Ontsteking: wat is precies het gevertje?

RickLT

MF'er
11 mrt 2003
48
0
Schoonhoven
Hallo,

mijn GPX600R valt willekeurig compleet uit en het lijkt me een ontstekingsprobleem. Nu is mij verteld dat het 9 van de 10 keer aan het gevertje ligt. Welk onderdeel is dit precies? Is dat de pick up coil?

Er zit een onderdeel in zoals op de foto (ongeveer). Daar zitten 2 sensoren op (als er een van kapot is valt dan de hele motor uit?). En er draait een rotor langs (kan niet zoveel kapot aan lijkt mij).

Iemand suggesties?
full
 
Bedankt voor de reakties, mensen!

Hij begint niet te sputteren, zoals bij een brandstof probleem. Maar hij begint raar te lopen (lijkt alsof hij op 3 cilinders loopt) en valt dan ineens uit (alsof je het contact uit zet). Als je hem dan start slaat hij niet aan (niet eens een prutteltje), terwijl hij even later weer een paar minuten als een zonnetje kan lopen. Misschien dat die pick up coils door de warmte beinvloed worden.

Tevens heb ik pas de carbs uitelkaar gehad en daar zat geen vuil in. Ook heb ik de benzinetank gespoeld en filters nagekeken.

Dit is waarom ik aan een ontstekingsprobleem denk. Ik moet nog even checken hoe goed hij vonkt als hij uitgevallen is.

Maarre, kan de hele motor uitvallen als er 1 pick up coil kapot is? Of moet hij dan nog wel wat leven geven.
 
Bedankt voor de reakties, mensen!

Hij begint niet te sputteren, zoals bij een brandstof probleem. Maar hij begint raar te lopen (lijkt alsof hij op 3 cilinders loopt) en valt dan ineens uit (alsof je het contact uit zet). Als je hem dan start slaat hij niet aan (niet eens een prutteltje), terwijl hij even later weer een paar minuten als een zonnetje kan lopen. Misschien dat die pick up coils door de warmte beinvloed worden.

Tevens heb ik pas de carbs uitelkaar gehad en daar zat geen vuil in. Ook heb ik de benzinetank gespoeld en filters nagekeken.

Dit is waarom ik aan een ontstekingsprobleem denk. Ik moet nog even checken hoe goed hij vonkt als hij uitgevallen is.

Maarre, kan de hele motor uitvallen als er 1 pick up coil kapot is? Of moet hij dan nog wel wat leven geven.
het is idd een euvel bij de GPZ... maar het kan ook best goed de bobine's zijn ..die vertonen vaak hetzelfde gedrag. even naar de sloperij, wisselstukken meevragen :)
 
Mensen, bedankt voor de reakties weer! :}

Ik heb even de vonk nagekeken. Hij vonkt op beide bobines erg zwak. Ik heb dit getest met verschillende kabeltjes en bougies. Ik heb dit alleen getest tijdens starten, want mijn tank is er af.

Kan dit ook worden veroorzaakt door kappote bobines, of vonken ze dan helemaal niet meer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan