Parkeren zijspan

Jack1969

MF'er
30 sep 2015
48
0
VLISSINGEN
Hoi.
Even een vraagje.
(Ik kon het niet vinden)

Waar moet je een zijspan parkeren?

Stoep? Niet echt handig
Parkeervak? Kaartje e.de.
Groeten Jack
 
Als er een brede stoep is, dan knal ik hem daar gewoon op, blijft een motorfiets hé, zolang hij niet in de weg staat....

Maar soms ben je wel veroordeelt tot een parkeerplaatsje (bijvoorbeeld bij bioscoop daar bij jullie) Dan koop ik gewoon een kaartje en leg deze onder de ruit van de bak (en dakje dicht dan uiteraard)
 
Je bent toch dus wel verplicht om een kaartje te kopen als je in een vak parkeert?
Heb ik nooit gedaan.
Zal de politie maar eens gek maken met zo vraag haha .
Bij mij voor de deur zet ik die ook op de stoep. Is gelukkig een brede ivm rolstoelen bejaarden met rollators
 
Je bent toch dus wel verplicht om een kaartje te kopen als je in een vak parkeert?
Heb ik nooit gedaan.
Zal de politie maar eens gek maken met zo vraag haha .
Bij mij voor de deur zet ik die ook op de stoep. Is gelukkig een brede ivm rolstoelen bejaarden met rollators

Voor zover ik weet moet je inderdaad wel een kaartje kopen als je hem in een parkeervak voor auto's knalt.
Je kan natuurlijk bezwaar maken nadien, met foto van je span en de bewering dat kaartje is weggewaaid O-) (geen idee of je daar mee weg komt trouwens)

Inderdaad op de stoep, zolang iedereen er fatsoenlijk langs kan, zal dat niet veel problemen op leveren.
 
Als wij parkeren in een vak op een betaalde parking, zoals in Domburg, dan koop ik een kaartje. Neem dat gewoon mee.
Als je dan een boete krijgt, kun je dat aanvechten door het kaartje te tonen. Wel lastig.

Makkelijkst zijn de parkings waar je achteraf kunt betalen als je weggaat.
 
Ik parkeer niet op plekken waar ik moet betalen, maar dat is natuurlijk makkelijk praten.
Voor de rest dicht bij de plek waar ik moet zijn, op de stoep of in een vak. Of langs de weg ergens.
Bij voorkeur ga ik met de solo als ik weet dat ik naar de stad moet oid.
 
Ik herken het probleem niet zo. In betaald parkeer gebieden heb ik niets met het span te zoeken. In het buitenland zet ik hem in een parkeergarage.
Moet ik per ongeluk toch in een grote stad zijn, dan pak ik de solo.
 
alleen een kaartje moet zichtbaar zijn achteraf tonen heeft geen zin kan van de grond geraapt zijn, uit het feitenboekje 2016, met kaarten zonder aanbrengen kaart op voorgeschreven wijze 90 €
met een gewone motor krijg je zelfs een bekeuring als je bij een parkeermeter staat van 90€ betaald parkeren is alleen voor voertuigen op 3 of meer wielen
 
Laatst bewerkt:
Hangt heel erg van de stad af. In Den Haag is het bijvoorbeeld expliciet beleid dat een motorfiets op een betaald parkeren plek mag staan zonder dat er betaald hoeft te worden.

Gekopieerd van www.denhaag.nl na zoeken op "motorfiets parkeren".


Moet ik betalen voor parkeren met mijn motor of brommobiel?

Motoren en brommobielen mogen overal parkeren waar personenauto's ook mogen parkeren. Voor het parkeren met een motor hoeft u in gebieden met betaald parkeren niet te betalen. Voor het parkeren van brommobielen moet u in gebieden met betaald parkeren wel betalen.
 
ik haal het uit het feitenboekje die de politie moet gebruiken lees feit 405
volgens jouw bericht maag je in een betaald parkeren gebied parkeren maar niet in een vak
 
Wel een kaartje kopen -als je moet betalen- en deze achter het kuip- of zijspanruit plaatsen. Dan even een foto maken met je telefoon o.i.d. voor de bewijslast. Als het kaartje wordt ontvreemd of wegwaait. Is mijn idee.....
 
ik haal het uit het feitenboekje die de politie moet gebruiken lees feit 405
volgens jouw bericht maag je in een betaald parkeren gebied parkeren maar niet in een vak

Is dat geen oud feitenboekje? Het was ooit verboden om te parkeren met een motorfiets in een betaald parkeervak maar dat staat niet meer in het RVV. Het is nu aan gemeentes zelf te bepalen wat ze willen.
 
ik heb nog nooit betaald?!?!?! :?
ik zet de span ergens neer waar hij totaal niet in de weg staat.
heb ook nog nooit een bekeuring gekregen. *D
misschien simpel weg geluk gehad?
 
Laatst bewerkt:
Als mensen jouw span zien geewiz, dan snappen ze wel dat je geen parkeergeld kan betalen ....
;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan