Optrekken gsx-r 1000K5

l3on

MF veteraan
21 jul 2007
1.598
1
Lelystad
Ik heb de laatste tijd wat moeite met optrekken, bv voor het stoplicht of gewoon met wegrijden.

Als ik de koppeling op laat komen dan gebeurt er niet heel erg veel, de toeren lopen wel op als ik gas geef maar de motor komt niet vooruit.
nou komt er wel rook onder de motor vandaan als ik probeer weg te rijden. ( dit lijkt me niet echt goed). Als ik dan mijn gas wat dicht draai tot bijna stationair kan ik wel in eens goed wegrijden.

waar kan dit aan liggen ?

Grt Leon.
 
Ik heb de laatste tijd wat moeite met optrekken, bv voor het stoplicht of gewoon met wegrijden.

Als ik de koppeling op laat komen dan gebeurt er niet heel erg veel, de toeren lopen wel op als ik gas geef maar de motor komt niet vooruit.
nou komt er wel rook onder de motor vandaan als ik probeer weg te rijden. ( dit lijkt me niet echt goed). Als ik dan mijn gas wat dicht draai tot bijna stationair kan ik wel in eens goed wegrijden.

waar kan dit aan liggen ?

Grt Leon.

Probleem lijkt te zijn dat je koppeling niet pakt

1. Als je een mechanische koppelings kabel hebt dan moet je deze mischien wat losser afstellen.
2. Als dat het niet is dan is je koppeling zelf versleten/verbrand/kapot. Dus olie aftappen en koppelingsdeksel eraf om te kijken hoe het er uit ziet van binnen.
 
Klinkt als versleten koppelingsplaten, (of verkeerde motorolie)
Wat gebeurt er als je rijdt, als je bij een laag toerental in de hoogste versnelling flink gas geeft, gaat het toerental omhoog zonder dat ie merkbaar harder gaat?, als dat zo is zijn je platen versleten.

rook verhaal snap ik niet
 
Ik heb een foto gemaakt van de rook die onder mijn motor vandaan komt, maar je ziet ook duidelijk dat ik geen meter vooruit kom :?



full
 
Terug
Bovenaan Onderaan