Nieuweling

Two Wheeled Maniac

Sleutelende Student
3 mrt 2014
1.646
632
Delft
Goeie avond allemaal!
Ik ben Jordi, 20 jaar, kom uit Delft en ik studeer HBO Autotechniek aan de Hogeschool Rotterdam. Al vanaf dat ik kind was ben ik gek van bijna alles waar een verbrandingsmotor in ligt. Ik heb dan ook 2 brommers in de schuur waar ik regelmatig zelf aan sleutel en wil van de techniek dus ook m'n beroep gaan maken uiteindelijk. Mijn rijbewijs heb ik nog niet, maar ben ik van plan rond september te gaan halen.
Vorige week ben ik ook, waarschijnlijk zoals velen van jullie, naar de motorbeurs geweest en eens rondgekeken welke motoren er geschikt zijn voor het 25kW rijbewijs. Uiteindelijk is mijn oog toch wel gevallen op de Ducati M620 ie. De monster heb ik sowieso altijd al een onwijs mooie fiets gevonden. Ik heb al veel mensen gehoord dat het onderhoud van deze motoren nogal hoog is en van de berijders dan weer dat dit allemaal best meevalt. Graag zou ik van nog een aantal ducati rijders hun mening horen over de motor. Zou iemand mij ook een indicatie kunnen geven wat de beurten kosten en wat je dan ongeveer per jaar kwijt bent eraan?
Ik wil me graag breed orienteren op wat allemaal mogelijk is en sta natuurlijk open voor suggesties naar andere motoren en hoop dat jullie me hier ook mee kunnen helpen! :)
 
m7rh.jpg
.
 
:W Jordi
full
succes
met het behalen van je Atje en je :]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.
full
 
Laatst bewerkt:
Misschien een stomme vraag maare, moet je als beginner (20 jaar) geen 35kw?

En welkom btw ;)
 
Welkom :W

Als je met oude regeling de regeling tot ong 2 jaar terug bedoelt, die is 25 kw. Die heb ik namelijk zelf gehad. Zou t ff checken voor jezelf.
 
Inderdaad, begon ook te twijfelen voor mezelf. Ziehier, van 35kw.nl: Met het 35kW / A2-rijbewijs mag een motorrijder rijden op een motor met maximaal 35kW vermogen,
waarbij in acht genomen moet worden dat naast dit vermogen, het vermogen per kilo minder dan 0,20kW moet zijn. Dit is vanaf 31 december 2013!
 
Terug
Bovenaan Onderaan