Ongeval in Duitsland

Bugboy

Die hard MF'er
6 mei 2003
521
2
Enschede
Twee weken geleden ben ik in Duitsland onderuit gegaan. Mijn motor is total-loss verklaard:
img_6823.jpg


De andere auto had ik ook flink wat schade:
img_6824.jpg


Politie was snel ter plaatse en uitermate correct. Ze hebben me zelfs 20km verderop naar het station gebracht!

Nu had ik een fles olie in m'n koffer en die is uit elkaar geklapt en op de weg terecht gekomen. Die is ter plekke opgeruimd door de brandweer. Wat schetst mijn verbazing? Na 1.5 week valt er een rekening op de mat met daarbij de opruimkosten. Is dit standaard en valt dat onder mijn WA verzekering?
 
Wie had er schuld aan het ongeluk?

EDIT: Misschien is het handig om je verzekerings polis na te kijken of een telefoontje naar je verzekering te plegen om te vragen hoe of wat.
 
Laatst bewerkt:
Damn, dat ziet er heftig uit man, ik zie dat je nog staat gelukkig. Succes met de afhandeling
 
Twee weken geleden ben ik in Duitsland onderuit gegaan. Mijn motor is total-loss verklaard:
[afbeelding]

De andere auto had ik ook flink wat schade:
[afbeelding]

Politie was snel ter plaatse en uitermate correct. Ze hebben me zelfs 20km verderop naar het station gebracht!

Nu had ik een fles olie in m'n koffer en die is uit elkaar geklapt en op de weg terecht gekomen. Die is ter plekke opgeruimd door de brandweer. Wat schetst mijn verbazing? Na 1.5 week valt er een rekening op de mat met daarbij de opruimkosten. Is dit standaard en valt dat onder mijn WA verzekering?

Mag hier uit het verhaal aan nemen dat het jouw fout is geweest??

Zo ja dan valt dit inderdaad onder jouw kosten.
en volgens mij mag je dit ook weer opgeven bij je verzekering.
 
Ik zal maandag even bellen met de verzekering, maar ik kan in mijn polis hier niet duidelijk wat over vinden. Het lijkt me schade door mijn schuld aan andermans spullen, dus lijkt me een WA verhaal.

Gelukkig heb ik op een gedeukt ego na niets overgehouden aan het gebeuren. Morgen haal ik mijn nieuwe motor op.

*O*
 
Hoe ben je er zelf van afgekomen?

Als ik het zo lees is wel goed gegaan, maar het ziet er heftig uit!
 
hoi

3 (!) vriendel van mij hebben ook een ongeluk gehad met de motor.
alle drie onderuit.
1 ernstig gewond maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.

de weg was ook ernstig beschadigd.
diepe gleuven in de weg en veel olie koelvloeistof op het wegdek.

de verzekering heeft alles wel vergoed.
geen zorgen maken dus.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ben je er zelf van afgekomen? Als ik het zo lees is wel goed gegaan, maar het ziet er heftig uit!
De motor heeft de auto vol geraakt, maar ik heb de mazzel gehad om op tijd van de motor af te komen. Zelf ben ik voor de auto langs gegaan en ben op mijn rug doorgegleden en tegen de vangrail tot stilstand gekomen.

Meer foto's kun je in dit topic vinden. Het achterwiel lag een flink eind van de rest van de motor.

Ik had zo'n schildpadschild en heb dus ook helemaal niks overgehouden aan de glijpartij. Alleen de botsing met de vangrail heeft me wat blauwe plekken bezorgd. Nu, twee weken later, voel ik alleen mijn rechterpols nog een beetje. Verder niets meer.

Gelukkig kan ik morgen een andere R1100S BoxerCup ophalen bij de dealer. Ik ben benieuwd of ik de eerste tijd nog een beetje de schrik in de benen heb zitten. Na de glijpartij was ik met name verbaasd hoe het kon gebeuren (weet ik nog steeds niet).
 
ik zou de rekening gewoon doorsturen naar de verzekering en niet bellen (wel een kopie thuis bewaren) want als je belt gaan ze na denken als je het gewoon op stuurt heb je kans dat ze het gewoon uitkeren en de discusie niet aan willen gaan op papier maar iig succes met de afhandeling
 
De motor heeft de auto vol geraakt, maar ik heb de mazzel gehad om op tijd van de motor af te komen. Zelf ben ik voor de auto langs gegaan en ben op mijn rug doorgegleden en tegen de vangrail tot stilstand gekomen.

Meer foto's kun je in dit topic vinden. Het achterwiel lag een flink eind van de rest van de motor.

Ik had zo'n schildpadschild en heb dus ook helemaal niks overgehouden aan de glijpartij. Alleen de botsing met de vangrail heeft me wat blauwe plekken bezorgd. Nu, twee weken later, voel ik alleen mijn rechterpols nog een beetje. Verder niets meer.

Ook wel rugprotector genoemd :+

Goed dat je die droeg, heb er zelf geen, maar zo te zien heeft dat bij jou wel e.e.a. voorkomen.

Gelukkig kan ik morgen een andere R1100S BoxerCup ophalen bij de dealer. Ik ben benieuwd of ik de eerste tijd nog een beetje de schrik in de benen heb zitten. Na de glijpartij was ik met name verbaasd hoe het kon gebeuren (weet ik nog steeds niet).

Veel plezier met de nieuwe. Zal idd wel ff kriebelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan