Off The Road Rit Hoogerheide; Zondag 13 December 2009

Kosten ?

Na veel vragen over de kosten en inschrijfgeld wil ik graag dit stukje toevoegen.
Omdat de rit puur uit de offroad intresse van beginners is gestart, is het geen opzet om er geld mee te verdienen. Er is dan ook geen inschrijfgeld of verplichte bijdrage.
Maar omdat het wel de bedoeling is om deze rit in 2010 te laten groeien tot een officiële rit waarbij KNMV / MON bij betrokken is vragen wij een vrijwillige bijdrage. Het kost namenlijk een hoop tijd en helaas ook geld om voor 2010 alle vergunningen te krijgen om van de openbare weg af te gaan (mogen), de bepijling te kopen, afzetlinten, etc, etc.
Er zal dus een donatie pot/bus/bak staan waar bij je zelf mag bepalen of en hoeveel je er in doet.
 
Kosten ?

Na veel vragen over de kosten en inschrijfgeld wil ik graag dit stukje toevoegen.
Omdat de rit puur uit de offroad intresse van beginners is gestart, is het geen opzet om er geld mee te verdienen. Er is dan ook geen inschrijfgeld of verplichte bijdrage.
Maar omdat het wel de bedoeling is om deze rit in 2010 te laten groeien tot een officiële rit waarbij KNMV / MON bij betrokken is vragen wij een vrijwillige bijdrage. Het kost namenlijk een hoop tijd en helaas ook geld om voor 2010 alle vergunningen te krijgen om van de openbare weg af te gaan (mogen), de bepijling te kopen, afzetlinten, etc, etc.
Er zal dus een donatie pot/bus/bak staan waar bij je zelf mag bepalen of en hoeveel je er in doet.

Dat vind ik wel schappelijk! Hebben we nou zondag de politie achter ons aan rijden? :+
Ik zal wel een donatie doen, mits ik het leuk vind! *D
 
Dat vind ik wel schappelijk! Hebben we nou zondag de politie achter ons aan rijden? :+
Ik zal wel een donatie doen, mits ik het leuk vind! *D

Ik verwacht geen politie. Er zit een stukje van 500m in wat officieel geen openbare weg is, maar heb van de eigenaren toestemming. Voorwaarde is wel dat we van het gas afgaan mocht er een voetganger lopen.
 
Ik schaar mijzelf met mijn xt660 zonder blozen onder de beginners, en ik zou graag aan de rit in Hoogerheide meedoen.
Is het noodzakelijk om op noppen te komen? Ik heb nu nog de metzeler tourance erop zitten, kan voor zondag geen andere banden regelen...

Wat denken jullie?
 
Ik schaar mijzelf met mijn xt660 zonder blozen onder de beginners, en ik zou graag aan de rit in Hoogerheide meedoen.
Is het noodzakelijk om op noppen te komen? Ik heb nu nog de metzeler tourance erop zitten, kan voor zondag geen andere banden regelen...

Wat denken jullie?
Ik zeg gewoon doen! Ik heb weliswaar ook geen idee wat te verwachten, maar het is in ieder geval een mooie uitdaging.

Mijn moppen zijn ook geen centimeters hoog meer.
 
Nu het definitieve antwoord : 24 KM waarvan ongeveer 4,5 verhard. Op de meeste verharde stukken heb je wel een ruime berm met gras waar je doorheen kan rijden om de noppen te sparen.
:N :N Dat wordt door de gemeente / wegeigenaar meestal niet leuk gevonden. Tijdens de reguliere ritten wordt dit ook altijd aangegeven om uit de berm te blijven.
Dus pas hier alsjeblief mee op als je in de toekomst nog meer wil organiseren.
 
Hey Rogbe, Jonne en Woutje, zou leuk zijn om zondag kennis met jullie te maken.....als ik me niet vergis staan jullie ook ingeschreven voor de offroadrit in Noordfrankrijk begin mei volgend jaar.
 
Ik schaar mijzelf met mijn xt660 zonder blozen onder de beginners, en ik zou graag aan de rit in Hoogerheide meedoen.
Is het noodzakelijk om op noppen te komen? Ik heb nu nog de metzeler tourance erop zitten, kan voor zondag geen andere banden regelen...

Wat denken jullie?

Met wat gericht stuurwerk tussen de ergste kuilen door moet het wel lukken :Y
 
:N :N Dat wordt door de gemeente / wegeigenaar meestal niet leuk gevonden. Tijdens de reguliere ritten wordt dit ook altijd aangegeven om uit de berm te blijven.
Dus pas hier alsjeblief mee op als je in de toekomst nog meer wil organiseren.

En zoals je zelf ook weet word het altijd wél gedaan op korte stukjes. Tussen even rustig de berm insturen en een berm omploegen zit een groot verschil O-)
Ik denk - en verwacht - van iedereen dat ze volwassen genoeg zijn om dat zelf in te schatten. ;)
 
En zoals je zelf ook weet word het altijd wél gedaan op korte stukjes. Tussen even rustig de berm insturen en een berm omploegen zit een groot verschil O-)
Ik denk - en verwacht - van iedereen dat ze volwassen genoeg zijn om dat zelf in te schatten. ;)
Prima verwoord. :}
 
ik weet pas zaterdag of ik zondag vrij ben.
denk 90% van wel. :+

is het de bedoeling om met 1 grote groep te rijden of mag je starten wanneer jezelf wil? gemiddelde snelheid van mijn tank zal iets lager zijn dan de snelle bikes . :)
 
Laatst bewerkt:
ik weet pas zaterdag of ik zondag vrij ben.
denk 90% van wel. :+

is het de bedoeling om met 1 grote groep te rijden of mag je starten wanneer jezelf wil? gemiddelde snelheid van mijn tank zal iets lager zijn dan de snelle bikes . :)

Het is een bepijlde rit, dus je kan je eigen tempo rijden. Na 16.00 kan er niet meer gestart worden.
 
Klinkt verdomde leuk.......maar is niet echt naast de deur :+
Eens kijken of ik nog iemand kan strikken, dan heb ik tenminste transport :o :+
 
hey geel en snel. we hebben misschien een ander ritje die zondag, samen met jonne en woutje. probleem is beetje dat we voor dit afstandje met de aanhanger ook echt off road willen gaan. mvg rogbe
 
hey geel en snel. we hebben misschien een ander ritje die zondag, samen met jonne en woutje. probleem is beetje dat we voor dit afstandje met de aanhanger ook echt off road willen gaan. mvg rogbe

Dan is het waarschijnlijk beter om deze rit in 2010 te doen. Dan is het de bedoeling om van deze rit een officiële te maken met de bijbehorende vergunningen om door/over zwaardere stukken te rijden.
 
mooi werk! je woont iig in de ideale omgeving om zoiets te organiseren. we rijden graag mee volgend jaar. greetz
 
Heb net wel even kostelijk gelachen om het filmpje in de OP.
Bij de beschrijving staat: "eerste stapjes door het bos.." haha op een verharde weg door het bos. :)
 
Heb net wel even kostelijk gelachen om het filmpje in de OP.
Bij de beschrijving staat: "eerste stapjes door het bos.." haha op een verharde weg door het bos. :)

Dat stukje is echt onverhard :+ Alleen rijden er veel auto's en is het dus flink aangereden :')
 
Nou gooi mij maar op de lijst, ik laat mij gewoon verrassen :Y

Edit: ik zal alleen richting hoogerheide komen, niemand was te porren....... B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan