Olie uitlaatpoort xv920

Om de schotels in te drukken heb ik toen een pijpsleutel half open gezaagd en met mbv een lijmtang heel rustig de schotels en spietjes kunnen lossen.

Zo zat ik vroeger ook altijd te kloten totdat ik voor 22 euro een klepveertang kocht en dat is toch wel erg fijn werken dan.
full
 
En gewoon je kop eraf halen. Zoveel werk is dat niet en je kan direct de kleppen en zittingen mooi zuiver maken, indien nodig inslijpen maar vaak is dat niet nodig.
Nieuwe pakking en seals zijn de kosten nu ook weer niet.
 
Dat slaan werkt mij motorfietsen net zo goed,ik heb al de nodige zo gedemonteerd.
 
En gewoon je kop eraf halen. Zoveel werk is dat niet en je kan direct de kleppen en zittingen mooi zuiver maken, indien nodig inslijpen maar vaak is dat niet nodig.
Nieuwe pakking en seals zijn de kosten nu ook weer niet.
Dat is natuurlijk de beste methode ,kan je alles gelijk controleren.
Want als de olieschraapveer ook niet best meer is blijf je aan de gang.
 
Laatst bewerkt:
Off with its head...!!

Jullie hebben me overtuigd.

Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doe. Wph heb ik in de aanslag, maar ongetwijfeld zal ik ook jullie tips en hulp kunnen gebruiken.

Foto's van de voortgang zal ik hier posten.
 
Achteraf leer je hier echt veel van. Het is leuk om te doen en een volgende x doe je het mooi weer zelf. 👍
 
Huidige stand van zaken:







Stap 1 t/m 6 doorlopen.

Vragen voor nu:
Bij stap 7: hoe demonteer ik deze bout??

Bij de eerste stappen wordt verwezen naar het op tdc zetten van de cilinder die je wilt demonteren. Wat is hier het nut van en kan ik zonder problemen beide cilinderkoppen demonteren?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan