Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

@ferry34: je hebt idd genoeg aan het A2 rijbewijs, en hebt nog twee jaar om na te denken over A full.
Ik vind meer als 10% best veel, vooral als je snelheden onderling gaat vergelijken.
Mijn SH300 teller wijkt (als uitzondering denk ik) 4% af, hier kan ik prima mee leven.
Succes daar met lessen! 👍
 
Er zijn meerdere uitzonderingen. Bijv piaggio 250x8 honda pcx125
Bmw beide scooter moddellen die wijken nauwlijks 3 kmh af met de gps en zo zijn er meerderen uitzonseringen.
 
Hallo
Onlangs een stoplicht gekocht voor mijn topkoffer van GIVI.Het led stoplicht had een constuctie fout ,
Gratis een nieuw gekregen (RAD )maar had dezelfde fout .Terug een nieuw gekregen had ook dezelfde fout .Zelf hersteld met siliconen .
Het "deksel "van de kofferplaat was te groot ;Gratis nieuw gekregen maar helaas met dezelde fout .Zelf Stukje afgeslepen met de slijpschijf ,past nu als gegoten .
Bij het groot windscherm van GIVI worden de beugels bevestigt met een ijzer buisje met een gleufje dat in een buisje van het stuur geschoven word en dan met een conische moer op spannig gezet .
Gevolg het scherm is zeer moeilijk te verwijderen en de conische moer was achter in gevallen .
Twee uur werk om alles terug te monteren .
Bij het origineel windscherm van piaggio is de bevestiging in kunstof en veeeeel beter .
Voor mij geen GIVI meer
 
Hallo
Vandaag aan 72km voorbij een digitale snelheidsmeter gereden .De de meter gaf 70km aan
Beverly 350 touring 2016
grt willem

Dan is de vraag of de paal een gps of normale snelheid aangegeven heeft (zijn niet allemaal ingesteld op gps snelheid)
Als het gps is is het een goede teller op het 2016 model!
 
Inderdaad.
Het gebeurt me vaker wel dan niet, dat zo'n digitale snelheidsmeter een te hoge snelheid aangeeft.

Rij ik met mn taxi met 53 op de teller langs zo'n ding, geven sommigen aan dat ik te hard rijd.
Dat kan helemaal niet want ook in mn mercedes zit n afwijking en is 53 gewoon 49
106 is 100
127 is 120
 
Inmiddels heb ik de eerste 1100 km erop zitten en is het tijd voor de 1000 km beurt. Ik heb hem bij Arie molenaar gepland voor komende zaterdag. Nou ben ik alleen benieuwd naar wat zo'n beurtje mag kosten en wat doen ze daar dan eigenlijk voor. Molenaar vraagt 100 euro voor. De motor is niet daar gekocht. Is dat een normale prijs. Of is dat teveel voor het wisselen van de olie en het oliefilter?
 
ik weet niet of het een normale prijs is maar arie is doorgaans wel duur is mijn ervaring.
maar goed zo een eerste beurt zou er in theorie niet zoveel fout kunne gaan.
 
Afgaande op wat de gemiddelde MFer betaald voor de eerste beurt bij een één cilinder waarschijnlijk een redelijk gemiddelde prijs.

I: CHECK AND CLEAN, ADJUST, LUBRICATE OR REPLACE IF NECESSARY.
C: CLEAN
R: REPLACE
L: LUBRICATE
A: ADJUST

image.php


Qua materiaal is het alleen *olie filter, *motor olie, *transmissie olie.
Zoals je ziet zou het 70 minuten duren, ik weet niet of dat ook daadwerkelijk zo lang moet duren, maar goed alles wat ze zouden
moeten checken staat in de rode kolom.
 
Laatst bewerkt:
Hallo
De beverly 350 heeft geen snelheidsbegrenzer zoals er vele denken .
Heb de vraag gesteld aan de vertegenwoordiger van piaggio die het antwoord niet kende . Die de vraag dan hogerop heeft gesteld (vermoedelijk piaggio Italie )
Heb de vertegenwoordiger gemeld dat de website van piaggio oud en onvolledig is en dat voor een wereldmerk .
Vb Er staat op de site Technische gegevens beverly 350 2016
V en a schijfremmen en de maat van de banden en daar moet ge het maar mee doen, alsook de kleuren voor Belgie kloppen niet en er staat een oude foto van een beverly op .
De vertegenwoordiger geeft mij een aanpassing belooft
Willem
 
Hoi Mish, heb jij dat nano-spul al gebruikt voor op je scherm. Werkt dat een beetje? Afgelopen zondag met een scherm voor mijn neus met regen en zon. Bijna niet door heen te kijken. Enig idee ook waar je dit kan kopen.
 
Heee, het heeft zeer beperkt effect gehad. Doekjes drogen snel uit, na een week was het effect weg. Devies is dan ook het scherm zo hoog te maken dat je er normaal door heen kan kijken, met een rechte rug kijk ik over het scherm heen. Met zonlicht en regen is het inderdaad een ramp.
 
De 1000 km beurt is gedaan bij Molenaar. Kosten 89 euro. Heb alleen mijn twijfels. Zo lees ik op de bon dat er 5w40 olie in is gedaan ik dacht dat er 15w40 olie in moest. Dat wordt iig aanbevolen. Daarnaast is de transmissie olie ook niet vervangen volgens mij. Ik zag geen ander soort olie op de bon staan. Ze waren met een 40 minuten klaar. Nou weet ik niet of 5w40 olie kwaad kan. Maar dat kunnen jullie mij vast wel vertellen ;)
 
Transmissie olie (hub oil) is wel even handig om te weten hoe of wat.
Want als je in mijn eerdere bericht in de tabel kijkt dan gaat het behoorlijk lang duren voordat hij eindelijk weer eens wordt gecontroleerd.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De transmissie olie laat ik elke beurt vervangen. Het kost nauwelijks iets, waarom niet? De laatste keer heb ik het zelf gedaan, goed te doen.
 
Mhhh, ik zou gewoon de fabrieksadviezen ter harte nemen. Als de dealer hiervan afwijkt, zal hij daar wel een verklaring voor hebben.
 
Mijn dealer ververst ook de olie met 5W40. Ik heb geen idee wat het uitmaakt. De scooter rijdt er goed mee.
 
Het instructieboekje vermeldt inderdaad 15W50 als voorgeschreven olie.

Ik heb begrepen, dat het getal voor de letter iets zegt over de viscositeit, dus de dikte van de olie in koude toestand en het getal na de letter de dikte in warme toestand. Hoe hoger het getal hoe dikker de olie. Misschien dat je in het Italiaanse klimaat beter de voorgeschreven olie kunt gebruiken en dat het in Nederland, met wat lagere temperaturen, volstaat om de dunnere olie te gebruiken.

Bij gelegenheid zal ik het toch eens aan de dealer voorleggen en vragen waarom hij afwijkt van hetgeen is voorgeschreven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan