Pigion
MF'er
- 27 nov 2006
- 173
- 4
Gisteren mijn Yam Bulldog BT1100 terug van de onderhoud door grote motorzaak/keten. Naast normale beurt ook gasklpsensor vervangen en klepspeling controleren. Dat is nog niet zo eenvoudig bij een BT1100. Je komt er moeilijk bij zeker bij de achterste cilinder. Nieuwe klepdekselpakkingen (O-ringen a € 3,85) op de rekeningen na de 1 rit stinkende motor, olie op 4 verschillende paatsen. Daar wordt ik niet vrolijk van te meer omdat ik zelf wel aardig kan sleutelen, doch vanwege de slechte toegang dit werk heb laten doen. Het kan toch niet waar zijn dat met nieuwe afdichtingen die klepdeksels moeten lekken. Ik heb al visioenen van dolgedraaid draad etc.
Natuurlijk ga ik terug en reclameer ik de lekkage. Ik wil echter weten wat er precies is verkeerd gegaan.
Ik ben er niet op uit om de motorzaak te naaien, doch wil zelf ook niet genaaid worden. Hoe pak ik dat aan? Eigenlijk wil ik er met neus op staan als er weer aan de motor gesleuteld wordt.
Pigion
Natuurlijk ga ik terug en reclameer ik de lekkage. Ik wil echter weten wat er precies is verkeerd gegaan.
Ik ben er niet op uit om de motorzaak te naaien, doch wil zelf ook niet genaaid worden. Hoe pak ik dat aan? Eigenlijk wil ik er met neus op staan als er weer aan de motor gesleuteld wordt.
Pigion