Op nieuwe 130-snelweg boete bij 139 km/u en sneller

herberto

MF'er
9 nov 2007
143
3
Op nieuwe 130-snelwegen boete vanaf 139 km/u

ROTTERDAM - Op de snelwegen waar in de nabije toekomst 130 gereden mag worden, krijgen bestuurders die vanaf 139 kilometer per uur en harder geflitst worden een bekeuring.
Het Openbaar ministerie maakte vandaag bekend dat er bij het meten van de snelheid een foutmarge en meetcorrectie wordt toegepast die grotendeels gelijk is aan de huidige meetmethodes op snelwegen waar 100 en 120 kilometer gereden mag worden.

Dat betekent in de praktijk, dat bestuurders die 139 km/u of meer rijden een bekeuring ontvangen. Hierop vindt een meetcorrectie plaats van 3% (=5 km/u). Een geconstateerde snelheid van 139 km/u levert een bekeuring op voor een snelheid van 134 km/u waar 130 km/u is toegestaan.

Op wegen met een snelheidslimiet van 120 km/u wordt bekeurd vanaf 128 km/u. Ook hierop vindt een meetcorrectie plaats van 3% (=4 km/u). De boete voor 4 km/u te hard rijden op de snelweg is EUR19,-. (CBR)

Bron www.ad.nl
 
Op nieuwe 130-snelwegen boete vanaf 139 km/u

ROTTERDAM - Op de snelwegen waar in de nabije toekomst 130 gereden mag worden, krijgen bestuurders die vanaf 139 kilometer per uur en harder geflitst worden een bekeuring.
Het Openbaar ministerie maakte vandaag bekend dat er bij het meten van de snelheid een foutmarge en meetcorrectie wordt toegepast die grotendeels gelijk is aan de huidige meetmethodes op snelwegen waar 100 en 120 kilometer gereden mag worden.

Dat betekent in de praktijk, dat bestuurders die 139 km/u of meer rijden een bekeuring ontvangen. Hierop vindt een meetcorrectie plaats van 3% (=5 km/u). Een geconstateerde snelheid van 139 km/u levert een bekeuring op voor een snelheid van 134 km/u waar 130 km/u is toegestaan.

Op wegen met een snelheidslimiet van 120 km/u wordt bekeurd vanaf 128 km/u. Ook hierop vindt een meetcorrectie plaats van 3% (=4 km/u). De boete voor 4 km/u te hard rijden op de snelweg is EUR19,-. (CBR)

Bron www.ad.nl

Dan klopt je titel dus niet :N
 
Reed meestal 135 km/h op de teller als door wilde rijden dat word nu dus 145 km/h. :
Al zit ik daar soms ook nog wel boven. :z


Al blijft natuurlijk een verhoging van niks en pure symbool politiek. :')

Maarja liever 130 dan 120 op die paar snelwegen waar het word ingevoerd. ;)
 
En welke wegen zijn dat?


Volgens betrouwbare bronnen wil minister Schultz van Haegen de eerste proef op 1 maart laten beginnen op de Afsluitdijk, de A7 van Wognum naar Zurich (Friesland). Daar mag dag en nacht 130 kilometer worden gereden.

Verder wordt vanaf 1 mei geëxperimenteerd met een maximum van 130 buiten de spits op de A2, Everdingen-Deil, en de A16, Moerdijk-Breda. Vanaf 1 mei komt er ook een proef op de A6, Almere-Joure. Daar mag dan alleen 's avonds en 's nachts 130 worden gereden.
 
Tijdwinst zal minimaal zijn , maar ik moet eerlijk zeggen dat tussen de 120km/h en 140km/h gewoon lekkerder rijdt.
Zeker s'nachts op een vrijwel lege snelweg, dan heb je toch algauw de neiging om wat harder te rijden.
 
Ik rij, aan de snelheid houdend, in 3 kwartier van mijn huis naar mijn vriendinshuis. Als ik doorrij doe ik het in 25 minuten. Dus het maakt wel degelijk uit.
 
Als je sneller rijdt leg je meer meters per seconden af, dus ben je sneller op je werk ;)

Jippi, meer tijd op het werk :+

Maar volgens mij sta je verder vooraan in de rij voor één van de vele verkeerslichten.
 
Ik ben voor het zelf kiezen van de snelheid. Constant 140 op de motor vind ik niet echt prettig op mijn NTV. Rond de 100 sukkelen is daarentegen best wel relaxend én scheelt mij geld qua benzine. In deze tijden weet ik het wel als arme arme echt heel arme motorrijdende student. ;)
 
Als je in Eindhoven bent moet je blijkbaar overal vol gas weg rijden om groene golf te hebben. :')
 
Laatst bewerkt:
Op nieuwe 130-snelwegen boete vanaf 139 km/u

ROTTERDAM - Op de snelwegen waar in de nabije toekomst 130 gereden mag worden, krijgen bestuurders die vanaf 139 kilometer per uur en harder geflitst worden een bekeuring.
Het Openbaar ministerie maakte vandaag bekend dat er bij het meten van de snelheid een foutmarge en meetcorrectie wordt toegepast die grotendeels gelijk is aan de huidige meetmethodes op snelwegen waar 100 en 120 kilometer gereden mag worden.

Dat betekent in de praktijk, dat bestuurders die 139 km/u of meer rijden een bekeuring ontvangen. Hierop vindt een meetcorrectie plaats van 3% (=5 km/u). Een geconstateerde snelheid van 139 km/u levert een bekeuring op voor een snelheid van 134 km/u waar 130 km/u is toegestaan.

Op wegen met een snelheidslimiet van 120 km/u wordt bekeurd vanaf 128 km/u. Ook hierop vindt een meetcorrectie plaats van 3% (=4 km/u). De boete voor 4 km/u te hard rijden op de snelweg is EUR19,-. (CBR)

Bron www.ad.nl

hahha daar is over na gedacht :)
 
Jullie beseffen je wel dat als je nu 138km/u (~150 op heel veel tellers) wilt gaan rijden je steeds opgehouden wordt door die lui die in 1999 leven en met 120 op de teller stug links blijven rijden omdat ergens verderop een vrachtwagen rijdt he?
 
Terug
Bovenaan Onderaan