Parkeren op de stoep in Duitsland

Vtwinner

MF veteraan
10 jun 2006
2.916
1.100
Cranendonck
Nog maar weer eens in vraag over parkeren op de stoep. Nu eens niet in Nederland waar het over het algemeen wel goed gaat (behalve in de hele grote steden of als hij hinderlijk staat) maar in Duitsland.
Komend weekend een tochtje gepland naar Aken, natuurlijk eerst naar de bekende motorshops, en daarna de stad in. Mijn mevr. Vtwinner moet tenslotte ook tevreden blijven.

Met de auto ga ik dan gewoonlijk naar een Parkhaus. Wat doen jullie daar met de motor? Gewoon op een rustige stoep achterlaten of toch maar officieel stallen? Als dat tenminste mogelijk is...
 
Even je Duits oppoetsen en je weet alles: http://www.adac.de/infotestrat/motorrad-roller/sicherheit-praxis/tipps-motorradfahren/parken.aspx

Parkeren op de stoep mag niet, ook al wordt er vaak een oogje toegeknepen en ook gewoon een parkeerkaartje kopen.

Edit: Maar ook in Duitsland wordt het parkeren meestal gedoogd. Vooral nadat motorijders in actie zijn gekomen, tegen het verbod van parkeren op de stoep. Gewoon in het weekeinde in alle parkeervlakken in de stad een motor parkeren en kaartje kopen, geheel volgens de regels. Waarna er ineens geen auto meer kon parkeren. _O- _O- Gevolg netjes parkeren op de stoep werd weer gedoogd.

Hier een lijst met plaatsen, waar je wel moet betalen, of in een parkeervlak betalen: http://motorrad.wikia.com/wiki/StVO
 
Laatst bewerkt:
Grappig! Het parkeerkaartje met een plakbandje aan je lamp of kuip hangen! Zou in Nederland zo verdwenen zijn.....
Ik zal maar eens gaan kijken of in Aken ook een motor-vriendelijke parkeergarage is. Hoef ik me tenminste geen zorgen te maken over de Polizei.
 
Kaartje niet vergeten onder de voorruit te leggen......

Ik kom met enige regelmaat in Duitsland en nog altijd gewoon de motor op de stoep geparkeerd en nog nooit een kaartje gekocht. Wel checken of er voldoende ruimte is als je 'm op de stoep zet. Overigens zijn er bij de motorzaken in Aken aparte parkeerplaatsen voor motoren.
 
Eigenlijk net als in Nederland dus! Wat betreft die parkeerplaatsen bij de bekende shops; dat is niet het probleem. Ik kom er niet onderuit om daarna nog de stad in te gaan vanwege mevr. Vtwinner. Het is tenslotte geven en nemen in een relatie. Zij een tijdje achterop op dat 'rotding' en door die 'vervelende' motorzaken en daarna mag ik, achter haar aan, door alle kledingzaken van de stad sjouwen. :(
 
In Aken zie ik vaak genoeg motoren die op de stoep staan. Wel vaak in de rustiger buurten (die al meteen naast de winkelstraten beginnen). In de winkelstraten zelf zie je het weinig.
 
En probeer mevr. Vtwinner uit de Adalbertstr. te houden. Standaard brede winkelstraat met ketenwinkels. Veel leuker is om richting de Dom te lopen. Meer variatie en in allerlei straatjes leukere (kleinere) winkeltjes die soms letterlijk al eeuwen oud zijn. Heb je er zelf misschien ook nog een beetje plezier van ;)
 
Laatst bewerkt:
Kaartje niet vergeten onder de voorruit te leggen......

Ik kom met enige regelmaat in Duitsland en nog altijd gewoon de motor op de stoep geparkeerd en nog nooit een kaartje gekocht. Wel checken of er voldoende ruimte is als je 'm op de stoep zet. Overigens zijn er bij de motorzaken in Aken aparte parkeerplaatsen voor motoren.

:^

Zolang je niemand hindert, dan zal het wel goed gaan. Ik probeer altijd in de buurt van een fietsenrek te parkeren. Nooit problemen gehad eigenlijk.
 
Ik parkeer in Aken meestal op n plek waar voldoende ruimte is en minstens 1 of 2 andere motoren met duits kenteken staan.
 
Ik zou niet in Aken gaan winkelen.... vind er geen bal aan.... ga liever gewoon naar Maastricht.... ;-) Al is het parkeren met de motor daar ook niet je van het....
 
Ik zou niet in Aken gaan winkelen.... vind er geen bal aan.... ga liever gewoon naar Maastricht.... ;-) Al is het parkeren met de motor daar ook niet je van het....
En hoeveel motor(kleding)zaken liggen er in Mtr? Daar ging het in eerste instantie om.

Toch?
 
Eigenlijk wel mee eens.
behalve de motorzaken staat Aken verder niet echt bekend om exclusiviteit of modezaken.

Effe zo'n 90 kilometer doorrijden naar Keulen loont zich dan veel meer.

Of naar Maastricht, da's maar n half uurtje vanuit Aken.
 
In een half uur ga je het niet redden van AC naar MTR. Volgens Google Maps is het 32 minuten (die 2 minuten zijn te verwaarlozen), maar dan moet je eerst nog AC uit zien te komen en MTR ín. En met de hedendaagse verkeersdrukte en de bijkomende rode verkeerslichten, slakken, mensen die het niet snappen, verkeershufters (gemotoriseerd en ongemotoriseerd) en legio wegwerkzaamheden (zowel in AC als in MTR) ga je dat echt niet in een half uurtje halen.
 
En hoeveel motor(kleding)zaken liggen er in Mtr? Daar ging het in eerste instantie om.

Toch?

Ga je daarna naar Mtr. Met de auto haal ik het prima in een half uurtje op zaterdag. In Aken vanaf Louis of fc zit je in 2 min op de autoweg en in Mtr ben je ook zo in het centrum als je niet met de auto hoeft te wachtten op een plek in de parkeergarage...
 
Ik ben de laatste 2 jaar regelmatig in Aken geweest (ook met de motor), en voor zover ik weet kan/mag je gewoon op de stoep parkeren. Sowieso in de wijken om het centrum. En in het centrum zette ik de motor ook gewoon ergens neer waar een motor stond. En m'n Duitse metgezellen die zetten 'm overal neer
 
Ga je daarna naar Mtr. Met de auto haal ik het prima in een half uurtje op zaterdag. In Aken vanaf Louis of fc zit je in 2 min op de autoweg en in Mtr ben je ook zo in het centrum als je niet met de auto hoeft te wachtten op een plek in de parkeergarage...

Mee eens! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan