Opgevallen tijdens inrijden...

ratsgard

MF'er
18 jun 2002
45
0
Een nieuwe motor rijd je rustig 8-) in, en dan vallen er vanzelf wat dingen op :

Bochten linksom zijn natuurlijker/makkelijker als rechtsom..... :?

Als ze nou gewoon tussen alle drempels :( nog een drempel leggen, hebben we weer mooie vlakke wegen...

Er zijn (echt waar, zelf gezien) "kunstenaars" :} die je in de bocht inhalen met hun knie aan de grond (Ik zal nooit een kneedown kunnen doen; de floorboards zitten eerder aan de grond.....)!

Ik hoef geen highwaysteps te monteren, mijn benen zijn te kort (of mijn motor is te lang :+ )

Ik lees de aanvullingen wel van allen die net of binnenkort hun nieuwe trots krijgen en zich ook 1000 km moeten (?) inhouden :]
 
Waarschijnlijk is dan je frame krom...
Even terug naar de dealer!

Onzin.
Kan aan zoveel factoren liggen.

Neem nou Guzzi's en BMW boxers die gaan door de plaatsing van hun motor wat makkelijker door een bepaalde bocht.

En ook je eigen zithouding is belangrijk. Het is mij opgevallen dat er heel veel menzen zijn die niet 100% echt op hun motor zitten.

Daarnaast is er ook nog eens een "voorkeur" voor bochten.
 
De meeste mensen vinden bocht naar rechts moeilijker als een bocht naar links :o :)

Heb ik natuurlijk weer, bocht naar rechts vind ik juist makkelijker.

Maarja, vroeger op de ijsbaan was ik ook de enige die wel de goede kant opreed (met de klok mee dus) 8-)

Het zou er natuurlijk ook aan kunnen liggen dat ik rechtsdragend ben, hangt er toch iets meer gewicht aan de rechterkant. :? :?
 
Ik heb weliswaar nog geen motor (met lessen bezig) maar nóg lastiger dan een bocht rechtsom vind ik het achteruit inparkeren...




;)


:+ :+ :+
 
Heb ik natuurlijk weer, bocht naar rechts vind ik juist makkelijker.

Maarja, vroeger op de ijsbaan was ik ook de enige die wel de goede kant opreed (met de klok mee dus) 8-)

Het zou er natuurlijk ook aan kunnen liggen dat ik rechtsdragend ben, hangt er toch iets meer gewicht aan de rechterkant. :? :?

Ik ga ook makkelijker rechts. Zou dit gerelateerd zijn aan je politieke voorkeur? :?

Over die ijsbaan: Waarom gaan die eigenlijk altijd linksom. Bij hardlopen op de atletiekbaan was dat ook zo. Rechtsom is logischer. Motor en autoraces gaan wel rechtsom. Speedway weer niet.
 
De meeste mensen rijden makkelijker rechtsom. Meerderheid van de bochten om de openbare weg gaat naar rechts. Denk aan afritten en klaverbladen.
 
Ik ga ook makkelijker rechts. Zou dit gerelateerd zijn aan je politieke voorkeur? :?

Over die ijsbaan: Waarom gaan die eigenlijk altijd linksom. Bij hardlopen op de atletiekbaan was dat ook zo. Rechtsom is logischer. Motor en autoraces gaan wel rechtsom. Speedway weer niet.

Jaja, idd, als ik m'n politieke voorkeur er ook nog bij optel gaat ie nog makkelijker rechtom :+

In de formule 1 gaan bijna alle banen rechtom. Ik weet wel dat er een aantal jaren geleden (misschien wel 10 á 15 jaar) één baan was die linksom ging. Daar moesten de teams de hele auto op afstellen.

INDY-car gaat wel weer linksom.

Wie wordt er nog wijs uit ??
 
[me]M-71 snapt niet waarom al die zaken alleen zouden opvallen tijdens het inrijden :? [/me]
 
Da's waarschijnlijk het verschil tussen een echte F1 fan en iemand die er slechts alles voor doet om alle races op TV te zien.....


Ik wist het dus niet dat Brazilië linksom ging. TNX
Ik weet niet hoe jij voor je TV zit maar op TV gaan ze in dat geval ook gewoon linksom hoor, of mis ik iets :? ;)
 
Da's waarschijnlijk het verschil tussen een echte F1 fan en iemand die er slechts alles voor doet om alle races op TV te zien.....


Ik wist het dus niet dat Brazilië linksom ging. TNX


euhh imola, enzo e dino ferrari gaat ook linksom
 
En vrijwel alle nascar banen (of zelfs alle) rijden ze linksom geloof ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan