Ombouw XV920 naar caferacer

No Limits

MF'er
27 sep 2015
77
0
Net de XV opgehaald schrok een beetje dat de motor zo zwaar aanvoelde om met de hand te verzetten (ben moderne racer gewend 😜😜)
Hoop dat deze na de ombouw wat lichter gaat aanvoelen

Voorvork van een K1 600 soes staat klaar om aan te passen
 
Tja er worden tegen woordig van een hoop motoren caferacers gemaakt die daar niet zo geschikt voor zijn
Kijk het wordt misschien wel een mooi ding om te zien , maar bij een café racer denk ik aan iets dat goed stuurt en remt en waar gang in zit , hoeft geen 100 pk te zijn , maar zwaar en 50 pk in een sloom blok lijkt me niks
Een collega bouwt soms ook een caferacer voor de handel en hobby , had vorig jaar ook een leuk ding gemaakt van een xv920 , hij vond het niks , geen gang in te krijgen
Maar wel snel met winst verkocht dat dan weer wel :)
 
Tja er worden tegen woordig van een hoop motoren caferacers gemaakt die daar niet zo geschikt voor zijn
Kijk het wordt misschien wel een mooi ding om te zien , maar bij een café racer denk ik aan iets dat goed stuurt en remt en waar gang in zit , hoeft geen 100 pk te zijn , maar zwaar en 50 pk in een sloom blok lijkt me niks
Een collega bouwt soms ook een caferacer voor de handel en hobby , had vorig jaar ook een leuk ding gemaakt van een xv920 , hij vond het niks , geen gang in te krijgen
Maar wel snel met winst verkocht dat dan weer wel :)
Blok is op zich prima.
Frame is ruk.
 
stuuras wordt aangepast om de voorvork van de K1 gsxr te kunnen monteren
achterwiel van een xv535 is onderweg en we zien wel wat we moeten aanpassen

naaf voorwiel voor in de vork gsxr600 K1 is nieuw gevonden in america maar zijn er in neerland (of europa) geen leveranciers voor zo een naaf

bij haanwheels werken ze enkel met MX naven
 
Achterberg komt wel heel moeizaam los
Pen voor verbinding Achterberg naar achtervering zit vast geroest
Scharnierende As van Achterberg naar frame draait volledig open ipv los ?????

😟😟😟😟😟
 
Net de XV opgehaald schrok een beetje dat de motor zo zwaar aanvoelde om met de hand te verzetten (ben moderne racer gewend 😜😜)
Hoop dat deze na de ombouw wat lichter gaat aanvoelen

Voorvork van een K1 600 soes staat klaar om aan te passen

Veel gebruikte fiets om te verbouwen naar een cr.
Ben benieuwd welke keuzes je maakt. Foto's graag :)





@ Martell... nog iets positiefs te melden of zit je rollator weer eens in de weg?
 
Blijkbaar gekend probleem het demonteren van de achterbrug 😜
Ondertussen is deze ook gedemonteerd
Nu wachten op de nieuwe lagers voor de stuurpen zodat we de correcte lengte kunnen opmeten en de nodige aanpassingen kunnen doen aan de stuurpen zelf
 
Veel gebruikte fiets om te verbouwen naar een cr.
Ben benieuwd welke keuzes je maakt. Foto's graag :)





@ Martell... nog iets positiefs te melden of zit je rollator weer eens in de weg?
Geen idee wat dat betekent.

Ik mag weliswaar korte dingen zeggen, maar doorgaans enkel om mensen verder te helpen.

Ik heb al tig van deze modellen verbouwd. Maar misschien kan ik beter geen tips geven, en mensen maar laten aankloten :)
 
Ik heb een xv535 achtervelg besteld waarvan ik enkel de naaf wil gebruiken om een 17inch gespaakt achterwiel van te maken
Hierop zou ik tevens een 150 of 160 achterband willen monteren

Gaat dit lukken met bandenmaat ? (Met ruimte tov de cardan)

Welke aanpassingen mag ik verwachten om de naaf van de 535 passende te maken in de 920

Thanks
 
Aanpassing stuurpen zijn gedaan voorvork gemonteerd
Bevestigingspunten benzinetank aan de voorzijde zijn ook gemaakt enkel nog achterzijde tank moet steuntje op frame gemaakt worden
Subframe voor de zit is de basis voor gemaakt samen met undertail zodat de li accu in zit kan gemonteerd worden
Aanpassingen frame mbt air intake zijn gedaan zodat alles netjes dicht is en er kelken op de carburators komen ipv centrale luchtfilterkas

Nu enkel nog wat tijd vinden om verder te werken 😜😜
 
Aanpassing stuurpen zijn gedaan voorvork gemonteerd
Bevestigingspunten benzinetank aan de voorzijde zijn ook gemaakt enkel nog achterzijde tank moet steuntje op frame gemaakt worden
Subframe voor de zit is de basis voor gemaakt samen met undertail zodat de li accu in zit kan gemonteerd worden
Aanpassingen frame mbt air intake zijn gedaan zodat alles netjes dicht is en er kelken op de carburators komen ipv centrale luchtfilterkas

Nu enkel nog wat tijd vinden om verder te werken 😜😜

Fooooottttoooosssss :Y
 
@ Martell... nog iets positiefs te melden of zit je rollator weer eens in de weg?

&

Oh gewoon. Je klinkt als een oude man die z'n dag niet heeft. Vast al eens eerder gehoord...

Wat is dit nu voor dom gelul in de ruimte dan... :/



Aanpassing stuurpen zijn gedaan voorvork gemonteerd
Bevestigingspunten benzinetank aan de voorzijde zijn ook gemaakt enkel nog achterzijde tank moet steuntje op frame gemaakt worden
Subframe voor de zit is de basis voor gemaakt samen met undertail zodat de li accu in zit kan gemonteerd worden
Aanpassingen frame mbt air intake zijn gedaan zodat alles netjes dicht is en er kelken op de carburators komen ipv centrale luchtfilterkas

Nu enkel nog wat tijd vinden om verder te werken 😜😜
Klinkt allemaal goed maar heb je ook wat foto's van je project..??
 
Terug
Bovenaan Onderaan