oude mooterscooter van 1957 NSU PRIMA

juweeltje

Die hard MF'er
17 sep 2005
276
7
belgië
hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum
Ik heb een oude NSU PRIMA op de kop kunnen tikken, misschien kennen sommige onder jullie dit wel
Het is een 1 cyl van 150cc, een motorscooter uit de glorietijden.

Hij stondt volgens mij al heel wat jaartjes stil...maar de cilinder zat mooi los en er was een goeie comprissie aanwezig. :)
Helaas moet er iemand in der tijd al eens aan begonnen zijn (eerder een prutser) wat alle elec. leidingen zijn weg.Voor de rest is hij redelijk kompleet.

Ik heb al wel heel veel documentatie gevonden via het internet, zoals "wiring-diagram" , manuals,...efein, alles om er een beeld van te maken.....Ook verschillende verkooppunten al gevonden van wisselstukken ern reproductiestuken zijn geen probleem 8-)

de cilinderkop en veren zien er nog deftig uit, de scooter heeft er 43.000km op de teller staan..... :]

mijn vraag :

ik ben nu bezig met alle vuil en vet aan de buitenkant van de motorblok te verwijderen. Ik ben dan van plan om nieuwe dichtingen te kopen voor de cilinderkop en uitlaat.de carburator en brandstoftak heb ik al grondig gekuist en zijn in nieuwstaat.dan leg ik alle minimale elec leidingen om de motor te kunnen starten.

maar.....

zou ik eerst de achteraandrijving voledig uiteenhalen en alle overbrengings onderdelen onvetten (is cardantype) of zou het volstaan om de olie eens 2 maal te ververssen? Want eenmaal ik alles terug open doe, zal ik alle dichtingen ook moeten vernieuwen en de vraag is dat allemaal wel nodig????

eenmaal de motor start begin ik aan de carrosserie, maar zover ben ik nog niet...

groeten,
Juweeltje :)

Bijlage: nsuuuuken.bmp
 
Laatst bewerkt:
waarom vinden andere mensen nu altijd van die mooie dingen |(

full


ik denk dat je eerder bij brikken en klassiekers moet posten, daar zijn meer mensen met oud spul bezig.
pakkingen en zo kun je gewoon zelf knippen van pakkingpapier dat je bij de brezan of lasaulec koopt.
daar hebben ze ook alle electrische benodigheden.

ik vind schoonmaken van vet en vuiligheid fantastisch gaan metdasty van de wibra.
een spuitfles voor 2 euro, koop er dus gelijk maar een paar.
het spul ontvet wel heel goed dus je moet de boel na het drogen gelijk inspuiten met kruipolie ofzo.

veel plezier er mee :}
 
dan voor uw reactie halflive!

Ik ben van Belgie .Zijn die winkels, brezan of lasaulec ook in Belgie te vinden?

Ik zal eveneens dat spul van wibra halen, bedankt door de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan