Ombouw GSXF 600 '95

He Tambu,

Is dit niet een mooie gelegenheid om over te gaan op een digitaal dashbordje?

MZzl
Joep

had ik ook al aan gedacht, heb gisteren nog even op het net gekeken maar momenteel is het mij nog net iets te duur '( . Misschien als ik eens met de loterij win :P

Moest er iemand nog zo'n digitaal ding liggen hebben en er verschrikkelijk hard vanaf wil voor een schappelijke prijs dan mag dat natuurlijk ook altijd ;)

Greetz
 
Ziet er allemaal goed uit. ben benieuwd naar het resultaat.

idee:

Sigma snelheidsmeter in combinatie met een kleinere toerenteller of orgineel behouden en deze op een andere plaats bevestigen. Ruimte probleem opgelost :?
 
Ok,

zoals beloofd, een foto van zijaanzicht.

full
 
Ben vandaag ook begonnen met de mods aan de voorkant. De gaten langs de nieuwe koplamp dus. Heb voorlopig alleen alles opgevuld met PU-schuim. Als dit voldoende gehard is, kan ik de vorm eruit snijden en alles verharden met fiberglas. Tips zijn altijd welkom.

full
 
Weer even een update:

ik heb vorige week het schuim wat bijgesneden en met fibreglass hard gemaakt. Vant weekend ga ik alles afwerken. Ik zal dan ook nieuwe foto's posten. Zo kunnen jullie ook zien hoe ik tewerk ben gegaan.

Verder heb ik nog iets erg geil gekocht. Op aanraden van Joeperdepoep en Dirk130, ben ik op zoek gegaan naar een digitaal dashboard. en op E-bay heb ik het gewoon gevonden!!! }) *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Origineel kost het 225€ (in Duitsland) en nu heb ik hem voor 155€ kunnen kopen. Nieuw in de doos, nooit gebruikt.

Hier een paar piccies!
Zeg maar war jullie er van vinden.

full
 
Gaaf project hoor!

Maar die digital teller: gaat die wel werken op jouw motor? Wat ik bedoel is dat het signaal niet elektronische wordt aangeleverd, maar door een kabel aan het voorwiel...
 
Gaaf project hoor!

Maar die digital teller: gaat die wel werken op jouw motor? Wat ik bedoel is dat het signaal niet elektronische wordt aangeleverd, maar door een kabel aan het voorwiel...
Hoi Chielmi,

normaliter kan dit soort dashes op elke motor installeren. De snelheidsmeter werkt op een magneetje en een ontvanger (net als bij een fiets). Dus normaal zou dit met mij ook moeten kunnen. :)

Greetz
 
Gaaf project hoor!

Maar die digital teller: gaat die wel werken op jouw motor? Wat ik bedoel is dat het signaal niet elektronische wordt aangeleverd, maar door een kabel aan het voorwiel...
Hoi Chielmi,

normaliter kan je dit soort dashes op elke motor installeren. De snelheidsmeter werkt op een magneetje en een ontvanger (net als bij een fiets). Dus normaal zou dit met mij ook moeten kunnen. :)

Greetz
 
Ok, je maakt dus geen gebruik van originele kabel.

Heb zelf ooit ook een GSX600f gehad. Als ik nu zie wat ik daarvan had kunnen maken met een beetje geduld... ;)
 
Weer even een update:

ik heb vorige week het schuim wat bijgesneden en met fibreglass hard gemaakt. Vant weekend ga ik alles afwerken. Ik zal dan ook nieuwe foto's posten. Zo kunnen jullie ook zien hoe ik tewerk ben gegaan.

Verder heb ik nog iets erg geil gekocht. Op aanraden van Joeperdepoep en Dirk130, ben ik op zoek gegaan naar een digitaal dashboard. en op E-bay heb ik het gewoon gevonden!!! }) *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Origineel kost het 225€ (in Duitsland) en nu heb ik hem voor 155€ kunnen kopen. Nieuw in de doos, nooit gebruikt.

Hier een paar piccies!
Zeg maar war jullie er van vinden.

(Afbeelding)


idd erg mooi. heb er tijdens de fighterama vorige week ook hele mooie gezien. alleen jammer dat ze redelijk aan de prijs zijn '(
 
Hier zijn we dan weer *D

Heeft net iets langer geduurd die foto's maar dat komt omdat ik mijn camera keer op keer vergat :?

Maar nu komen ze er dus aan.
Foto 1: deze materiaal heb ik gebruik om mijn koplampkuipje te maken.

full


Het was beter geweest dat ik polyster-matjes enzo had gebruikt maar daar ben net te laat achter gekomen. Kuipje was toen al af :P . ik ga waarschijnlijk nog ff een polyster mal maken zodat ik makkelijk opnieuw dit kuipje kan maken moets het kapot gaan.
 
Ik heb dus eerst de schuim aangebracht (zie terug) en vervolgens de gewenste vorm eruit gesneden. Vervolgens helemaal ingetaped en 2 lagen glasvezel erover. Dan ben ik ben gaan gladschuren maar vond het resultaat nog wat te fragiel. Dus: alle schuim eruit. Netje erin aan de binnenkant. Goed vastplakken met Tek-7, laten drogen en opnieuw een laag glasvezel erover.

Resultaat: veel steviger en geen schrik meer om dat ding te breken.

Vervolgens de dremel erbij gehaald en alles gelijk geslepen (beide kanten zijn nu +-gelijk). En meteen ook maar de gaten geslepen voor de roostertjes.

Resultaat:
(roostertjes er even ingetaped voor het zicht, PS ziet er beter uit met ruitje erbij)

full
 
Nu was ik nog niet blij met het resultaat omdat de kantje nogal dik uitvielen. Dus ale randen zoveel mogelijk afgeschuind zoadt het ding beter past.

Dan kreeg ik het lumineuse idee O-) om de randen met zwarte siliconen beter te laten aansluiten op de kuip (moet ik er al zeker geen rubber meer onder zetten ) ;) . Op de onderstaande foto's is dit net gebeurd. Nu moet ik alles jammer genoeg voldoende laten uitharden voor ik verder kan '( .

Piccies

full
 
Ik ben bij die laatste foto ook tot de vaststelling gekomen dat het best mooi zou zijn om het nieuwe stuk optisch te laten doorlopen tot helemaal bovenaan (naast het ruitje op dus). 8-)

Ik ben alleen nog aan het twijfelen over de kleur van de voorkant. Ofwel wordt het gewoon zwart, net als de rest met rode roostertjes. :9

full
 
Ofwel:

helemaal rood, dezelfde kleur als de roostertjes, en zwarte roostertjes. En als afwerking een zilveren biesje aan beide kanten. Ik was namelijk van plan om een rode racinglijn met zilveren randen over heel de motor te laten lopen. 8-) })

Zoiets ongeveer (moets snel gaan :P )

full



graag jullie mening 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan