Opzoek naar je eerste motor topic. Bestaat ie nog etc?

Peer1963

Let the music rock and the motorcycle roll
20 jan 2010
1.727
209
Spontaan is er via een andere topic van mij , de vraag ontstaan of er behoefte is om je eerste motor op te zoeken.
Het kan zomaar zijn dat een mede MF-er deze gehad heeft of zelfs nog bezit.
Je moet dan wel even je kenteken checken bij de RDW site om te weten of die nog bestaat

Hier mijn aftrap.

Mijn eerste motor was een Suzuki GT750 en na een oproep kreeg ik een mail met de foto toegestuurd hoe de GT erbij stond.

Succes allemaal

my_fir10.jpg
 
Mijn eerste motor was een GS550E uit 1979 met kenteken ZU-20-33. De foto is uit 1982. In 1983 verkocht, daarna nooit meer gezien. Het kenteken is eind 2012 voor het laatst overgeschreven. Iemand hier op MF?

full


In mijn garage staat overigens exact dezelfde GS550E te wachten op restauratie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'n eerste motor nog.
Toen speciaal op kenteken gezet omdat er hier nog geen enkele rondreed, ben in de eerste week zo'n 10 keer aangehouden, voordeel was wel dat ze je dan snel kennen...
Ik had'm toen na een laatste rit met een valpartij in de sneeuw/pekel op zolder gezet, daar heeft hij jarenlang gestaan, tot ik hem ook alweer even geleden toch maar gerestaureerd heb (dit is een foto van toen hij nog niet helemaal af was..)
full
 
Opzoek naar je eerste motor topic, kan je ook anders interpreteren :+
:^

Maar moet eens goed naar het kenteken op zoek van mijn eerste Jawa.
In 1992 nieuw gekocht bij Motorhuis Safe. (waarschijnlijk de enige in NL via Safe)
En kort na het inrijden een slick 50 behandeling gegeven.
Wil nu de onderzoeksresultaten weten. :+

(maar daadwerkelijk opsporen zou leuk zijn) ;)
 
Laatst bewerkt:
full


Ruim 8jaar gehad ,2jaar terug verkocht en ik zou hem zo weer terug kopen.
Hij is nog steeds bij de eigenaar die hem van mij kocht.

Mp-04-pr
 
Mn eerste moto gekocht voor 100 euro op mn 17de, en dan verbouwd tot caferacer.
Ik vind het eigenlijk niet zo'n goede moto maar tis mn eerste dus ik ga hem nooit verkopen! Is toch geen collectorsitem dus veel doorverkoopwaarde heeft ie niet.
50445e.jpg


volgende week mn eerste auto gaan ophalen *O* Ook voor een leuk prijsje, hij staat al 15 jaar aan de kant bij de verkoper...
http://i47.tinypic.com/51qb7k.jpg
 
Opzoek naar je eerste motor topic, kan je ook anders interpreteren :+
Docentmodus aan.

Nee, dat is taalkundig niet juist geïnterpreteerd. Dan zou er moeten staan: "op zoek naar je eerste motortopic". Nu staat er: "op zoek naar je eerste motor" topic.

Docentmodus uit.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor. Weer in mijn bezit en na een grondige restauratie weer toonbaar.

full
 
Heu Duc,
Mooi ding hoor. Die van peer ook trouwens. Misschien wordt het weer eens tijd voor een tweetakt!
 
Laatst bewerkt:
Docentmodus aan.

Nee, dat is taalkundig niet juist geïnterpreteerd. Dan zou er moeten staan: "op zoek naar je eerste motortopic". Nu staat er: "op zoek naar je eerste motor" topic.

Docentmodus uit.

haha had ik ook wel door.. maar toch... taal technisch klopt het idd.

Op zoek naar je eerste motor...... zou dan nog beter zijn.. dat ik in een topic ben is mij wel duidelijk ;)

maar goed nu weer on topic!
 
No harm done Skiddy. Maar soms zie ik spraakverwarring die te wijten is aan "engelse ziekte". Af en toe kan ik niet laten om daar even op in te springen.
Misschien een keer een leuk item voor een "vrijdagmiddagtopic".
 
Laatst bewerkt:
mijn eerste motor bestaat denk ik niet meer. mischien in onderdelen?
een gs500e, ms-68-hx
toen ik haar verkocht ging er bij elke tankbeurt al een halve liter olie in...
 
mijn 1e??
dat was een norton waar ik het kenteken niet meer van weet.
mijn eerste nieuwe was in 1973 een Suzuki T500j XE-04-91
die is naar alle waarschijnlijkheid al gesloopt
 
Van mijn eerste motor, een Honda CB750, heb ik het frame in kleine stukjes geslepen en naar de staalbak van de vuilstort gebracht.
Het motorblok heb ik aan een sloper gegeven, daar moest ik nog 25 euro voor betalen. -O-
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor, een honda '78 cb 400T, leeft niet meer.
Ik weet het zeker, ik heb hem hoogst persoonlijk in de zijkant van een auto getorpedeerd......
 
Hmm, mijn eerste motor staat nog ergens in Saoedi Arabie. Of waarschijnlijker dat hij nu in een stalen balk verwerkt zit, gezien het 30 jaar terug was. :)

full


Yamaha TY80 ("Trail 80")

Maar goed, mijn eerste motor na het halen van een rijbewijs heb ik nog steeds. Alleen de kleur van het kuipwerk is veranderd vanwege een crash. Hij was eerst geel met paars.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan