Peugeot : De Hy motion3

denbettes

Die hard MF'er
12 dec 2007
317
1
Oost-Vlaanderen
:P Misschien is dit wel wat ik zoek!!!
kijk eens op Scooter System
Een hybride scooter met panoramische dak, hybride motor, gekoppeld remsysteem met voetbediening.
Minpunten: geen koffer: is misschien mogelijk op de duoplaats? Zou een helm verplicht zijn?
wellicht pas leverbaar binnen een jaar of 2

:]
 
Ok..... een kruising tussen een MP3 en een Adiva of C1....... Oftewel de eerste scooter CrossOver.... maar of er veel vraag naar zal zijn?
 
Plaatje.

full
 
Ik mis het dak op dat plaatje :?
(en zie sporen van fotosoep ;) )

Maar het ding heeft wel uitstraling :)
 
Ander plaatje, nu met dak. ;)

full


En een link naar een Nederlandstalig artikeltje: Autowereld.

Ook deze Peugeot scooter heeft een compressor.
Let op de elektromotoren in de voorste wielnaven, hiermee kan ook remenergie worden teruggewonnen.
De voorwielophanging kijkt me veel eenvoudiger dan die van de Piaggio MP3.
Maar dit is een heel complex stukje techniek, hier wil je geen pech mee krijgen. Wel mooi...

En een verbruik van 2 liter op 100 Km, ofwel 1 op 50; dat is toch niet verkeerd...
 
Laatst bewerkt:
Erg leuk, di Hymotion 3. Alles duidelijk nog in de ontwikkelingsfase want er zit bv geen ruitenwisser op de voorruit. Het dak lijkt me meer type "Adiva" dan type "C1" en ik denk dat net als op het plaatje van Hybride je gewoon een helm op moet. Nu maar hopen dat ze niet de beste eigenschappen van de scooter vergeten (wat Piaggio bij de MP3 NIET is vergeten): comfortabel ook met duo en voldoende laadruimte binnenin. Beide zaken lijken me hier nog niet helemaal "op niveau", maar zoals ik al zei, er wordt vast nog een hoop gestudeerd door de Fransen!
 
Erg leuk, di Hymotion 3. Alles duidelijk nog in de ontwikkelingsfase want er zit bv geen ruitenwisser op de voorruit.
Klopt; dit is een proto, en nog niet eens een rijdbare.
Kijk eens naar de bevestiging van deze veer-demper, hoe dicht de vorken om de triangels passen; dat kan nauwelijks bewegen.

full


Toch leuke details, de ophanging is net als bij een quad maar hier steunen de wielen op elkaar af in plaats van elk apart op het frame.

Ik vraag me af hoe terecht de vergelijking met de C1 is, die heeft immers een echte rolkooi...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan