, de probleempjes met de rechterzijde van de forwardcontrols bij de Virago 1100 van mij zijn je nog bekend? Ze zijn klein, 't is wel ff puzzelen!
 
Ja Eagle, nu weet ik het weer. De voorste bocht blijft zitten.
Dan heb ik ook geen problemen met m'n forward controls omdat de huidige bocht prima past. Jij hebt blijkbaar speciale controls :+

PS. Jammer dat je er morgen niet bij kan zijn. Maar wel gefeliciteerd met L.

CU.

Vman :]
 
1 tip: zet er GEEN halfpipes onder die voor een Virago 750 bedoeld zijn!

Dat heb ik dus met mijn vorige motor (Virago 1100) gedaan omdat ik ook vond dat het een te duf geluidje was, maar met die halfpipes vergaat horen en zien je echt compleet, zelfs als je super goeie oordopjes in hebt!
Daarbij was het geluid zelf ook nog niet eens mooi, alleen maar hard.

*Edit: hee verrek, ze leken wel enorm op die foto die je hebt gepost, Viragoman!
Alleen die van mij heb ik voor 90 euro gekocht en kort daarop bij het oud ijzer gezet. Mochten deze dus oorspronkelijk voor een 750 zijn, dan zou ik ze niet kopen. Het is trouwens ook vrij lastig om deze pipes te monteren. Je mist niets bij wat je daar gepost hebt; je schroeft het bestaande deel er af en gebruikt de bocht daarvan. (Oopz, dat had je zelf ook al door, zie ik nu. ;) )
Je houdt trouwens een lelijke bout-gat over waar het "potje" aan heeft vastgezeten, en je hebt nog een kort boutje nodig voor de steps achter.

Mocht je toch van plan zijn om deze pipes te nemen en ze zijn echt dezelfde die ik gehad heb: draai alles gigantisch strak aan, want alles trilt je los!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind zelf de longshots, half open uitlaten en de Supermagna uitlaten het mooist. Wat ik ook wel geinig vond was een Honda Shadow met twee Ducati pijpen eronder. Beestachtig meesterlijk geluid, maar ik vond ze niet heel mooi verwerkt in de uitstraling van de Shadow.

Zelf vind ik de pijp op een Magna niet zo hele mooi, zo na een Corbin zadel het eerste zijn waaraan ik geld voor plastische chirurgie zou uitgeven. Weet alleen nog niet wat ik eronder zou moeten knallen, en idd, ik wil ook geen vermogensverlies.

TIPS?
 
Hm, ben benieuwd. Zo lijkt het net een mix tussen een chopper en een wegracer :+ Ik moet zeggen, wel heel origineel! Ben trouwens afgestapt van het idee om die pijpen uit Amerika te bestellen, en omdat de Dragon's van HWH niet goed af te stellen zijn heb ik het advies van Softy opgevolgd.

Ik heb ze besteld! (en inmiddels binnengekregen... en ook gemonteerd) Qua geluid, gewoon WAUW! Dacht dat er wel een beetje verschil zou zijn, maar dit is waanzinnig! Ik ben er erg blij mee, nu overstem ik mijn oma's spartamed! En hoe! }) Echt tof, net een harley geluid!

Foto's komen binnenkort!

(bij de weg, ik haal ook maar mijn bok eraf, want KLENG! zo tegen mijn linker passagiesstepje, dat kan niet de bedoeling zijn)
 
Ohja, toch nog wat advies nodig. Softy341, jij had ook die pijpen, ik kreeg er een soort ... stukje buis van ongeveer 10 of 15 cm bij, aan de ene kant plat geknepen met een gat er in, rond 10 ofzo. Aan de andere kant een rubberen afsluitdoppie. Ik ben meer een eigen-huis-en-tuin sleutelaar, ik denk dat dat stukkie erbij zat om alles in de juiste richting te buigen... :?

Lukte niet echt, maar goed, hij zit er nou wel op met een beetje trek en duw werk. (heb hem dus wel een beetje kunnen verbuigen) Wat is namelijk het geval, mijn uitlaat komt een beetje tegen het uiteinde van mijn achter-as aan. Bovendien lijkt het net alsof die uitlaten niet helemaal even recht boven elkaar staan... oh-oh, klinkt wel heel erg fout. :o

Misschien heeft iemand es zin en tijd om er naar te kijken? Ik hoor het wel.
 
Nou, mijn nieuwe pijp zit er onder...Het mooiste geluid dat je ooit hebt gehoord maar......ik vind het er niet uitzien '(

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan