Op zoek naar een nieuwe naked bike

welke zal jij kiezen qua prijs / fun verhouding

  • Buell XB 9 SX City Cross

    Stemmen: 3 7,0%
  • Ducati Monstro S2R

    Stemmen: 15 34,9%
  • Honda CB 600 / 900 Hornet

    Stemmen: 10 23,3%
  • Kawasaki Z 750

    Stemmen: 12 27,9%
  • Suzuki SV 650

    Stemmen: 2 4,7%
  • Suzuki SV 650 / 1000 S

    Stemmen: 0 0,0%
  • Triumph Speed Four

    Stemmen: 1 2,3%
  • Yamaha FZ 6 Fazer

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    43

AzorSV

MF veteraan
14 sep 2002
1.958
38
Utrecht
Motorvrienden,

Ik ben aan het kijken naar een andere, nieuwe naked bike :+

Nu ben ik een overzicht aan het maken om voor mezelf wat dingen op een rijtje te zetten. Daarin komen wat specs van de motoren te staan. Dit omdat ik dan in de aanschafprijs gelijk de vervangingen van sommige onderdelen kan meenemen. Ik wil de volgende gegevens graag weten. Nu ontbreken er nogal wat:

Cagiva Raptor 650:
* merk voorvering

Cagiva Raptor 1000:
* merk voorvering

Suzuki SV 650:
* merk achtervering

Suzuki SV 1000:
* merk achtervering

Yamaha FZ 6 Fazer S2 (naked):
* merk voorvering
* merk achtervering

Yamaha FZ 1 N (naked):
* merk voorvering
* merk achtervering

Ik geef toe.. het is misschien een rare lijst, maar het gaat mij eigenlijk om de looks. En deze motoren vind ik op dit moment het leukst er uit zien.

Verder nog tips wat er slecht is aan de types ?

Alvast bedankt ! :}

Gr.
Arie
 
Laatst bewerkt:
Het gaat je dus om de looks huh? Dan hou je er een behoorlijk brede lijst op na, moet ik zeggen. Zonder een studie van alle modellen in jouw lijst gemaakt te hebben, vind ik dat 'de looks' nog al uiteen lopen in jouw lijstje.
 
Honda gebruikt voor de Hornet:
CB900F :Nissin vierzuigerremklauw remmen voor, enkelezuigerremklauw achter en Showa vering.
Michelin Hi-Sport banden 120 voor 180 achter.
CB600F/S: Nissin dubbeleremklauw remmen voor, enkelezuigerremklauw achter en Showa vering.
Bridgestone BT56 of 57 weet ik niet zeker, 120 voor 180 achter.
 
zelf heb ik een monster 1000 van 2004, en daar zaten standaard michelin pilot road op, nu na 10.000km zitten de originele banden er nog steeds op.

ps. monster = hoog fun gehalte
 
Voor de fun, looks en prijsverhouding zou ik voor de Z750 gaan! Is echt een hele top fiets :P

Maarre waarom wil je al die merken weten :? Alsof dat het belangrijkste is waarom je een fiets koopt....
 
Op die Z750 heb ik gezeten op de beurs!!

Je zit echt in een speelhouding, veel controle mede door het stuurtje!!

En de looks mogen er ook wel zijn natuurljik !!
 
Volgens de poll gaat het om prijs/ fun gehalte. Daar voldoet de Hornet(600) volledig aan. Meende dat ook ooit eens in een engelse vergelijkingstest gelezen te hebben.
 
Het gaat je dus om de looks huh? Dan hou je er een behoorlijk brede lijst op na, moet ik zeggen. Zonder een studie van alle modellen in jouw lijst gemaakt te hebben, vind ik dat 'de looks' nog al uiteen lopen in jouw lijstje.

Klopt, hele brede lijst ... er is maar 1 overeenkomst: het zijn (bijna allemaal) Nakeds. Maakt het lekker makkelijk he !
 
Welke vind je zelf nou echt de mooiste? Als je toch voor de looks zou gaan, neem je toch je eigen eerste keuze?

Zelf vind ik de Buell het mooiste, meest brute.
De Ducati vind ik er ook erg mooi uitzien.

Maar ik moet idd gewoon gaan proefrijden.
 
@ VTR Jeroen en @ Big Ben Bullet: bedankt :}

ga ik het lijstje ff korter maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Volgens de poll gaat het om prijs/ fun gehalte. Daar voldoet de Hornet(600) volledig aan. Meende dat ook ooit eens in een engelse vergelijkingstest gelezen te hebben.

Zo'n vergelijkingstest kreeg ik ook al van Danny 1984 (mijn broertje).
Is ook helemaal weg van z'n Hornet !
 
De Z 1000 gaat niet binnen mijn beurs passen denk ik.
De Buell en de Duc wel dan. Zijn volgens mij ook aardig prijzige motoren.
Probeer toch (sorry, kan het niet laten) eens een Hornet. Zeker niet prijzig, veel fun en je kan er zelf een NOG leukere bike van maken.
 
Monster is 10000 en de Buell 11000, de Z 1000 ook rond die prijs of duurder.
Maar volgens mij heeft zo'n Z750 een betere fun/prijs verhouding dan de Z1000.

Maar ik kom de 24e wel naar de Meern, ff neuzen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan