Offroad Buitenland

Murky

Die hard MF'er
21 jul 2004
912
0
Ik ga van de zomer weer naar frankrijk (Dordogne). Nu vraag ik me af waar je wel en niet het bos in mag duiken om vrij te off-roaden. Ik geloof dat je in sommige delen van frankrijk wel mag rijden. Weet iemand dit? en hoe zit het met Belgie en Duitsland? Kun je daar zomaar het bos in duiken zonder problemen?
 
België en Duitsland is absoluut af te raden.

Met name in België is de pakkans weliswaar niet zo groot, maar ALS je gepakt word heb je grote kans dat je zonder motor naar huis gaat....
Maatje van me was in belgië zijn 2 maanden oude Yamaha 450 bijna een jaar kwijt en uiteindelijk 1500 euro boete... '( .. |(
Niet eens rijdens aangetroffen, maar bij het bivak stond z'n motor met verse modder aan de wielen en er liep een spoor vanaf een zandpad.....dat was genoeg.
 
Arrg, jammer zeg, nu zit het mooie weer er weer aan te komen, maar de off-road ritten naderen hun einde. Maar thanks bakkie. Iemand een idee hoe dat zit met die compartementen in frankijk, want google levert niet echt wat op.
 
Frankrijk he....

http://www.cetclub.ch/Diverses/Circulairedemort.pdf :+

Even uit een Duits offroad forum (waar je overigens veel meer over dit onderwerp kan vinden)

Der Liberté gehts es gerade gewaltig an den Kragen: am 06.09 hat die franz. Umweltministerin allen französischen Ämtern , und insbesondere den Forstbehörden und Rathäusern, eine Ministerialrundschreiben übermittelt lassen, in der ein verschärftes Vorgehen gegen Quads und Enduros in freier Natur angewiesen wird...
Hab das Teil gelesen, ist recht eindeutig. Im Anhang hat sie dann netterweise, noch alle Gesetze und Rechtsmittel angehängt, die gegen das freie Fahren aufgefahren werden kann, aufgeführt.
Es brodelt gerade ziemlich in allen Allrad und Enduroforen....die ersten Demos sind schon angesagt...
mal sehen, wie sich das so entwickelt...Ich persönlich denke, die Würfel sind gefallen, bald wird es billiger, sich in D im Wald erwischen zu lassen, als in F.
(Dort soll der Spaß ab jetzt eine Strafe von 1500 euro nach sich ziehen, Stilllegung des Fahrzeugs + 1 Jahr Führerscheinentzug...)
Da kommt man schon ins Grübeln...


Of anders gezegd, sinds september vorig jaar mag er niet meer buiten de officieele wegen gereden worden, boetes ter hoogte van 1500 Euro, Franse agenten hebben niet veel gevoel voor humor.
Verder heb ik nog geen meldingen gelezen over inbeslag genomen motoren maar ben wel benieuwd...

Groeten Jan Willem
 
In Frankrijk, in de buurt van Cahors (de Lot) rijd ik elk jaar. De "wegen" in dat landelijke gebeid zijn paadjes en dubbele sporen...Ik heb a, nog nooit een smeris gezien en op de paden is al genoeg te beleven.....Denk niet dat ik me ervan laat weerhouden, maar een zeker risico neem je natuurlijk wel
 
En Noorwegen? Iemand daar ervaringen mee? Er zijn plannen om met en vriend langs een oom te gaan voor 2 weken.
 
De vraag is dan wat ze onder officieele wegen verstaan, vallen karresporen, zandwegen en andere onverharde wegen daar ook onder. :?

Nou da's nu juist een van die problemen...
Ga maar eens in vlot Frans die discussie aan met de gendarmerie als ze je aanhouden voor iets lulligs.
Een beetje zoals in België, de jongens die daar wonen en de weg goed kennen hebben weinig tot geen problemen.
Maar als je daar heen gaat om eens lekker rond te rossen en je komt ook nog op de verkeerde paadjes/weggetjes heb je een probleem...

Ik stond in Italië met iemand te praten die eigenaar was van een Heeeeel groot stuk land waar ook veel endoro's overheen gingen, hij vond dat helemaal niet erg.
Maar zodra iemand een van zijn geiten aanrijd of dwars op het pad aan hillclimbing gaat doen heeft de rest ook een probleempje.
En jij weet niet of jij die dag bij DE REST hoort.

Gebruik je verstand, houd rekening met anderen, en zwaai regelmatig :+ *O*
 
Nou da's nu juist een van die problemen...
Ga maar eens in vlot Frans die discussie aan met de gendarmerie als ze je aanhouden voor iets lulligs.
Een beetje zoals in België, de jongens die daar wonen en de weg goed kennen hebben weinig tot geen problemen.
Maar als je daar heen gaat om eens lekker rond te rossen en je komt ook nog op de verkeerde paadjes/weggetjes heb je een probleem...

Ik stond in Italië met iemand te praten die eigenaar was van een Heeeeel groot stuk land waar ook veel endoro's overheen gingen, hij vond dat helemaal niet erg.
Maar zodra iemand een van zijn geiten aanrijd of dwars op het pad aan hillclimbing gaat doen heeft de rest ook een probleempje.
En jij weet niet of jij die dag bij DE REST hoort.

Als ze dit soort wegen er ook onder laten vallen, dan zijn we mooi klaar.

0



Gebruik je verstand, houd rekening met anderen, en zwaai regelmatig :+ *O*


:Y
 
Laatst bewerkt:
Zolang er geen verbodstekens staan kan je in België overal rijden hoor...
Wat Frankrijk betreft: 'n paradijs voor offroad. Vooral de verlaten delen van dit land(en die zijn er veel). Het centraal massief is machtig gewoon.
Iets verder maar ook vol met oneindige onverharde wegen is Tsjechië.
Bekijk onze website eens, en je mag ook altijd mailen voor tips.
 
Thanks, ik ga het eens f door nemen.

[edit] wooow, dit is echt mooi, wat een gave foto`s zeg :9~ , echt niet normaal. Zou je wat van die delen willen noemen, wat meer verlaten is, en hoe komen jullie aan die heerlijke routes? Ik heb zo`n zin om daar heen te gaan :) Er zitten inderdaad veel mooie onverharde paden tussen zeg, vooral die weg bij "onze kempen" tussen de bomen door :9~ :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan