Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In de auto of bus altijd wel een kist met gereedschap en een bokje.
Voor kettingspannen ofzo.
Soms een milieumat.
Verder een smalle rugzak (eigenlijk waterzak..) met tiewraps, schakeltje, zekeringen, EHBO-setje, Aludeken, Spanband en soms warme handschoenen.
Maar bij kleine rondes soms ook niets, behalve een heuptasje met telefoon.
Tip: bij lengterichtels in een bouwland.... In de verte kijken en gas houden. gas dicht = zwalken = bodemonderzoek...
En verder gewoon genieten van het rijden en de sfeer.
Als er iets is, gewoon aan iemand vragen! Iedereen is altijd wel behulpzaam is mijn ervaring!
Even voor de leek, wat is klapzand?
Ik ben nu ook begonnen met enduro, en ga vrijdag mijn eerste enduro kopen van een mede forumlid. Waarschijnlijk wordt Staphorst mijn eerste keer dan met deze motor ( hij moet wel ingereden worden eerst na de revisie wat deze gehad heeft )
Aangezien ik alles nieuw aanschaffen wat te gek vond en wat ik zocht niet echt tweedehands verkrijgbaar was heb ik de chinese economie gesteund, heb dus alles via Ebay gekocht. Ik moet zeggen dat het op het eerste oog echt wel goed uit ziet!
Motorbike Motorcycle Motocross MX Enduro Body Armour Protection Spine Protector | eBay
http://www.ebay.nl/itm/Sport-Knee-S...hash=item43f5a43562:m:mQvLi61RAdnH80nhWG19MXQ
Tijd zal het leren wat het doet, maar zoals ik al zei. Het ziet en zit erg goed
Oftewel gewoon geel zand dus?
Daar had ik laatst op een zandpad ook problemen mee, ik moest echt gas blijven geven anders ging ik alle kanten op
Oftewel gewoon geel zand dus?
Daar had ik laatst op een zandpad ook problemen mee, ik moest echt gas blijven geven anders ging ik alle kanten op
En dit beschermingsvest? Leatt 5.5 / adventure
Wat me vooral aanspreekt is de niet gedeelde borst protector en de bescherming bij de ribben. Ik vraag me wel af hoe duurzaam dat stofje is waar alles aanhangt?
[afbeelding]
Ik weet ondertussen wel dat je gas moet blijven houden, maar als je op dat klapzand rijdt. Je moet het wiel dus trekkende blijven houden, misschien een domme vraag.. Maar is dat dan ook gewoon met een constant toerental? Als je steeds maar blijft gassen ga je op een gegeven moment veel te hard natuurlijk
Bij mul zand is het gewoon goed om te weten dat bij hogere snelheid de fiets vele malen stabieler is en je dus minder snel een klapperend stuur krijgt en op je bakkes gaat.
Vandaar: Gas erop; de harder de beter is mijn ervaring met mul zand.
Precies , neem maar de remknippen aan het eind van een akker , als je die niet kan handelen heb je daar ook een probleem als je volgas aan komt...Zand is wel te doen toch, heel natte grond of andere onvoorspelbare losse grond is ook niet alles.. Steenwijk was ook mijn 1e otr op een eigen motor, daarvoor 1 keer al peddelend eext gedaan in de blubber, toen was steenwijk bijna een veranderming..
//okok, kleine correctie.. Zand is wel zwaar en kut en op scheveningen reed ik als een bladhark.. maar er zijn meer omstandigheden die verradelijk en lastig zijn.
Zand is wel te doen toch, heel natte grond of andere onvoorspelbare losse grond is ook niet alles.. Steenwijk was ook mijn 1e otr op een eigen motor, daarvoor 1 keer al peddelend eext gedaan in de blubber, toen was steenwijk bijna een veranderming..
//okok, kleine correctie.. Zand is wel zwaar en kut en op scheveningen reed ik als een bladhark.. maar er zijn meer omstandigheden die verradelijk en lastig zijn.