Overhandschoenen zinvol?

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.656
2
Lienden
Vanmiddag even bij 'mijn' motorzaak geweest. Nu hadden ze daar een soortement van overhandschoenen hangen. Deze zijn van een wind- en waterdicht materiaal en bedoeld om over je reguliere handschoenen aan te trekken. Op de palmen en vingers zit dan stroef materiaal om te zorgen dat je grip houdt.

Iemand enige ervaring met deze dingen? Helpen ze (enigszins) tegen koude handen onder het rijden?
 
tegen koude handen onder het rijden?

Ik snap er echt geen bal van hé, ik rijd het hele jaar door met gewone zomerhandschoenen, ongevoerd zelfs en heb bijna nooit koude handen.

Ik denk dat hoe meer je je eigen verwend hoe groter je watjes gehalte wordt :Y .
 
Die dingen helpen goed, je krijgt er wel "lompe"handen van! Had ze jaren terug van een soort Wax-materiaal
 
Ik snap er echt geen bal van hé, ik rijd het hele jaar door met gewone zomerhandschoenen, ongevoerd zelfs en heb bijna nooit koude handen.

Ik denk dat hoe meer je je eigen verwend hoe groter je watjes gehalte wordt :Y .


ik denk dat het meer de afstand is die het verschil maakt.
ik moet bijv 50 a 60 km naar mijn werk op en neer.
dat komt neer op ongeveer 3 kwartier a een uurtje afhankelijk van de drukte.

dan wil je echt geen zomerhandschoenen aan hoor.
 
Ik snap er echt geen bal van hé, ik rijd het hele jaar door met gewone zomerhandschoenen, ongevoerd zelfs en heb bijna nooit koude handen.

Ik denk dat hoe meer je je eigen verwend hoe groter je watjes gehalte wordt :Y .
gelul, er is wel iets van gewenning mogelijk , maar iedereen heeft een andere graadmeter wat kou betreft.

on topic geen idee van die handschoenen hoor
 
ik heb ook met zoiets dergelijks gereden. Tegen de kou werkte het best goed, maar de bediening van rem en schakelaars vond ik met die dingen zwaar ruk.
Als je veel en vaak met kou gaat rijden zijn electrische handschoenen van bijvoorbeeld Gerbing een prima investering.
Ik ben dan misschien maar een watje, maar zou in de kou niet meer zonder willen.
 
Ik snap er echt geen bal van hé, ik rijd het hele jaar door met gewone zomerhandschoenen, ongevoerd zelfs en heb bijna nooit koude handen.

Ik denk dat hoe meer je je eigen verwend hoe groter je watjes gehalte wordt :Y .
Nou, ik beschouw mezelf toch niet echt als koukleum... Ik rij zomer en winter met mijn leren pakkie rond. En ook 's winters meest van de tijd met alleen een T-shirt en onderbroek eronder. Heb het dan zelden koud. Maar na een poosje op de motor bij temperaturen onder 0 worden mijn handen toch wel serieus koud.


ik heb ook met zoiets dergelijks gereden. Tegen de kou werkte het best goed, maar de bediening van rem en schakelaars vond ik met die dingen zwaar ruk.
Als je veel en vaak met kou gaat rijden zijn electrische handschoenen van bijvoorbeeld Gerbing een prima investering.
Ik ben dan misschien maar een watje, maar zou in de kou niet meer zonder willen.
Die elektrische handschoenen lijken mij ook wel wat, maar ik hik een beetje tegen het prijskaartje aan... Toch zo'n 120-140 euro. En dat voor max. 2 à 3 maanden per jaar. Dit terwijl die over handschoenen niet meer dan 15 euro kosten.
 
Ik zou die overhandschoenen kopen.Gewoon proberen! De bediening van de knoppen wordt wel erg "lomp"
 
ik denk dat het meer de afstand is die het verschil maakt.
ik moet bijv 50 a 60 km naar mijn werk op en neer.
dat komt neer op ongeveer 3 kwartier a een uurtje afhankelijk van de drukte.

dan wil je echt geen zomerhandschoenen aan hoor.

toch draag ik dan gewoon zomerhandschoenen,2 weken geleden ook met -3 70 km gereden en heb echt geen last van koude handen (wel voeten), maar ik denk dat wat PEPE zegt wel klopt iedereen heeft een andere grens wanneer het te erg wordt.
Zelf werk ik de hele dag buiten met water en alu ladders dus de hele dag in de kou en daardoor kunnen mijn handen vast wat meer kou hebben.


maar ik denk dat die overhandschoenen wel nuttig zijn als je koude janden wilt voorkomen omdat ze niet strak om je handen zitten.
 
Verwarmde handvaten geen optie voor je? Of zijn die erg duur en moeilijk te monteren? En anders misschien van die lelijke ouderwetse windkappen? Ze zijn niet mooi maar It Does The Job! ;)
 
Verwarmde handvaten geen optie voor je? Of zijn die erg duur en moeilijk te monteren? En anders misschien van die lelijke ouderwetse windkappen? Ze zijn niet mooi maar It Does The Job! ;)
Voor verwarmde handvaten moet je toch wel eea verbouwen aan je motor. En ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het effect beperkt is omdat je handen van de buitenkant afkoelen terwijl ze dan aan de binnenkant verwarmd worden. Voor het geld en de moeite die je er dan in investeert, vind ik dat toch een beetje zonde, dan. Dan zou ik eerder voor de verwarmde handschoenen kiezen.
Kappen heb ik idd ook overwogen. Echter zit er op mijn pekelbrik een niet-origineel cross-stuur (de motor is van origine iets chopper achtigs). Ik denk niet dat ik die kappen fatsoenlijk gemonteerd krijg.
 
toch draag ik dan gewoon zomerhandschoenen,2 weken geleden ook met -3 70 km gereden en heb echt geen last van koude handen (wel voeten), maar ik denk dat wat PEPE zegt wel klopt iedereen heeft een andere grens wanneer het te erg wordt.
Zelf werk ik de hele dag buiten met water en alu ladders dus de hele dag in de kou en daardoor kunnen mijn handen vast wat meer kou hebben.


maar ik denk dat die overhandschoenen wel nuttig zijn als je koude janden wilt voorkomen omdat ze niet strak om je handen zitten.


van koude voeten heb ik dan weer geen last.
maar idd, iedereen heeft zijn eigen grens.
 
Voor verwarmde handvaten moet je toch wel eea verbouwen aan je motor. En ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het effect beperkt is omdat je handen van de buitenkant afkoelen terwijl ze dan aan de binnenkant verwarmd worden. Voor het geld en de moeite die je er dan in investeert, vind ik dat toch een beetje zonde, dan. Dan zou ik eerder voor de verwarmde handschoenen kiezen.
Kappen heb ik idd ook overwogen. Echter zit er op mijn pekelbrik een niet-origineel cross-stuur (de motor is van origine iets chopper achtigs). Ik denk niet dat ik die kappen fatsoenlijk gemonteerd krijg.

Ja, dan zou ik inderdaad even van die overhandschoenen halen als ik je verhaal zo lees.

@ TS: What the hell, als het je niet probeert weet je het ook niet en je kan ze altijd wel weer verpatsen...
 
je hebt winterhandschoenen?

Heb zelf een paar weekjes geleden onderhandschoentjes gekocht bij Safe voor €12,- en moet zeggen dat ík daar genoeg aan heb onder m'n winterhandschoenen. Misschien ook het proberen waard, voordeeltje is ook dat je ze binnen aan kan doen zodat je met het sloten gepiel iig al geen koude handen krijgt.

Maar je winterhandshcoenen moeten dan wel groot genoeg zijn :)
 
Ik snap er echt geen bal van hé, ik rijd het hele jaar door met gewone zomerhandschoenen, ongevoerd zelfs en heb bijna nooit koude handen.

Ik denk dat hoe meer je je eigen verwend hoe groter je watjes gehalte wordt :Y .


Wil jou wel eens zien na 75 km rijden in de vrieskou...bij deze ben je uitgedaagd ;)

Ik trek dat wel maar dat wil ik jou nog wel eens zien doen ;)
 
1 poot was lek geslagen, moest een nieuwe keerring in.

Als zo'n USD lekt dan doet die dat goed ook... B|


kan ik me voorstellen,
ik heb laatst nog een van de poten van mijn cb750 ontmanteld
in de keuken :X

vriendin was niet echt blij,
helemaal niet toen ik aan dr vroeg of ze mijn carterhelften op de
juiste manier in de vaatwasser wilde stoppen voor me.

O-)
 
Goede winterhandschoenen en handvatverwarming is mijn inziens beter. Je hebt dan geen problemen met de bediening, en de verwarmde handvatten zorg er voor dat je handen gevoel blijven houden ondanks de kou. Best comfortabel!
Handvatverwarming kost ongeveer 70 euro's en is gemakkelijk te monteren. Ik zou niet meer zonder willen in de winter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan