oranje lampje

andy1

MF'er
5 jan 2022
30
2
kunnen mijn open uitlaten er voor zorgen dat mijn motorblok lamje gaat branden
ik rij met een ducati monster 796 2013
 
Ja kan, maar hoeft niet. Zonder meer info kan niemand hier een zinnig antwoord op geven

Om te beginnen
Wat heb je aan je motor gedaan
Wanneer gaat het lampje branden
Brandde het eerder
Etc
 
ok sorry khad nog niet zo ver gedacht
ik heb deze al een 5 tal maanden er op zitten en het lampje brand nu de laatse maand zo nu en dan
ik heb het gevoel als ik traag rij het eerder brand dan dat ik 120km op de autosnelweg rij ... verder heb ik niets gewijzigd aan mijn motor.
eerder kreeg ik een melding SRW05000 of toch zo iets ( is even geleden ) maar een andere batterij loste dit heuvel toen op
nu krijg ik geen enkele foutmelding als ik hem aanzet
 
ok dan neem ik aan dat dit niet zo schadelijk is ? of zijn er toch nadelen aan verbonden ?
Je ecu denkt dat er iets mis is dus het kan zijn dat deze uit zal gaan van een worst case scenario wat meer verbruik gaat geven omdat hij wilt compenseren.

ander "probleem" welke ik zie is dat je nu niet weet of er meer plaats vind in je blok dan alleen je uitlaat. Het motor lampje kan straks ook branden omdat je bijvoorbeeld andere motor problemen hebt maar dit heb je dan niet door en denk je dat het de uitlaat is.
 
ander "probleem" welke ik zie is dat je nu niet weet of er meer plaats vind in je blok dan alleen je uitlaat. Het motor lampje kan straks ook branden omdat je bijvoorbeeld andere motor problemen hebt maar dit heb je dan niet door en denk je dat het de uitlaat is.


Ssssttt, niks zeggen. Scheelt binnenkort misschien weer een motor met open uitlaat O-)
 
Boudijn
alvast dank voor je reactie, heb idd een foutcode gelezen EXVL... wat volgens mij refereert naar de klep op de uitlaat. andere foutcodes kunnen ondanks dit heuvel als nog uitgelezen worden.
 
Dat zou goed kunnen en tuurlijk kan je hem ook altijd uitlezen, ik bedoel alleen meer dat je moet weten dat er iets is en dat zie je als het motor lampje gaat branden welke nu altijd aan staat. Dus tenzij je elke rit je ecu uitleest kan je te laat zijn met fouten opsporen want lampje gaat niet nog gekker branden bij een tweede probleem.

Maar dat moet je zelf weten! :]
 
ok snap ik , en zeker bedankt voor je info
het rare is dat het zeker niet 100% gaat branden ... dit weekend 280km gereden en maar 1x gebrand . Tis zeker niet fijn maar tja
ik worstel er wel wat mee !!!
 
deze besteld en het resultaat is prima ... geen foutmelding meer
weet iemand hoe ik mijn onderhouds lampje kan resetten ??? kheb het onderhoud gedaan maar dat vervelend
lampje blijft natuurlijk aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan