poetsenpoetsenpoetsen

005.jpg


Kwestie van bijhouden, motorblok van mijn pekelfietsie (toendertijd) bij 160k km.......
 
Wie heeft ervaring met Blowers om je motor na het wassen droog te blazen deze b.v.
Ja ik weet het droog rijden is leuker maar dat wordt hem niet als het regent.

IMG_1931.jpeg
 
@Weerman Zelf geen ervaring mee maar ik heb wel wat ongevraagd advies voor je :+
Sommige van die 'detailing' drogers worden verkocht onder andere merknamen, maar dan om je viervoeter mee te drogen. Vaak een stuk voordeliger ;) Google maar eens op 'pet blower'. Het zou me ook niet verbazen als marktplaats volstaat met exemplaren die 1x gebruikt zijn.

Als je een compressor hebt kun je ook gewoon een vlakke nozzle gebruiken? Ik heb zelf zoiets in gebruik.
 
Ik gebruik de blower van mijn broer af en toe (van Monello/ Carclean). Die blaast ook warme lucht, doch weet ik niet of dat veel uitmaakt. Met de juiste shampoo is alle water snel weg, maar vooral erg leuk om de ketting droog te blazen.
 
@Weerman Zelf geen ervaring mee maar ik heb wel wat ongevraagd advies voor je :+
Sommige van die 'detailing' drogers worden verkocht onder andere merknamen, maar dan om je viervoeter mee te drogen. Vaak een stuk voordeliger ;) Google maar eens op 'pet blower'. Het zou me ook niet verbazen als marktplaats volstaat met exemplaren die 1x gebruikt zijn.

Als je een compressor hebt kun je ook gewoon een vlakke nozzle gebruiken? Ik heb zelf zoiets in gebruik.
Compressor heb ik maar die staat de hele tijd vol uit te stampen 😂 denk dat de buren er niet echt blij van worden, ik zal eens zoeken op dat merk bedankt voor de tip.

P.S. Dat lijkt meer een droger voor huisdieren ga er van uit dat daar niet echt veel lucht uit komt.
 
Ik gebruik de blower van mijn broer af en toe (van Monello/ Carclean). Die blaast ook warme lucht, doch weet ik niet of dat veel uitmaakt. Met de juiste shampoo is alle water snel weg, maar vooral erg leuk om de ketting droog te blazen.
Ik heb sinds kort geen ketting meer maar inderdaad ik zal ook andere shampoo gaan aanschaffen gebruik nu altijd nog spul van action.
 
Poetsen vind ik ook een fijn onderdeel van onze hobby.
Heb een krat vol verschillende reinigingsmiddelen, doeken en borstels.
Maar… hoe DROGEN jullie je motor?

Ik gebruik hiervoor deze:
Metrovac Vac n Blow

Ik verbaas me er over hoeveel water ik uit de radiator blaas.
Maar ook over hoeveel water zich in de ontelbare kiertjes ophoopt.
Daarnaast vind ik het een prettig idee dat ik al het water van de stekkertjes wegblazen kan.
Ik heb iets soortgelijks, van (naar ik meen) Monello.
 
Laatst bewerkt:
Compressor heb ik maar die staat de hele tijd vol uit te stampen 😂 denk dat de buren er niet echt blij van worden, ik zal eens zoeken op dat merk bedankt voor de tip.

P.S. Dat lijkt meer een droger voor huisdieren ga er van uit dat daar niet echt veel lucht uit komt.
Heb zelf zo'n pet dryer.. Ding blaast veel meer lucht eruit dan een compressor.

Want een compressor is eigenlijk gemaakt voor lucht op druk.. Een pet dryer om lucht te verplaatsen.

Heb zelf zo'n soort ding..
PetChamp Professionele Hondenföhn met 4 Opzetstukken - Waterblazer voor honden -... | bol

Die professionele "car detailing" drogers zijn eigenlijk hetzelfde; maar dan veel duurder.
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Heb je deze post misschien over het hoofd gezien?

Bericht in onderwerp 'poetsenpoetsenpoetsen'
poetsenpoetsenpoetsen

Ben hier zeer tevreden over. :Y
Zat eergisteren terug te lezen en kwam ik hem inderdaad tegen die prijs vindt ik best een stuk hoger dan die ik voor de bril heb die kost €130,-, en voor gebruik om motor te drogen lijkt het mij voldoende.
 
Heb zelf zo'n pet dryer.. Ding blaast veel meer lucht eruit dan een compressor.

Want een compressor is eigenlijk gemaakt voor lucht op druk.. Een pet dryer om lucht te verplaatsen.

Heb zelf zo'n soort ding..
PetChamp Professionele Hondenföhn met 4 Opzetstukken - Waterblazer voor honden -... | bol

Die professionele "car detailing" drogers zijn eigenlijk hetzelfde; maar dan veel duurder.
Oké had gedacht dat er minder lucht uit zou komen dan een speciaal voor auto/motor om te voorkomen dat je hond niet door de lucht gaat vliegen 🤭

Edit, 65 m/s is dus iets van 230 km/u best een harde wind.
 
Ik heb een zwarte motor en aan de zijkant van de tank zie je toch wat minder glans door de knieën. Kan ik dat oplossen met wax? Ik gebruik meestal
Dreft of silicone spray maar dat zal wel niet het beste zijn. Graag jullie advies, zie door de waxen en poets middelen het bos niet meer. En alles is volgens omschrijving perfect spul!
 

Bijlagen

  • IMG_8706.jpeg
    IMG_8706.jpeg
    585 KB · Weergaven: 0
  • 6C013333-EFDC-4AA7-885E-24022BBE842B.jpeg
    6C013333-EFDC-4AA7-885E-24022BBE842B.jpeg
    736,6 KB · Weergaven: 0
Ik heb een zwarte motor en aan de zijkant van de tank zie je toch wat minder glans door de knieën. Kan ik dat oplossen met wax? Ik gebruik meestal
Dreft of silicone spray maar dat zal wel niet het beste zijn. Graag jullie advies, zie door de waxen en poets middelen het bos niet meer. En alles is volgens omschrijving perfect spul!
Als je van dreft en siliconenspray komt:
- willekeurige autoshampoo i.p.v. dreft
- autoglym super resin polish voor het poetsen. Toegankelijk topspul, je kan er niet fout mee gaan (als in meer kwaad doen dan goed) en het geeft goede resultaten.
IMG_3774.jpeg

Verder geen siliconenspray of iets opdoen. Doe maar gewoon dit en verder niets.

Mocht je de smaak te pakken krijgen dan kan je van hieruit uitbreiden. De super resin heeft bij mij nog steeds een gewaardeerd plekje in de poetstas.
 
Als je van dreft en siliconenspray komt:
- willekeurige autoshampoo i.p.v. dreft
- autoglym super resin polish voor het poetsen. Toegankelijk topspul, je kan er niet fout mee gaan (als in meer kwaad doen dan goed) en het geeft goede resultaten.
Bekijk bijlage 1986607
Verder geen siliconenspray of iets opdoen. Doe maar gewoon dit en verder niets.

Mocht je de smaak te pakken krijgen dan kan je van hieruit uitbreiden. De super resin heeft bij mij nog steeds een gewaardeerd plekje in de poetstas.
oke dank je. En hoe poets je dan de delen op die niet perse gepolijst moeten worden? Gaat toch elke keer ten koste van een laagje lak. Of is dat onzin?

En gebruik je dit ook op de kunststof delen? Ik zie ook een spons achtig ding en een doek. Die heb je ook nodig zeker.
 
Laatst bewerkt:
Zolang je met de hand polijst met dergelijke middelen hoef je echt niet bang voor je lakdikte te zijn ;)
De delen die niet gelakt zijn polijst je niet, die kan je gewoon goed reinigen.

Mocht je met poetsen "glimmen"bedoelen dan zul je gebruik kunnen maken van een wax, sealant of coating.
 
oke dank je. En hoe poets je dan de delen op die niet perse gepolijst moeten worden? Gaat toch elke keer ten koste van een laagje lak. Of is dat onzin?

En gebruik je dit ook op de kunststof delen? Ik zie ook een spons achtig ding en een doek. Die heb je ook nodig zeker.
Dit is een hele milde polish, je kan het aanbrengen met een ‘aplicator (aanbrenger in keurig Nederlands)’ maar met een oud t shirt en uitpoetsen met een microvezeldoek werkt ook prima om mee te starten. Je kan dit product op alles wat hoort te glimmen en waar lak op zit gebruiken. Ongelakte Kunststof delen kan je beter een ‘dressing’ gebruiken, die zit ook in het programma van autoglym (trim restorer).

Ik zal veel gepassioneerde poetsers in het harnas jagen en ook ik als hobby poetser met een vrij uitgebreid assortiment doe het niet meer zo. Maar opnieuw; als je van dreft en siliconenspray afkomt is dit een enorme upgrade. Als je er echt mee aan de slag wilt en er wat euro’s en tijd tegenaan wilt gooien is een ander advies op z’n plaats.
 
Nou ben lekker aan de slag gegaan. Gewassen met autoshampoo. Autoglym polish gebruikt om de doffe plekken weg te werken en turtle wax voor de final touch.

Bedankt voor de tips! Ben er heel tevreden over 😎
Dat ziet er keurig uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan