photoshopbeet zoekt hulp...

Rockert

MF veteraan
24 nov 2004
2.504
0
Odoornerveen
Geen idee waar ik het echt plaatsen kon, dus bij voorbaat al excuses aan de moderators... Ik ben op zoek naar iemand die een wijzerplaat voor mijn honda cb400f racertje kan maken. Voorbeeld is een smiths ATRC teller, Ik heb een gewone teller gesloopt, en er een digitaal tellertje ingemaakt. (kon de kabel niet kwijt door de kuipsteun) Als de boel dan toch al aangepast moet worden zou ik het graag in één keer doen zoals ik het graag gehad wilde hebben, vandaar deze vraag....
full
 
Laatst bewerkt:
Het gaat dan om de teller tot 18000, en dan ook nog graag negatief, dus zwarte plaat, witte tekst. Afmeting moet ik nog even nameten. Is bedoeld voor deze brommer trouwens
full
 
Hallo.

Ik weet niet waar je woont, maar informeer maar eens bij een zeefdrukkerij misschien dat die dat wel kunnen drukken voor je op een stuk plastic of staal.

Groeten.
 
Dus hier ga je spa mee onveilig maken dit jaar })

Al ik een afmeting heb zou ik wel een goede tekening voor je kunnen maken, het laten drukken weet ik niet waar dit kan.
 
Volgens mij besteld hij ze gewoon bij Yamiya750.com
Mijn tellers zijn nu ook onderweg naar hem om gerestaureerd te worden maar de setjes zijn gewoon te koop in Japan.
 
Dus hier ga je spa mee onveilig maken dit jaar })

Al ik een afmeting heb zou ik wel een goede tekening voor je kunnen maken, het laten drukken weet ik niet waar dit kan.

Yep, dit is het geworden. Maar dan met kuip erop natuurlijk. Ik neem aan dat we daar weer soort van buren zijn natuurlijk? Heb er in ieder geval wel weer zin in. Vorig jaar niet kunnen racen maar dit jaar mag ik gelukkig meespelen. Diameter is 0verigens 75 mm en (bedacht ik net) schaalverdeling is van 0 tot 15000 waarbij de 0 op 7 en de 15 dan op 5 uur staat als je begrijpt wat ik bedoel. Het eigenlijke design maat me niet veel uit, als het maar zwart is en er ergens smiths en HM in staat, als dat mogelijk is natuurlijk
full
 
Ik heb nog geen idee waar we staan, waarschijnlijk weer op dezelfde plek. Ik zal morgen wel even kijken of ik een tekeningetje kan maken. HM en smits logo moet wel lukken. Moet het gewoon de letters hm zijn of een logo
1968+Honda+logo.jpg
 
Wing is nog beter! Wil proberen het geheel op folie te laten printen en dan op oude plaat te plakken...

Ik ga er morgen even mee aan de slag, heb je misschien nog een foto van de teller? dan kan ik even kijken waar gaten e.d. zitten.
 
Toch even snel een schets gemaakt in paint, moet de logo's nog in Autocad erbij zetten en zorgen dat het de goede kleuren zijn. Maar bedoelde je zoiets.

full
 
Laatst bewerkt:
Mag ook prima tot 12000 hoor, hoger ga ik zeker niet. handig is dan wel dat de afstand tussen nul en 12000 ongveer gelijk is zoals in die van jou,
 
Ik ga er vanavond weer even mee aan de slag, je had gezegd 0rpm op 7 uur en 15000 rpm op 5 uur dus vandaar zo. Ik zie wel dat ik met 1000rpm ben begonnen.

Om de schaal verdeling kloppend te maken heb ik eigenlijk wel even een foto van jou toerenteller nodig en ook de hoek tussen de 0 rpm en de max rpm.

deze hoek
full


Als dit niet klopt weet je namelijk nog niet hoeveel toeren je maakt.
 
Laatst bewerkt:
Hey Nils,

Zit je eerste uitvoering nog eens te bekijken.... eigenlijk is het prima zo, ben er zelf in ieder geval al happy mee! Is deze (als ik hem opsla en print of laat printen) 75mm?
 
Ik zal er even voor zorgen dat hij op schaal komt, moet nog even wat doen in autocad.
maar moet ik er niet voor zorgen dat dezelfde schaal verdeling gebruikt word als de toerenteller die je gaat gevruiken? Anders klopt je aflezing niet meer namelijk.
mijn email in m'n profiel is nog steeds actief. Hoe groot waren de foto's, misschien te groot om door te sturen.

wat betreft de tank. Ik heb de motor pas 3 weken geleden opgehaald en er nog niet veel aan gedaan. Ik zal hem inderdaad maar eens passen.
 
Mag ook prima tot 12000 hoor, hoger ga ik zeker niet. handig is dan wel dat de afstand tussen nul en 12000 ongveer gelijk is zoals in die van jou,
 
Terug
Bovenaan Onderaan