Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tijd voor een nieuwe auto of een keer een wat onderhoud plegen.
De laatste generatie automaten ontkoppelt bij stilstand en als je de voet op de rem hebt.
Wacht je nog iets langer dan dan schakelt de start-stop de motor helemaal uit.
Overigens net zo irritant als lekker op je rem blijven staan voor een stoplicht.
En dat allemaal met linker handremmen....
Nee, want dat is een oranje lampje.... mistlampen achter ... Als je dat gele lampje niet ziet op je dashboard begin ik toch wel te twijfelen aan je vaardigheid
Gelukkig maar, want mijn hand is veel te groot om het knopje van de parkeerrem te bedienen, in het beste geval kan ik daar 2 vingers voor gebruiken, meer niet.handrem wordt ook wel PARKEERREM genoemd..do the math
Die van mij doet dat niet. Die blijft gewoon staan als ik al mijn pedalen gewoon loslaat, in D laat staan en de parkeerrem NIET opzet.Ik heb een automaat en als ik niet op de rem laat staan, dan klap ik op de voorganger of ga ik door het rood.
Duurt het nog langer voor je.
En nee, het is geen auto met de laatste serie automaat.
Ik heb nog nooit gehoord dat de handrem ook een noodrem is. Hoe dan ook ik ga het niet uitproberen omdat ik dat niet voorzichtig kan doen. Een beetje er op zetten kan namelijk niet. Het is volledig er op of extra hard aangetrokken meer is er niet.
Met mistlampen achter aan rijden mag wel art 5 worden. Als je dat gele lampje niet ziet op je dashboard begin ik toch wel te twijfelen aan je vaardigheid
de pest: mensen die 's avonds niet in de gaten hebben dat ze (nog) met hun dagrijlampen aan rijden. en hoe je ook probeert ze wakker te schudden met je eigen groot licht, ze blijven gewoon zo rijden. dat mag van mij best een Artikel5-je worden.
Bij mijn moeder haar automaat, als ze de handrem aantrekt (nog een mechanische) zet de bak zich in neutraal. De handle blijft echter op D staan, maar ipv van groen oplichtende letter D pinkt die oranje. Ze moet dan de handle als ze wil vertrekken naar N brengen en dan weer in D.Omdat er nogal wat verschillende (oudere) types automaat zijn, is er niet een sluitend antwoord te geven.
Ik beperk mij dan ook tot de modernere automaten.
met de voet op de rem heb je 2 standen. Licht remmen, auto wil naar voren kruipen dus koppeling slipt iets. Steviger remmen, bak ontkoppelt.
Op de handrem ontkoppelt de bak niet, waardoor slip op de koppeling, dus slijtage.
Ik bedoel de mistachterlichten, had niet goed gelezen.
Overigens net zo irritant als lekker op je rem blijven staan voor een stoplicht.
Ja, maar dat is niet praktisch. Alleen als ik lang stil sta gebruik ik die. Hij heet (bij mijn auto) niet voor niks parkeerrem.
Dan alleen wanneer je neutral of park hebt ingeschakeld, want anders verneuk je de automaat.
Dat is dus onzin, je bent er gewoon te lui voor. ( ja, het is weer een handeling hè )
En parkeerrem moet je niet te letterlijk nemen.
Weet wat pas echt onzin is. Je druk maken om mensen die bij het stoplicht hun voet op de rem houden.
Dit dus.
Ik heb enkel iets tegen remlichten als ze veel te vaak en onndig worden gebruikt, maar wachten op een kruispunt hoort daar niet bij :p
Als je op een zeer lichte helling staat zou je gewoon nog in staat kunnen zijn om tegen een andere auto te tikken Doe mij dan maar gewoon het voetje op de rem. Enkel als het echt heel lang gaat duren (overweg spoor etc) zet ik hem soms op handrem.
Dit dus.
Remmen op een rechte weg wanneer er niks aankomt of geen afslag te bekennen is
Bij langzaam rijdend verkeer (file of zo) kan ik het me ook nog wel indenken als je iemand aankomt zien rijden dat je ze een keer laat oplichten.
Beide gevallen kunnen geen art 5 worden, die zijn al strafbaar gesteld onder hun eigen omschrijving.
Dat lijkt me ook. En dat dan wel zonder boos te worden oid, gewoon vrolijk voorbijsteken.Dus, rijdt die voor u links? Ga dan rechts voorbij, zo simpel ...
9 van de 10 keer voldoet het ook gewoon om het gas los te laten ipv te remmen
Soms remmen ze zo zacht dat ik gas kan blijven geven en dan nog loop ik niet of nauwelijks op ze in...
Laat ik mijn gas los dan rem ik harder op de motor af dan dat de voorganger op de rem doet
bij Engelsen heb ik dan zoiets van oke het mag niet maar kan me er wel voorstellen dat je het automatisch doet.Dat lijkt me ook. En dat dan wel zonder boos te worden oid, gewoon vrolijk voorbijsteken.
Gisteren nog een Engelsman die blijkbaar al een paar grensovergangen had gemist. Nu ja, ik besteed er verder geen tijd aan hoor, ajuus