Oliestreep

Mutlitask

MF'er
19 mrt 2008
202
0
Ik reed dus net naar mijn werk toe en toen kwam ik onderweg een oliestreep tegen van zo'n 500 meter. Ik zag het gelukkig op tijd maar het is wel levensgevaarlijk voor motorrijders.

Dus mocht je vandaag in Amersfoort moeten zijn let dan op: ter hoogte van de Rondweg Oost - Outputweg vanuit noordelijke richting op de rechterbaan ligt een oliespoor. Je kunt het beste de linkersbaan nemen want daar ligt het niet.

Ik zit er eigenlijk aan de denken om dit even te melden om ongelukken te voorkomen, maar waar moet je zoiets melden? (Heb ik al gedaan, er was al door iemand gebeld).
 
Laatst bewerkt:
Melden bij de wegbeheerder, Rijkswaterstaat dacht ik in dit geval. Of je belt de politie even op het landelijke nummer.
 
Laatst bewerkt:
voordeel van zo'n oliestreep is natuurlijk wel dat je hem ziet liggen en er dan juist niet overheen rijdt :P

bij droog weer zie je soms niets.......
 
Ik heb dat nummer gebeld, maar het bestaat niet O-)
Maar politie bellen is wel zo fijn, want dan worden de plaatselijke motordienders (volgens jou dus het tuig) ook gewaarschuwd, wel zo fijn voor hen.
Ik krijg als ik doe naambellen altijd de politie: check maar op je telefoon ;)
 
:^

snelste manier is idd 0900-8844 te bellen :)

Voor een oliespoor kan en mag je ook 112 bellen. Dát heb ik al meermalen gehoord toen ik het koopnummer belde. En sindsdien doe ik niet anders.
Wat ik bij meldingen aan het 0900-nummer en aan 112 als erg vervelend ervaar is dat ze behalve het aanhoren van de lokatie ook een soort kruisverhoor doen. Over mijn identiteit en dat van de daders. Maar goed, ik meld nog wel.

Vanmorgen vroeg weer een breed spoor gehad (Flevopolder). Veel diesel ........ te ruiken tot in mijn S1-helm. Bij regen ook nog eens. Dan loopt het extra lekker breed uit. Óf het geruimd wordt en hoe snel? Geen idee.
 
Wat ik bij meldingen aan het 0900-nummer en aan 112 als erg vervelend ervaar is dat ze behalve het aanhoren van de lokatie ook een soort kruisverhoor doen. Over mijn identiteit en dat van de daders. Maar goed, ik meld nog wel.

:?

Paar keer dat nummer gebeld.
1 keer voor lifters op de middenberm van de A1 en 1 keer voor iets van een wasmachinemotor o.i.d. die ik 's avonds ineens tegenkwam op de snelweg.

Beide keren netjes te woord gestaan en beide keren te horen gekregen dat ze iemand zouden sturen.

Alleen bij de eerste melding was de eerste reactie van de dame "Wat moeten die daar nou" _O-

Ben niet gestopt om het te vragen :P

Maar geen kruisverhoor oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan