Pakkinglosser - alternativen

f782ca509

Die hard MF'er
28 dec 2009
482
0
Ik ben momenteel bezig met een GS500 te herbouwen, aangezien ik aangeland ben in het laatste stadium van onderblok opbouwen, moet ik nu de oude pakkingen van de zijcarters verwijderen, deze zitten erg vast gebakken op de carterranden, het is bijna onmogelijk om het met een mesje of een schraper weg te krijgen, ik ben ook een beetje bang voor schade aan het pakkingvlak.

Ik begrijp dat er pakkinglossers gewoon te koop zijn, maar ik wil eigenlijks vanavond nog weer verder, aangezien ik er savonds geen winkels open zijn waar ze pakking losser verkopen, is mijn vraag: weet iemand een alternatief voor pakkinglosser, dus iets van terpetine of wasbenzine, wat helpt het beste ?

Alvast bedankt.
 
wat bij mij altijd prima ging, een goed scherpe hout beitel, redelijk vlak houden, en dan steek je het er zo vanaf
daarna de beitel recht op houden en tegen de steek richting in "schrapen" dit voor de laatste restjes
 
Bedankt voor de tips ! ik heb gekozen voor afbijt, ik hoor overal dat dit het effectiefste, vanacht even flink in laten werken en hopen dat ik het er dan morgen makkelijk af schraap.
 
Schrapen met iets dat zachter is dan alluminium voorkomt schade aan het pasvlak. Na inweken met afbijt oid schrapen met kunststof of (hard)hout. Van een stukje teakhout bv kun je zelf iets maken en bijslijpen als nodig.
 
Ik gebruik een goede pakkingschraper, dus geen "op een beurs gevonden china kreng" maar wat mij betreft de beste, Midlock (USA).

Een "echte" pakkingschraper heeft een vouw die anders geslepen is dan een beitel, juist om krassen te voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan