Oldskool GSXR topic deeltje 40

Mensen,

18 juni Classic Superbike meeting 2017 Uithoorn

Wie gaat?

Ik / we wel van hier met een aantal Oldskool Suzuki's. Misschien wat afspreken ergens om er met een clubje heen te gaan? Wij rijden vanaf Goeree-Overflakkee richting Rotterdam - Delft - Den Haag etc.

Google Maps
Als het droog weer is kom ik ook die kant op :Y
 
Kom mij hier ook maar eens melden. Ik heb nu al een tijdje een gewaterde 750 ('93) staan. Ooit eens voor een appel en een ei overgenomen. Ik wilde hem eerst in onderdelen verkopen maar toch besloten om het beestje op te bouwen. Het plan is zo budget mogelijk een leuke fiets te bouwen. Een vechtertje wel te verstaan want al het originele is werkelijk in lelijke staat. Wat ook in het plan stond was een 7/11 maar dat komt later misschien nog.

Wat ik al gedaan heb zijn de uitlaatbochten vervangen. En heb er ook maar een radiator bij besteld. Ik dacht eerst dat ik de KV rechtstreeks op straat goot, maar de beste radiator was best een beetje lek. Ik heb een schokbreker van een Hayabusa besteld. Deze is 18 millimeter langer en zou dus een verhoging geven van 9 strepen als ik het goed gelezen heb op het forum. (ratio is 2:1 toch?) Ik dacht zelf eerst 36 millimeter maar toch. Feit dat deze zwaarder is zou hem al wat meer voorover zetten dan standaard. Ik heb nieuwe keerringen en stofkappen voor de voorpootjes binnen. Eens kijken if ik dat netjes voor elkaar krijg. :P

Ander kontje uiteraard maar nog geen idee welke. Nu had ik het idee gevat om het subframe te koppelen door middel van een plaat welke ik tussen het frame en het subframe plaats. Ik weet dat het wel eerder is gedaan maar ik kan hier geen voorbeeld bij vinden. Al heb ik wel een aardig idee.

Superbikestuur wil ik aan de standaard kroonplaat maken. Nu heb ik daar een aantal dingen over gelezen en heb zelf eens lopen kijken. Als je de gaten gebruikt waar de klokken aan gehangen hebben (in ieder geval die diepe M6 aan de voorkant) en daar dan risers (met twee boutgaten) doorheen zet heb je al bijna een stevige verbinding toch. Die andere twee gaten met bout moer voor het restje stevigheid.


Al met al een lekker verhaaltje weer.
 
Laatst bewerkt:
Wat kost het ben op zoek.naar de achterlichten voor mijn monokont en de rest als reserve

Grt Dré

@jerom1981: heb je toevallig een benzinekraan hendeltje liggen met schroef om 'm te monteren? Ik mis de mijne en kan m'n GSXR dus niet meer op reserve zetten B|

Hoor het graag!
 
Net even die Busa schokker er onder getrapt met een potkrikje en een tamme ratel. Dat ding past echt precies. Een kleine uitstulping van het luchtfilter afgezaagd. Hij is 4 centimeter omhoog gegaan dus die 3,6 wat ik dacht klopte dus wel. Never trust people on the internets. :P
 
Laatst bewerkt:
Kom mij hier ook maar eens melden. Ik heb nu al een tijdje een gewaterde 750 ('93) staan. Ooit eens voor een appel en een ei overgenomen. Ik wilde hem eerst in onderdelen verkopen maar toch besloten om het beestje op te bouwen. Het plan is zo budget mogelijk een leuke fiets te bouwen. Een vechtertje wel te verstaan want al het originele is werkelijk in lelijke staat. Wat ook in het plan stond was een 7/11 maar dat komt later misschien nog.

Wat ik al gedaan heb zijn de uitlaatbochten vervangen. En heb er ook maar een radiator bij besteld. Ik dacht eerst dat ik de KV rechtstreeks op straat goot, maar de beste radiator was best een beetje lek. Ik heb een schokbreker van een Hayabusa besteld. Deze is 18 millimeter langer en zou dus een verhoging geven van 9 strepen als ik het goed gelezen heb op het forum. (ratio is 2:1 toch?) Ik dacht zelf eerst 36 millimeter maar toch. Feit dat deze zwaarder is zou hem al wat meer voorover zetten dan standaard. Ik heb nieuwe keerringen en stofkappen voor de voorpootjes binnen. Eens kijken if ik dat netjes voor elkaar krijg. :P

Ander kontje uiteraard maar nog geen idee welke. Nu had ik het idee gevat om het subframe te koppelen door middel van een plaat welke ik tussen het frame en het subframe plaats. Ik weet dat het wel eerder is gedaan maar ik kan hier geen voorbeeld bij vinden. Al heb ik wel een aardig idee.

Superbikestuur wil ik aan de standaard kroonplaat maken. Nu heb ik daar een aantal dingen over gelezen en heb zelf eens lopen kijken. Als je de gaten gebruikt waar de klokken aan gehangen hebben (in ieder geval die diepe M6 aan de voorkant) en daar dan risers (met twee boutgaten) doorheen zet heb je al bijna een stevige verbinding toch. Die andere twee gaten met bout moer voor het restje stevigheid.


Al met al een lekker verhaaltje weer.
Welkom hiero :W *O*
 
Net even die Busa schokker er onder getrapt met een potkrikje en een tamme ratel. Dat ding past echt precies. Een kleine uitstulping van het luchtfilter afgezaagd. Hij is 4 centimeter omhoog gegaan dus die 3,6 wat ik dacht klopte dus wel. Never trust people on the internets. :P
das een best eind omhoog }) Is bij een W heel wat minder werk als bij een oliekoeler dus .
Heb je ook nog wat plaatjes geschoten toevallig???
grtzz EZ :W
 
Dank u. *D

Ik heb geen plaatjes geschoten. Alles laten zitten en aan een kant die beugel half losgeschroefd zodat ik dat reservoir er doorheen kon trekken. Demper naar beneden getrokken en de andere dus van beneden naar boven er weer in. Alleen dat plastic spatkapje heb ik liefdevol er uit getrapt. *D Maar stelde niet echt veel voor dit.

das een best eind omhoog }) Is bij een W heel wat minder werk als bij een oliekoeler dus .
Heb je ook nog wat plaatjes geschoten toevallig???
grtzz EZ :W
 
Dank u. *DIk heb geen plaatjes geschoten. Alles laten zitten en aan een kant die beugel half losgeschroefd zodat ik dat reservoir er doorheen kon trekken. Demper naar beneden getrokken en de andere dus van beneden naar boven er weer in. Alleen dat plastic spatkapje heb ik liefdevol er uit getrapt. *D Maar stelde niet echt veel voor dit.
haha, ok duidelijk :Y
 
Wou voorbereidingen treffen om mijn pootjes te doen maar bij een van de twee krijg ik de bovenste dop niet los. Eerst liev geprobeerd, toen gemeen. Laten schrikken en warm gestookt maar met geen mogelijkheid. Maar nu ik zo naar dat dingetje kijk denk ik niet dat die nog geschikt is om terug te plaatsen. Heeft iemand hier er eentje liggen? Ik kom ze wel tegen op het net maar dan voor 70,-. Het is voor een '93 750. Part number 51189-18D00

Hier zie je hem als nummer 24 op het plaatje. (Plaatje is niet van het juiste model btw)
full
 
@BaronBraap
Ingespoten met kruipolie? Als het aluminimum is kan het ernstig vast zitten inderdaad!! Ook geprobeerd iets vaster te draaien en daarna losser?
 
Ik heb hem uiteindelijk losgekregen. Hij is niet zo mooi meer maar nog wel functioneel. Dat wordt hand vast aandraaien met wat glijmiddel en een plakbandje om te locken. *D

@BaronBraap
Ingespoten met kruipolie? Als het aluminimum is kan het ernstig vast zitten inderdaad!! Ook geprobeerd iets vaster te draaien en daarna losser?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan