Nog even over dat vermogen

Rutg3r

kloon
24 okt 2007
2.277
0
Het verschil tussen 25 kw en volvermogen (70 a 80 kw) is een stuk meer dan ik eerst dacht... Maat van me reed op zijn vol vermogen motor, en ik op mn 25 kw motor, kon hem amper bijhouden toen we allebei het gas even vol opendraaiden. _O-

Ik dacht dat het verschil wat minder was omdat ik eerst zelf vol vermogen reed, maar je merkt het op een 25 kw motor pas echt! :W
 
Verschil zat ja, maar ik heb na 2 jaar terug nog eens een GS500e 25kw erbij gekocht terwijl ik al 4 jaar zwaar reed en het ding trok nog best goed op. Niets te klagen, alleen niet harder dan 160km/u he...

En daarom zeg ik ook altijd dat mensen met een 25kw rijbewijs niet op een zware motor moeten gaan rijden om het een keer te proberen, want je bent meteen verkocht. Was voor mij de reden om destijds mijn 25kw motor meteen de deur uit te schoppen. Op dat moment vond ik er niets meer aan.. tegenwoordig interesseert het me niet hoeveel vermogen het heeft, ook op een 125cc heb ik een enorm grote glimlach in m'n helm.
 
Zeker... Was sowieso fout om meer te rijden dan dat ik mocht, want het is gewoon veel leuker :+ En verslavend! :?

Ik weet nu iig wel dat ik sowieso geen 4 cilinders meer wil, 2 cilinder is zo veel méér fun! Vraag me af hoe t is om een Triumph (3) of een Duke (1) oid te rijden... Ga in het voorjaar maar eens proefritjes doen :) Nog 10 maanden en dan mag ik vol vermogen :Y
 
Zeker... Was sowieso fout om meer te rijden dan dat ik mocht, want het is gewoon veel leuker :+ En verslavend! :?

Ik weet nu iig wel dat ik sowieso geen 4 cilinders meer wil, 2 cilinder is zo veel méér fun! Vraag me af hoe t is om een Triumph (3) of een Duke (1) oid te rijden... Ga in het voorjaar maar eens proefritjes doen :) Nog 10 maanden en dan mag ik vol vermogen :Y

In het voorjaar, dan zijn jouw 10 maanden nog niet om.
Dus nergens zal je een ''echte'' motor mee krijgen :W
 
met mijn 25kw sv heb ik anders echt geen moeite om volvermogen motoren bij te houden bij optrekken, soms ben ik zelfs sneller weg :) alleen topsnelheid kom ik echt tekort
 
met mijn 25kw sv heb ik anders echt geen moeite om volvermogen motoren bij te houden bij optrekken, soms ben ik zelfs sneller weg :) alleen topsnelheid kom ik echt tekort


heb jij mischien een super speciale sv, want ik hou ze toch echt niet bij, al helemaal niet boven de 100km/h
 
Of de personen die volvermogen rijden geven geen gas. :')

Ik heb zelf ook even vol gereden en rijd nu 25 kw, kan er gewoon mee leven. Maar je moet inderdaad geen volvermogen 600+ bij willen houden.
 
In het voorjaar, dan zijn jouw 10 maanden nog niet om.
Dus nergens zal je een ''echte'' motor mee krijgen :W
True... vergeten, ach ik ken iemand met een duke, misschien mag ik er een stukje op! *O*

met mijn 25kw sv heb ik anders echt geen moeite om volvermogen motoren bij te houden bij optrekken, soms ben ik zelfs sneller weg :) alleen topsnelheid kom ik echt tekort
toen ik 160 (teller, zal niet meer dan 145,150 geweest zijn?) reed, reed de ander (cbr600f) al dik 200
 
Laatst bewerkt:
2-cilinder rijd veel leuker ja, ik rijd ook liever met een leuk koppel dan veel pk's. 1-pitters moeten je net liggen. Ik vind ze fantastisch, een ander vind ze ruk. Maar voor lange snelweg ritten heb ik liever wel een 2-cilinder (of 4-cil. alleen binnendoor is dat weer ruk omdat het echte vermogen er pas hoog in toeren uit komt).
 
Laatst bewerkt:
Jup als je eerst volvermogen hebt gereden is het echt een marteling om dan minder te rijden.
De eerste rit op mijn cb500 was volvermogen en die trok in een ruk naar de 190 zonder ook maar een enkele moeite en verder.
Nu haalt die nog maar net de 120 als ik een beetje wind tegen heb en omdat ik altijd met iemand achterop rijdt kom ik enorm vermogen tekort!
 
2-cilinder rijd veel leuker ja, ik rijd ook liever met een leuk koppel dan veel pk's. 1-pitters moeten je net liggen. Ik vind ze fantastisch, een ander vind ze ruk. Maar voor lange snelweg ritten heb ik liever wel een 2-cilinder (of 4-cil. alleen binnendoor is dat weer ruk omdat het echte vermogen er pas hoog in toeren uit komt).
een snelweg rit op een gs500 is ook een marteling (note: geen ruitje, en ik ga geen 100 op de rechterbaan rijden O-) )
 
een snelweg rit op een gs500 is ook een marteling (note: geen ruitje, en ik ga geen 100 op de rechterbaan rijden O-) )

Vind je? Stap eens op een offroad en ga dan eens de snelweg op. Dan wordt het vanaf 120km/u al aanpoten. Op de GS500e 25kw (heb er 2 gehad, waarvan 1 met volle TCP kuip, de ander naked) deed ik 160km/u met 2 vingers in m'n neus. Ja, ook met die naked... je moet het gewoon een keer 'slechter' treffen om te beseffen dat het op een naked pas wat lastiger wordt boven de zeg +/- 170km/u. Daaronder niets aan het handje, geen marteling.
 
Vind je? Stap eens op een offroad en ga dan eens de snelweg op. Dan wordt het vanaf 120km/u al aanpoten. Op de GS500e 25kw (heb er 2 gehad, waarvan 1 met volle TCP kuip, de ander naked) deed ik 160km/u met 2 vingers in m'n neus. Ja, ook met die naked... je moet het gewoon een keer 'slechter' treffen om te beseffen dat het op een naked pas wat lastiger wordt boven de zeg +/- 170km/u. Daaronder niets aan het handje, geen marteling.
Hmm, bij de 160 krijg ik wel de neiging om mn kin op de tank te leggen omdat ik anders denk dat ik de volgende dag een stijve nek ga krijgen hoor :Y :+

Ja leuk... je rijd onverzekerd en wat wil je nu precies zeggen?
Dat je een cursus nederlands moet nemen of het hele topic eens rustig op je gemakje door moet lezen.
 
Hmm, bij de 160 krijg ik wel de neiging om mn kin op de tank te leggen omdat ik anders denk dat ik de volgende dag een stijve nek ga krijgen hoor :Y :+Dat je een cursus nederlands moet nemen of het hele topic eens rustig op je gemakje door moet lezen.
Nekspieren trainen en je geeft zelf aan eerst volvermogen te hebben gereden, dus ja... wel onverzekerd!
 
Vind je? Stap eens op een offroad en ga dan eens de snelweg op. Dan wordt het vanaf 120km/u al aanpoten. Op de GS500e 25kw (heb er 2 gehad, waarvan 1 met volle TCP kuip, de ander naked) deed ik 160km/u met 2 vingers in m'n neus. Ja, ook met die naked... je moet het gewoon een keer 'slechter' treffen om te beseffen dat het op een naked pas wat lastiger wordt boven de zeg +/- 170km/u. Daaronder niets aan het handje, geen marteling.

Ach op een 650cc of 800cc 1 pitter met weg banden is 150/170km/u best goed te doen ;)
En dat koppel wat er laag in hakt is perfekt voor de stad, dijk en file ;)
 
met mijn 25kw sv heb ik anders echt geen moeite om volvermogen motoren bij te houden bij optrekken, soms ben ik zelfs sneller weg :) alleen topsnelheid kom ik echt tekort
Zullen we bij de volgende SV/TL rit eens even uitproberen hoe lang je me bij kunt benen 8-)


Haha. Het ligt vooral aan de rijder. Bij een stoplichtsprint is het met veel vermogen gewoon moeilijk om je voorwiel aan de grond te houden. En een wiel wat omhoog gaat, gaat niet vooruit... Ik kan op de mijne niet het volgas bij het stoplicht doen als op m'n oude 600cc vierpitter omdat de motor dan gewoon gelanceerd wordt.
Maar een leuke sportieve motor met 25kw hoefd op een dijkweg helemaal niet ondergeschikt te zijn aan een volvermogen fiets. Daar komt het bijna puur aan op stuurmanskunst. Waar jij in een bocht al vol aan het gas hangt kan ik dat nog niet doen omdat anders mijn achterkant "vreemd" begint te doen. Vermogen is niet altijd zaligmakend. Een highsider of flinke tankslapper zijn geen onbekende in deze omstandigheden.

Maar ja.... dat is dan weer het voordeel van lomp veel vermogen, dat maken we op het rechte stuk wel weer meer dan goed haha :]


;)
:+
 
Jup als je eerst volvermogen hebt gereden is het echt een marteling om dan minder te rijden.
De eerste rit op mijn cb500 was volvermogen en die trok in een ruk naar de 190 zonder ook maar een enkele moeite en verder.
Nu haalt die nog maar net de 120 als ik een beetje wind tegen heb en omdat ik altijd met iemand achterop rijdt kom ik enorm vermogen tekort!

merkte het vandaag ja

normaal win ik wel bij een sprintje met een Golf R32,

ditmaal met duo passagier achterop tegen een Golf R32 en een Golf TGi, van de TGi won ik nog wel tot de 120km/h, maar die R32 kon ik vanaf de start heel moeilijk bijhouden(liep langzaam op mij uit)
 
Zullen we bij de volgende SV/TL rit eens even uitproberen hoe lang je me bij kunt benen 8-)


Haha. Het ligt vooral aan de rijder. Bij een stoplichtsprint is het met veel vermogen gewoon moeilijk om je voorwiel aan de grond te houden. En een wiel wat omhoog gaat, gaat niet vooruit... Ik kan op de mijne niet het volgas bij het stoplicht doen als op m'n oude 600cc vierpitter omdat de motor dan gewoon gelanceerd wordt.
Maar een leuke sportieve motor met 25kw hoefd op een dijkweg helemaal niet ondergeschikt te zijn aan een volvermogen fiets. Daar komt het bijna puur aan op stuurmanskunst. Waar jij in een bocht al vol aan het gas hangt kan ik dat nog niet doen omdat anders mijn achterkant "vreemd" begint te doen. Vermogen is niet altijd zaligmakend. Een highsider of flinke tankslapper zijn geen onbekende in deze omstandigheden.

Maar ja.... dat is dan weer het voordeel van lomp veel vermogen, dat maken we op het rechte stuk wel weer meer dan goed haha :]


;)
:+

tis dat je het zelf al zegt ;) want als de volgende sv/tl meet op een dijk is mag je kijken hoelang je mij bijhoud 8-)
 
gast ga motorrijden voor je iets zegt, met een ruitje zit je uit de wind brulaap :W

Nu, weet je wel niet hoe koud het is?

Met mn VFR zit ik zelfs met ruit in de wind... en dan ken je je niet spieren goed kweken! Altijd fijn voor hoge-G bochten! :P
 
Ach op een 650cc of 800cc 1 pitter met weg banden is 150/170km/u best goed te doen ;)
En dat koppel wat er laag in hakt is perfekt voor de stad, dijk en file ;)

Jij rijd een DR Big, dat is eerder een allroad met laag voorspatbord en een topkuip met ruitje enz. dat schermt al veel wind af, rijd je op een DR650SE zoals ik, dan krijg je de volle wind in je bek en dat voorspatbord is ook een goeie windvanger.

Nee, wat dat betreft rijd een offroad toch anders op de snelweg dan een allroad. Heb zelf Bridgestone Trailwing 101/152 en daarbij ook bij hoge snelheid nog prima grip, dus wat dat betreft heb je geen echte wegbanden nodig.. alhoewel, die banden van mij zijn 80% weg, 20% offroad... een fijne snelheid is dus 120km/u, daarboven moet je of wind mee hebben of flink aanpoten wil je het lang vol kunnen houden.

Dat koppel wat er laag in hakt is inderdaad wel perfect!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan