Problemen LED knipperlichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon1986

Die hard MF'er
2 nov 2007
420
0
Hoogezand
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Yamaha FZR1000 uit 1987 en heb hiervoor 4 LED knippers aangeschaft. Deze heb ik aangesloten op de originele bedrading, echter knipperden ze te snel. Daarom heb ik een 2 pins LED relais aangeschaft ter vervanging van mijn originele 2 pins relais. Echter gaan de de knippers nu constant branden. Als ik maar 1 kant aansluit (dus bijvoorbeeld de 2 linker knippers) dan werkt het prima en knipperen ze mooi, zo gauw ik alle 4 weer aansluit gaan de knippers weer continu branden. Ik heb 1 lampje voor richtingwijzer aanduiding op het dashboard. Aangezien het relais maar op 1 manier aangesloten kan worden kan de aansluiting haast niet fout zijn. Doe ik toch iets fout, of is het relais maar geschikt voor 2 knippers of toch niet de goede ter vervanging van mijn originele?

Hieronder de gegevens van mijn originele knipperrelais:

Nippondenso
12,8V 85c/m
23W x 2 + 3.4 (4)W
21W x 2 + 3.4 (4)W
B terminal +ve
L terminal -ve

Hieronder een foto van de ACME Flasher LED Lamp

 
Bull shit. Ik heb 2 keer een Cr250 gehad met kenteken en die zijn gewoon goedgekeurd voor op de weg. Jos van Vugt doet niet andetrs dan die dingen laten keuren en voorzien van een kenteken.
Ik vraag me af waar jij het vandaan hebt dat dat niet zou kunnen terwijl het veelvuldig voor komt.
Crossmotor is een motorfietsclassificatie. Een crossmotor is een motorfiets die geheel gemaakt is om snel door verschillende soorten terrein te rijden.
De machine is zo licht mogelijk gebouwd; verlichting en overige onnodige onderdelen, zoals een startmotor, ontbreken.

Bron: Crossmotor - Wikipedia
Ga ze daar maar vertellen dat het allemaal heel anders is.

Welke functie heeft Jos van Vugt bij de RDW? Geen?, ooh dat verklaart een hoop.

Ik snap niet waarom het zo moeilijk te bevatten is: een wegmotor heeft een typegoedkeuring conform RDW en wordt zo genoemd omdat 'ie toegelaten is voor gebruik op de weg. Een Crosser heeft geen kenteken en is bedoeld voor gebruik op de crossbaan.
Als je met je crosser over de weg naar de crossbaan rijdt ben je een lul en moet je wmb geschorst worden omdat je het voor de anderen aan het verzieken ben.

Einde discussie
 
Aanpassingen aan de crossmotor
Wanneer je met jouw crossmotor op een crossbaan rijdt gelden er enkele regels in verband met de veiligheid. Deze regels gelden, samen met enkele andere regels, ook voor het rijden op een openbare weg. Denk hierbij aan het dragen van beschermende kleding, zoals een beschermde broek, handschoenen en een helm. Daarnaast moet je crossmotor voorzien zijn van een duidelijk kenteken, waarvoor de crossmotor ingeschreven moet staan bij de RDW. Wanneer dit kenteken niet goed leesbaar is (bijvoorbeeld door modder van de crossbaan) of helemaal ontbreekt, kan dit een flinke boete opleveren.

Daarnaast moet de motorfiets, net zoals andere motorfietsen, voorzien zijn van knipperlichten, duidelijke voor en achter verlichting en spiegels. Daarnaast moet de motor vanzelfsprekend verzekerd zijn en moet er wegenbelasting over betaald worden. Wanneer jouw crossmotor aan al deze eisen voldoet, kun je zonder problemen de openbare weg op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan