Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@Hanzzzzzzzzz: de handrem is toch ook een noodrem? Kan hij er onder het rijden ook niet opgezet worden?
Probeer het eens.
Ook als het wel kan is het geen verstandige optie.
Als je achterwiel(en) blokkeren (en dat gebeurd erg snel als je alleen de handrem aantrekt ) dan vind er een merkwaardig verschijnsel plaats: je auto/motor zal zich gaan draaien. De blokkerende wielen zullen altijd 'vooraan' willen zijn.
Klinkt stom, maar natuurkundig echt verklaarbaar en uitlegbaar.
Je kan een handrem dus als noodrem gebruiken, maar het risico is groot dat de achterwielen blokkeren en dan ga je rondtollen.
Is art.5 geen kapstokartikel MBM? ik dacht dat onder de noemer "gevaar voor anderen (kunnen) veroorzaken" dus een art.5 zou kunnen worden. Mistlampen onnodig voeren misschien niet maar zonder verlichting aan rondrijden zou gevaar kunnen opleveren voor anderen.
En? Ooit aangetroffen?Als ik rechts wordt ingehaald kijk ik altijd even of mr. Bean in zo'n autootje zit. Kleinzielig en gevaarlijk gedrag, kleine boefjes.
Met noodrem wordt in dit geval niet bedoeld dat je er een noodstop mee kunt maken. Maar dat je ingeval van nood de auto tot stilstand kunt brengen. Bijvoorbeeld als je gewone remmen wegvallen. Zo heb ik het tenminste altijd begrepen. Met een normale handrem tussen de voorstoelen lukt dit ook wel. Met zo'n pedaaltje als de oudere Mercedessen hadden lukt dit minder weet ik uit ervaring. Doseren is dan erg lastig. En met die moderne electrische parkeerremmen zou het ook niet graag proberen.
ok het is mij nu duidelijk dat je het over nieuwe(re) automaten hebt.
Daar weet ik weinig tot niks van.
De oudere conventionele automaten daar ken ik de principes in ieder geval wel van.
Daar zit een vloeistof koppeling (koppelomvormer) in en dat maakt helemaal niet uit of het voertuig stil staat of niet.
En als dat al extra slijtage op zou leveren dan is dat heel weinig. Dan kun je beter helemaal niet met een auto gaan rijden als je niet wil dat er iets slijt
Als ik automaat ga rijden dan doe ik dat omdat hij alles automatisch doet. Dan vind ik het gek dat ik zou moeten nadenken over of ik de rem ingedrukt houd, of de handrem erop zet en of hij dan in N of in P staat.
@Hanzzzzzzzzz: de handrem is toch ook een noodrem? Kan hij er onder het rijden ook niet opgezet worden?
Ook bullshit, dan zou je 'm ook verneuken met de voetrem erop en de bak in D.
Snap ik
Maar let dan wel erg goed op dat je niet heel even de achterwielen blokkeert, dan sta je gegarandeerd achterstevoren, dat is wat ik bedoel.
Als ik de handrem van mijn MB 319 aantrek met de bak in D, dan zakt de bus achter in de kont. Vervolgens moet ik dan de handrem onder grotere spanning los trekken, en schiet vooruit. Met andere woorden, de aandrijflijn blijft continu onder spanning staan. Als ik op de rem trap en de bak schakelt vrij, dan is de spanning er af.
Behalve bij een BX. Toen wij daar een keer een bochtje op de handrem mee maakten schoten we gelijk rechtdoor de berm in. Die dingen hebben de handrem op de voorwielen.
Wat is het verschil tussen de voetrem of de handrem m.b.t. het verneuken van de automaat? In beide gevallen sta je gewoon stil.
Daarnaast heb ik altijd gedacht dat een automaat daar gewoon tegen kan. Wat gaat er dan precies kapot volgens jou?
Whahaha... gelukkig is niets zeker in het leven Leuk detail om rekening mee te houden
Rechts er voorbij.
Ga vaak niet eens wachten of ze wakker schrikken en naar rechts gaan.
Daar heb ik toch allemaal geen zin in.
Het nadeel is alleen dat wanneer oom agent het ziet, jij het mag uitleggen en de slapende/ongeïnteresseerde/onkundige ermee weg komt.
Ik vind het ook niet fijn om rechts te rijden, veel te veel trage automobilisten daar.
Nou, als dàt nou eens waar was, dat de trage automobilisten daar zouden rijden...Ik vind het ook niet fijn om rechts te rijden, veel te veel trage automobilisten daar.
Nou, als dàt nou eens waar was, dat de trage automobilisten daar zouden rijden...
Dat ligt eraan hoe je de manoeuvre uitvoert, als je eerst even rechts gaat rijden, kijkt of de plakkert links blijft hangen, en er dan ruim omheen vlot voorbij schiet neem je voor een groot deel de gevaarfactor weg.
Dat wil niet zeggen dat je niet wordt aangesproken maar je hebt nog wel echt even de gelegenheid gegeven.
Overigens heb ik ook wel eens zo'n type gezien bij wegmisbruikers, dit keer een vent en die zij; niemand verteld mij waar ik moet rijden
Wel, ik bén zo een trage koekblikker (als ik met het koekblik rijdt tenminste) maar ook met de motor rijdt ik trager dan de meesten. Ik rijdt dus ook zoveel als mogelijk rechts.Nou, als dàt nou eens waar was, dat de trage automobilisten daar zouden rijden...
Ik weet niet of het mag, want heb al filmpjes op yt gezien waar een politie auto een links rijder naar rechts pushed, misschien afhankelijk van staat tot staat? Wel weet ik, in Tennessee is het heel gewoon, de mannen van mijn schoonzussen aldaar (en zij zelf ook) gaan steevast links rijden en worden zelfs door vrachtwagens ingehaald ... en niemand claxoneert of flashed met de lichten daarvoor.In Amerika mag je normaliter toch rechts inhalen op snelwegen? Dat is dus niet te vergelijken met hier waar dit dus niet mag en je vast komt te zitten wanneer jij de regels volgt.
Ik maak niet echt een vergelijking, ik haal het gewoon aan om aan te tonen waarom ik gewoon ben aan links rijdersDat is appels met peren vergelijken.
Dus, voor mij is dat probleem er nietMag je hier ook rechts inhalen is het probleem met onnodig links rijden niet meer van toepassing.
Ooh ik ook hoor, in de auto. Autorijden is zo saai, zelfs met snel rijden wordt dat niet leuk. En de ritjes die ik maak zijn zelden langer dan 30 minuten, dus zelfs als ik overal 20% sneller rijd, heb ik alsnog maximaal 6 minuten tijdwinst. Die waarschijnlijk weer ongedaan wordt gemaakt door stoplichten. Dus why botherWel, ik bén zo een trage koekblikker (als ik met het koekblik rijdt tenminste) maar ook met de motor rijdt ik trager dan de meesten. Ik rijdt dus ook zoveel als mogelijk rechts.