SM630 zwakke verlichting/brandstof lampje aan

Francois V

Rookie
24 feb 2019
8
9
Breda
Beste MF-ers,

Sins een aantal dagen heeft mijn motorfiets het volgende "probleem":

Motor:
Husqvarna SM630 uit 2011

Wat is er gebeurd:
Na een ritje naar mijn werk heb ik de sleutel de hele dag in het contactslot laten zitten (niet op contact, niet op stuurslot). Toen ik s'middags naar huis wilde rijden draaide ik de sleutel naar contact, hierop ging het display aan, en dat viel vervolgens na 2 a 3 seconden uit. Ik kon de motor wel gewoon starten en hierop ging het display weer aan. Echter brandt vanaf dat moment het brandstof lampje (terwijl volle tank) en brandt de verlichting voor (halogeen) en achter (led) erg zwak. Wanneer ik de motor af zet met de sleutel geeft het display een code 6354 en op de volgende regel 1.2

Wat is er aan gedaan:
Diverse keren het contact aan/uit gezet.
Diverse keren motor afgezet met de noodstopschakelaar.
Accu losgekoppeld.

Wat moet er gebeuren:
Ik kan nergens de foutcode op internet vinden (CafeHusky etc.)
Ik kan de motor zelf niet uitlezen via iBeat.

Hoe ben ik geholpen:
Wellicht is dit "probleem" niet uniek voor Husqvarna, en hebben andere leden ervaring met een soortgelijke storing.

Mocht iemand een tip/oplossing hebben; ik hoor het graag!


Merci!
 
Hey Francois,

Ik heb geen ervaring met deze specifieke code.

Ik heb Ibeat, maar zit zelf in Z-limburg, dus ik denk dat je daar niet echt mee geholpen bent.

Stekker heb ik in engeland gekocht: https://www.lonelec.com/product/husqvarna-obd2-plug-adaptor-cable-tune-ecu-ibeat/
en een OBD naar USB kabel op aliexpress. De Ibeat software kan je gewoon op internet vinden, maar je hebt wel een 32-bit windows apparaat (of virtual machine) nodig om het op te draaien.

Anders zou je ook nog even contact kunnen zoeken met SMX racing in Kaatsheuvel. Die heeft ook redelijk wat ervaring met de oude Huqvarna's...
 
Thanx mannen! De accu heeft de hele winter aan mijn OptiMate gehangen maar kan het sowieso proberen. Mocht dat niet helpen dan neem ik van de week even contact op met SMX, is maar een stukje vanuit mij thuis 👌
 
Ik zie dat je de motor te koop aanbiedt, wat was de oplossing van het probleem? Wel zo vriendelijk voor de mensen die met je meedenken.
 
Ik moet nog een beetje mijn weg vinden op dit forum en ken niet alle gedragscodes 😇 zo ben ik al 10 minuten aan het zoeken waar ik het beste mijn vraag kan stellen wat volgens andere leden een waardige opvolger is voor de Husky 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan